مشکل در skin

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام
راستش می خواستم ببینم چجوری می شه weight هایی رو که به vertex های یه طرف بدن دادیم رو به نصف دیگه بدن copy and past کنیم.که دیگه نخوایم واسه نصفه دیگه بدن هم دوباره این تنظیمات رو انجام بدیم.
ممنون می شم جوابم رو بدین:rose:
 

پیوست ها

  • riging duck final3.rar
    683.5 کیلوبایت · بازدیدها: 18
آخرین ویرایش:

ramincg

Member
سلام دوست عزیز

برو تو بخش mirror parameters

mirror mode رو فعال کن

Display Projection رو روی Positive Direction بگذار

اون نیمه ای که تنظیمات وزن هاش رو درست کردی رو نقاطش رو انتخاب کن

نقاطی که انتخاب کردید سبز میشوند

حالا روی آیکنی که مربوط به paste کردن نقاط سبز روی آبی هست کلیک کن

آیکنی که وقتی موس رو روش نگه میداری نوشته Paste Green to Blue Verts میاد .
 
آخرین ویرایش:

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام
خیلی ممنون از لطفت
اما من این کار و کردم نشد.عکس تو پیوست رو نگاه کن وقتی ورتکس ها رو سلکت می کنم سفید می شن به جای سبز .از طرفی خطی هم که واسه قرینه کردنه،زاویه داره تو نمای بالا مشخص کردم.حالا نمی نونم چکار کنم.الان سمت راست بدن ورتکس ها درسته و می خوام سمت دیگه رو درست کنم
ممنون می شم جوابم رو بدی.
تشکر:rose:
 

پیوست ها

  • dfsdfs.jpg
    dfsdfs.jpg
    436.2 کیلوبایت · بازدیدها: 16

ramincg

Member
ببین بن ها رو متحرک سازی کردی ؟ یا کاراکترت رو از اولین مختصاتی که در لحظه ساختنش داشته جابه جا کردی ؟
این چیزا باعث به وجود اومدن این مشکل میشه
چون وقتی می خواد میرور بده نسبت به خط قرینه وسط برای نقاط سبز به صورت قرینه نقاط آبی پیش فرضی قرینه سازی میشن حالا اون نقاط آبی باید همشون دقیقا روی نقاط بدن کاراکتر بیفتند و اگر این طوری نشده یعنی یا پوزیشن بن ها و قرینه بودن بن ها تغییر کرده
چون اگه بن ها حرکت کنند بدن کاراکتر هم تغییر می کنه--- یا اینکه شما کاراکترت رو از اولین مرحله مدلینگش که در یه جای مشخصی بوده جابهجا کردید
من خودم در این مواقع راه حلی نمیدونم که نقاط آبی رو بشه دقیقا با نقاط بدن یکی کرد شاید با جابه جایی در بن ها یه کم بشه آوردشون رو هم ولی من تا حالانتونستم درست و حسابی این کارو بکنم و قبلنا که با این مشکل مواجه می شدم کلا قید کار رو میزدم !

من نمیدونم باید چیکار کرد که این اسکینت از دست نره !...

ببین یه راه تو ذهنم هست که دیگه نیاز به مدلینگ دوباره نداشته باشی و همینو درست اسکین کنی
فقط واسه اینکه بدونم دقیقا بهت چی بگم باید مدلت رو واسم بفرستی تا ارزیابی کنم .

از بقیه دوستان هم خواهش دارم اگه میدونید بگید راه حل در این مواقع چیه که بدون از دست رفتن اسکین یه جوری درستش کنیم .
 

ramincg

Member
فهمیدم کاراکترت رو چرخوندی و این مشکل پیش اومده . مدلت رو واسم بفرست .
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
فایل رو گذاشتم تو پست اول
تشکر:rose:
 

ramincg

Member
خب همونه که گفتم ... برای اسکین و میرور کردن باید بدن به طور کامل قرینه باشه و پوزیشن همه بن ها به گونه ای باشه که قرینه و عین هم باشه ... الان چون شما بن ها رو جا به جا کردین باعث شده دو طرف بدن دو حالت مختلف پیدا کنه و قرینه نباشه
باید پوزیشن بن ها کاملا قرینه باشن و بعد که اسکین تمام شد تازه بیاین تغییر بدید واسه متحرک سازی و ...
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
الان این عکس رو نگاه کنید...
تو عکس کادر دور کاراکتر زاویه داره نسبت به بدن کاراکتر.با اینکه skin رو برداشتم.و اسکلت رو هم برداشتم.من فکر کنم تو مدلسازی این مشکل پیش اومده..
من فکر کنم اگر این مشکل حل بشه.درست بشه
:rose:
 

پیوست ها

  • ytguyt.jpg
    ytguyt.jpg
    93.1 کیلوبایت · بازدیدها: 3

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
اون کادر دور کاراکتر رو هم درست کردم بازم نشد.همون چیزی که شما گفتی هست ایراد از bone ها هست
الان وقتی skin رو دوباره گذاشتم بازم نشد یعنی دوباره یه biped دیگه باید واسه کاراکترم بسازم؟
:rose:
 

ramincg

Member
ببین این مشکل واسه این پیش اومده که حجمت رو در طی مدلسازی یا ویرایش با مادیفایر مورد نظر چرخوندی ... اگه بتونی دوباره با edit poly یا یه مادیفایری قبل از اسکین حجم رو با اون خطوط هم راستا کنی و بعدش اسکینت درست عمل کنه که خیلی خوبه ولی اگه نشد باید از اول اسکین کنی و باز هم اگه خواستی دوباره اسکین کنی یه راهی بهت میتونم بگم تا این مشکل درست بشه و با خیال راحت از اول دوباره اسکین کنی و نیاز به مدلسازی مجدد نباشه . البته بازم میگن اگر دوباره خواستی اسکین کنی حتما یادت باشه که بن ها باید قرینه و هم موقعیت باشند در دو طرف تا بدن هم قرینه باشد .
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
همون از اول skin می کنم.لطف میکنی راه حلش رو بگی؟
:rose:
 

Elton John

Member
همون از اول skin می کنم.لطف میکنی راه حلش رو بگی؟
:rose:

دوست عزیز شما باید از همون اول از مدیفایر فیزیکو برای اسکین کاراکترت استفاده میکردی

م در ضمن برای ریست کردن بافت کاراکتر به حالت اول در مدیفایر اسکین به بخش advanced parameters برو و

گزینه always deform رو غیر فعال و دو باره فعال کنید بافت کاراکتر ریست میشه

من بازم نگاه میکنم که میشه کاریش کرد
 

ramincg

Member

دوست عزیز شما باید از همون اول از مدیفایر فیزیکو برای اسکین کاراکترت استفاده میکردی

م در ضمن برای ریست کردن بافت کاراکتر به حالت اول در مدیفایر اسکین به بخش advanced parameters برو و

گزینه always deform رو غیر فعال و دو باره فعال کنید بافت کاراکتر ریست میشه

من بازم نگاه میکنم که میشه کاریش کرد

اگر خواستید از مدیفایر skin در کنار باپد استفاده کنید این روش مناسبتر

دانلود:

http://s1.picofile.com/file/73228086...itled.rar.html
دستت درد نکنه ... دمت گرم :rose:
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام
خیلی ممنون به خاطر آموزشتون.فقط یه سوال
الان وقتی بخوام با skin کار کنم اول باید به اندازه استخوان ها ، bone بسازم و بهشون لینک کنم و بعد برم سره skin ؟
:rose:
 

Elton John

Member
علتی که من بن ها رو به بایپد لینک کردم اینه که بتونید از مزیت انیمیت خود کار راه رفتن و دویدن و پریدنش هم بهره ببرید و همچنین راحت اسکین کنید تو مدیفار skin فقط فقط اون بن هارو که لینک میکنید به عنوان استخوان به اسکین وارد کنید نه خود بایپد

چون یکی از دوستان قبلنا سعی کرده بود از مدیفایر skin روی بایپد استفاده کنه که بعد از کلی کار بافتش قاطی کرده بود


شما قبلش بایپد رو باید اندازه کاراکتر تنظیم کنید و بعد از بن ها روش استفاده کنید و لینکشون کنید (به تعداد اعضای بایپد) و بعد در مدیفایر skin فقط بن ها رو انتخاب کنید

در غیر این صورت اگه مستقیم از خود بایپد میخاید استفاده کنید(دردسرش کمتره و راحتر) از مدیفایر فیزیکو استفاده کنید
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
گرفتم قضیه چیه:rose:
خیلی ممنون از این که وقت گذاشتین واسه جواب دادن به سوالم و راه افتادن کارم.:rose:
 

ramincg

Member
علتی که من بن ها رو به بایپد لینک کردم اینه که بتونید از مزیت انیمیت خود کار راه رفتن و دویدن و پریدنش هم بهره ببرید و همچنین راحت اسکین کنید تو مدیفار skin فقط فقط اون بن هارو که لینک میکنید به عنوان استخوان به اسکین وارد کنید نه خود بایپد

چون یکی از دوستان قبلنا سعی کرده بود از مدیفایر skin روی بایپد استفاده کنه که بعد از کلی کار بافتش قاطی کرده بود


شما قبلش بایپد رو باید اندازه کاراکتر تنظیم کنید و بعد از بن ها روش استفاده کنید و لینکشون کنید (به تعداد اعضای بایپد) و بعد در مدیفایر skin فقط بن ها رو انتخاب کنید

در غیر این صورت اگه مستقیم از خود بایپد میخاید استفاده کنید(دردسرش کمتره و راحتر) از مدیفایر فیزیکو استفاده کنید
ایول ... کارت درسته ... عجب راهی !... واقعا این خیلی راه خوبیه .
باعث میشه از بایپد واسه بن ها استفاده کرد .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا