مشکل روشن نشدن گوشی آیفون پس از تعویض باتری (با ذکر تمام دلایل)

Batrino

New Member

مشکل روشن نشدن گوشی آیفون پس از تعویض باتری (با ذکر تمام دلایل)​

بعد از تعویض باتری آیفون، این احتمال وجود دارد که دستگاه شما روشن نشود. اگر اطلاعات و نکات لازم برای برطرف کردن این مشکل را ندانید گوشی شما روشن نخواهد شد و به مشکل بر می‌خورید! در این مقاله به صورت کامل درمورد دلایل موجود برای پیش آمدن این اتفاق صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

banner4.png

نصب باتری به صورت اشتباه​

اگر آیفون خود را به مراکز و مغازه‌های بی‌اعتبار بسپارید، این امکان وجود دارد که باتری را به صورت اشتباه نصب کنند و در نتیجه آن آیفون شما روشن نخواهد شد. برای این که از پیش آمدن این مسئله جلوگیری کنید باید تعویض باتری آیفون خود را به افراد و مراکز متخصص بسپارید.

قطب‌های باتری باید به شکل درست و سر جای خود قرار بگیرند. برخی از مدل‌های آیفون روی جایگاه قرارگیری خود خطوط مشخصی دارند که این خطوط، محل انتقال انرژی از باتری به گوشی است و اگر به شکل درست قرار گرفته نشود آیفون شما روشن نخواهد شد.

نکته: هرگز فرایند نصب باتری تعویضی آیفون را به صورت شخصی انجام ندهید. انجام این کار ریسک بالایی دارد و ممکن است به دستگاه خود آسیب وارد کنید.

راه اندازی مجدد آیفون​

ممکن است که آیفون شما نیازمند راه اندازی مجدد باشد تا به شکل اولیه خود برگردد. اگر روشن نمی‌شود، برای راه اندازی مجدد کافی است که مراحل زیر را پیش بگیرید.

  • انواع مدل‌های آیفون تا 6s: دکمه دایره مانند پایین دستگاه را به همراه دکمه Power به مدت 10 ثانیه نگه دارید اگر لوگوی اپل روی صفحه نمایش نشان داده شود، راه اندازی مجدد انجام شده است.
  • مدل آیفون 7 و 7 پلاس: برای انجام راه اندازی مجدد در این مدل‌ها باید دکمه Power و کم کردن صدا (Volume Down) را به مدت 10 ثانیه به صورت هم‌زمان نگه دارید. در صورت مشاهده لوگوی اپل روی صفحه‌نمایش، راه اندازی مجدد آیفون شما انجام شده است.
  • انواع مدل‌های آیفون از 8 به بالا: دکمه زیاد کردن صدا را فشار دهید و آن را رها کنید. سپس دکمه کم‌کردن صدا را فشار دهید و آن را رها کنید. بعد از انجام این کار، دکمه Power را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا لوگوی اپل را روی صفحه‌نمایش مشاهده کنید.

ایراد در محل اتصال باتری و دستگاه​

این امکان وجود دارد که باتری مورد استفاده شما سالم باشد، اما محل اتصال و تبادل انرژی باتری و دستگاه به صورت درست کار نکند و یا نیاز به تعمیر داشته باشد. در این صورت باید قبل از خرید باتری، محل اتصال را تعمیر کنید. وجود ایراد در قسمت اتصال بین باتری و دستگاه باعث می‌شود تا انرژی به صورت یکنواخت و کامل به آیفون وارد نشود و در نتیجه روشن نخواهد شد.

هشدار: این ناحیه از دستگاه حساسیت بالایی دارد. سپردن کار تعمیر این قسمت به افراد ناشی و کم‌تجربه به ضرر شما تمام خواهد شد! این احتمال وجود دارد که فرد مورد نظر از تخصص کافی برای تعویض و تعمیر محل اتصال باتری آگاه نباشد و به آیفون شما آسیب بیشتری وارد کند

تخلیه شدن شارژ باتری​

ممکن است که شارژ باتری جدید تخلیه شده باشد یا مجبور باشید قبل از استفاده مجدد، آن را به شارژ بزنید. اگر آیفون شما بعد از تعویض باتری روشن نمی‌شود، آن را با یک شارژر مناسب به شارژ بزنید و چند ساعت صبر کنید تا باتری شارژ اولیه را دریافت کند.

سؤالات لازم درمورد ساعات مورد نیاز شارژ اولیه و سایر جزئیات را از فروشگاه و مجموعه‌ای که باتری را از آن می‌خرید، بپرسید. اگر باتری شما به شارژ اولیه نیاز داشته باشد و این کار را انجام ندهید، کیفیت و سلامت باتری تازه خریداری شده را کم می‌کنید.

a2.png

شارژر و آداپتور خراب و نامرغوب​

در برخی مواقع، باتری تازه خریداری شده هیچ مشکلی ندارد و تنها دلیل روشن نشدن آیفون این است که باتری را شارژ نکرده‌اید. حال اگر آن را به شارژ بزنید و آداپتور یا شارژر مورد استفاده شما خراب باشد، آیفون شارژ نخواهد شد و نمی‌توانید آن را روشن کنید؛ در نتیجه در گام اول از صحت شارژر و آداپتور خود مطمئن شوید. برای اطمینان از این مسئله می‌توانید شارژر را روی یک آیفون دیگر که روشن است تست کنید.

وجود ایراد یا اتصالی در پورت شارژ آیفون​

پورت شارژ آیفون بسیار حساس است و درصورت بروز ضربه یا گرفتن گرد و غبار بیش از حد، به درستی کار نمی‌کند. اگر باتری آیفون خود را تعویض کنید و برای کار کردن با آن نیازمند شارژ اولیه باشید، به علت خراب بودن جایگاه شارژ دستگاه یا همان پورت شارژ ، قادر به شارژ کردن باتری نخواهید بود و آیفون روشن نمی‌شود.

برای این که از این مسئله مطلع شوید باید گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید. در صورت وجود ایراد در قسمت پورت، تعمیرات لازم انجام می‌شود و یا به صلاحدید تعمیرکار، می‌توان آن را به طور کلی عوض کرد.

وجود ایراد در سایر بخش‌های سخت‌افزار​

اگر سایر قسمت‌های آیفون شما مانند دکمه پاور یا صفحه نمایش دچار مشکل شده باشد، روشن نخواهد شد و ایراد از باتری نیست. اگر بعد از تعویض باتری نمی‌توانید دستگاه خود را روشن کنید، باید آن را پیش یک متخصص ببرید تا از صحت دکمه پاور، صفحه‌نمایش، برد آیفون و سایر اجزا مطلع شود.

استفاده از باتری بی‌کیفیت​

اگر از باتری‌های بی‌کیفیت و نامرغوب استفاده کنید، ممکن است که دستگاه شما روشن نشود. حتماً از مرغوبیت باتری و اصل بودن آن مطلع شوید. حتی می‌توانید قبل از خرید باتری آیفون، درمورد انواع مختلف آن تحقیق کنید و بهترین برند را انتخاب کنید.

جمع‌بندی​

در این مقاله درمورد علت‌های مشکل روشن نشدن آیفون بعد از تعویض باتری صحبت کردیم. به یاد داشته باشید که یک خرید خوب به شما کمک می‌کند تا دچار هزینه‌های اضافه نشوید و رضایت کافی را داشته باشید؛ در نتیجه باتری آیفون خود را از یک مرجع و فروشگاه معتبر بخرید تا بهترین کیفیت ممکن را دریافت کنید.

باترینو به صورت تخصصی در زمینه فروش باتری برای انواع مختلفی از گوشی از جمله آیفون، سامسونگ و شیائومی فعالیت می‌کند. اگر آیفون شما بعد از تعویض باتری روشن نمی‌شود، کافی است با متخصصان مجموعه ما تماس برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنند و در حل مشکل به شما کمک کنند. همچنین برای خرید باتری انواع مدل‌های آیفون و سایر برند‌ها، می‌توانید از طریق فروشگاه وب‌سایت باترینو اقدام کنید و همچنین، اگر به این نوع مقالات علاقه مند هستید مقاله چگونه باتری اصلی آیفون را شناسایی کنیم؟ رو هم حتما مطالعه کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا