مشکل در normal map

CG Behzad

Member
سلام دوستان من یه normal map از یه face برای وارد کردن تو 3ds max گرفتم بعد از export کردن map بعضی از جاهای face دونه های سبز رنگ میوفته و وقتی وارد 3ds max میکونم اونجا همون جاهایی که دونه های سبز رنگ بود در هم برهم میشن چطوری من یه normal map خوب میتونم از Face بگیرم که این مشکلارو نداشته باشه یه دونه هم عکس پیوست کردم ببینید ممنون
 

پیوست ها

  • normal map2.png
    normal map2.png
    564.8 کیلوبایت · بازدیدها: 19

A.sad

Member
دوست عزیز دقیقا متوجه نشدم که چه کاری میخوای انجام بدی ولی اگه مدلت رو از zbrush با نرمال مپ می خوای وارد مکس کنی مدلت رو تو zbrush به هم به صورت lowpoly و هم highpoly با فرمت obj اکسپرت کن بعد با برنامه ی xnormal از روی مدل highpoly نرمال مپ رو برای مدل low poly بساز
به این نکته هم توجه داشته باش که مدل lowpoly رو باید قبلش unwrap کرده باشی
xnormal هم یه برنامه ی free 60 mg هستش یه سرچ کنی تو گوگل لینک زیاد واسش هست
اگه متوجه نشدی بگو تا بیشتر توضیح بدم
 

CG Behzad

Member
ممنون دوست عزیز عکسو نگاه کنی متوجه میشی چی میگم از zbrush یه normal map گرفتم اینجوری در اومده دونه های سبز رنگ افتاده رو map اون دونه های سبز هم مشکل ساز میشه تو 3ds max من میخام که اونا از بین بره چی کار کنم؟
 

A.sad

Member
من معمولا مشکل های که تو نرمال مپ هستن رو اگه ریز باشن با clone stamp tool تو فتوشاپ برطرف میکنم ولی اگه زیاد باشن و جای حساس مدل باشن ممکنه که بهم بریزه مدل
باید توپوگرافی مدلی که داری نرمال رو براش میسازی درست باشه وگرنه از این ایرادا تو نرمال بوجود میاد
یه خرده کار تکنیکی ایه باید تمرین کنی tutorial های eat 3d رو اگه بتونی گیر بیاری خوب میتونه کمکت کنه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا