مشکل در Material Editor

20مهدی

Member
با سلام
رفقای مهندس کسی میدونه تو Material Editor و Mode= compact material editorچطور میتونم بیشتر از 24 تا پیش فرض خودش ایجاد کنم؟؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
باید متریال ادیتور رو Reset کنید تا بتونید متریال جدید بسازید و هروقت خواستید متریال هایی که قبلا ساختید رو ویرایش کنید توسط دکمه ی Pick Material که شبیه قطره چکان در متریال ادیتور هست متریال جسم مورد نظر رو باز کنید و ویرایش کنید.
برای ریست در متریال ادیتور از منوی Utilities گزینه ی Reset Material editor slots رو بزنید.
 
والا من مهندس نیستم ، ولی جواب شما رو اجالتاً می دم ، اگر مورد عنایت قرار گرفت ، به دیگران هم آموزش بدید.


نکته: بالا بودن تعداد متریال های درون صحنه ، موجب سنگین شدن پردازش ها ( چه در ویوپورت و چه در زمان رندر ) و احتمال وقوع کرش در نرم افزار رو افزایش می ده. ( پس با توجه به قدرت سیستم از تعدد متریال ها استفاده کنید، ضمن اینکه توصیه می شه مسیر متریال ها درون درایوی که نرم افزار رو نصب کردید باشه ، ضمن اینکه این نکته در مورد تمامی موارد مورد استفاده در صحنه سه بعدی توصیه می شه ) : نتیجه: بالا بودن تعداد اسلات های متریال ادیتور راه حل مناسبی نیست، ضمن اینکه من هم چون مهندس نیستم نمی دونم که تعدادش رو می شه با اسکریپت یا از طریق منوی کاستومایز می شه افزایش داد یا نه!!

راه حل: بجای اینکه تعداد اسلات ها را افزایش دهید ، از طریق منوی رندرینگ و گزینه ی متریال اند مپ بروزر ، می تونید تمام متریال های درون صحنه رو با جزئیات داشته باشید ( ناگفته پیداست که می شه باهاشون همه کار هم انجام داد ، اینو برای غیر مهندسین مثل خودم گفتم )

جناب بارنارا هم راه حل کاملاً خوب و درستی رو پیشنهاد دادن که در کنار این روش می تونه کامل و بی نقص باشه.
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

شما میتونید از این Script استفاده کنین

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/smes-super-material-editor-switcher

اما یه توصیه دوستانه، اگه میخواهی که مشکل مدیریت متریالهات کلا حل بشه، متریال ادیتور بصورت Compact رو فراموش کن و از متریال ادیتور Slate

استفاده کن. اگه بخوام این دوتا رو برات مقایسه کنم Compact مثل این میمونه که بخوای در نوشابه رو با دندون باز کنی و Slate یه دربازکن Full option هست

ضمنا فراگیری اون واقعا سادست هر چند ممکنه تو نگاه اول کمی پیچیده به نظر برسه اما یکی دوساعت که تو محیطش کار کنی همه چیز دستت میاد

چون در حقیقت هیچ گزینه جدید و خیلی متفاوت بهش اضافه نشده و تنها به روش بسیار هوشمندانه تری موضوعات دسته بندی شدن و ضمنا دیگه محدودیتی برای

نمایش تعداد متریال های بیشتر ندارید. من شخصا در بعضی نرم افزارهای که سیستم متریالشون Node base هست کار کرده بودم و همیشه آرزو میکردم ایکاش

متریال ادیتور مکس هم به اینصورت تغییر پیدا کنه که امروز با وجود Slate این آرزو برآورده شده

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا