سلام.
دوستان بنده یک بشکه به صورت highpoly طراحی کردم،و بعد قرار شد ازش normalmap بگیرم.
اما نمیدونم چرا به یک مشکل خوردم!
این مدل high:
که تو عکس میتونید لبه های بین چوب ها رو تو مکس بدون anti aliasing ببینید که تو max 2012 به بعد تو ویوپورت خودش anti aliasing میده.
ولی موقع normalmap گیری این لبه های تیز هم bake میشه!
این مدل low:
و اینم یک قسمت از normalmap:
که میتونید این لبه ها رو موقع bake ببینید.
حالا هم دادم نرمال رو به مدل که شد این:
واقعا نمیدونم باید چی کنم.
حتی با xnormal هم bake گرفتم،و anti aliasing هم روی 4x قرار دادم ولی باز این لبه ها تا حدودی دیده میشه!و bake تمیزی در نمیاد!
ممنون میشم اگر کسی میدونه مشکل بنده چیه راهنماییم کنه!
دوستان بنده یک بشکه به صورت highpoly طراحی کردم،و بعد قرار شد ازش normalmap بگیرم.
اما نمیدونم چرا به یک مشکل خوردم!
این مدل high:

که تو عکس میتونید لبه های بین چوب ها رو تو مکس بدون anti aliasing ببینید که تو max 2012 به بعد تو ویوپورت خودش anti aliasing میده.
ولی موقع normalmap گیری این لبه های تیز هم bake میشه!
این مدل low:

و اینم یک قسمت از normalmap:

که میتونید این لبه ها رو موقع bake ببینید.
حالا هم دادم نرمال رو به مدل که شد این:

واقعا نمیدونم باید چی کنم.
حتی با xnormal هم bake گرفتم،و anti aliasing هم روی 4x قرار دادم ولی باز این لبه ها تا حدودی دیده میشه!و bake تمیزی در نمیاد!
ممنون میشم اگر کسی میدونه مشکل بنده چیه راهنماییم کنه!