مشکل در کار با v-ray و مکس 2012

darkwish_2006

Well-Known Member
سلام !

امیدوارم یکی بتونه کمک کنه ! سر ی پروژه رندر با V-RAY که روی دی وی دی خود مکس 2012 بود و نصب کردم دچار مشکل شدم

و اون اینکه هنگام محاسبه LIGHTING CATCH ی دفعه میزان استفاده از RAM سیستم بالا میره و به 3.70 گیگ که میرسه برنامه بسته میشه ! البته فقط با رزولوشن های بالاتر از 640x480 این مشکل به وجود میاد یعنی وقتی که میخوام خروجی با رزولوشن HD1920 بگیرم برنامه بسته میشه !

سیستم هم ویروسی نیست از این لحاظ مطمئن هستم !

کسی اگه تجربه مشابه ای داشته و راه حل رو میدونه بگه !

ممنون !
 

shin shin

Member
من قبلا مشکلی شبیه مشکل شما داشتم کارت گرافیک رو عوض کردم رم دستگاه هم کرم 8 مشکلم حل شد
 

darkwish_2006

Well-Known Member
کارت گرافیک که GTX580 هست و بهترین تو بازار و جدیدترین هست !
فکر کنم از رم دستگاه باشه !
ولی قبلا چرا با پلان های سنگین تر و آبجکت های بیشتر اینطوری نمی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جل الخالق !!!!!!!!!!:shock:
 

shin shin

Member
قبلا یعنی قبل از وقتی که vray نصب کنی ؟ اگر قبل از vray مشکلی نداشتی پس حتما مشکل از vray ولی اگر قبلا هم vray داشتی و کارت گرافیکت هم بقول خودت خوبه پس یا مشکل از رمت یا vray
 

ali_118

کاربر VIP
و اون اینکه هنگام محاسبه LIGHTING CATCH ی دفعه میزان استفاده از RAM سیستم بالا میره و به 3.70 گیگ که میرسه برنامه بسته میشه !
شما از ویندوز 32 بیتی استفاده میکنید؟

برای رفع این مشکل چند راه حل هست.
یکی اینکه به ویندوز 64 بیتی نقل مکان کنید و از نرم افزار های 64 بیتی استفاده کنید تا سیستم بتونه بیشتر از 4 گیگ رم تعریف شده استفاده کنه و با مشکل کمبود رم مواجه نشه.
رم سیستم رو افزایش بدید و متعاقبا باز هم باید از 64 بیتی استفاده کنید که بتونه اون مقدار رم رو استفاده کنه.

روش دوم یه تکنیکی هست که Light Cache رو با حجم کمتر محاسبه و ذخیره میکنند، سپس سایز رو بزرگ میکنن و از محاسبات لایت کش ذخیره شده استفاده میکنند که مشکل کرش کردن پیش نیاد (آموزشش توی فروم هست و توی خیلی از تاپیک ها در موردش بحث شده)

- ضمنا کارت گرافیک هم تاثیری در رندر نداره، فقط جاهایی مثل Viewport و Vray RT میتونه یه مقدار مفید باشه.
 
برو توی تنظیمات لایت کش تیک گزینه adaptive trance رو بردار sample ها رو هم روی camera بزار
 

darkwish_2006

Well-Known Member
مرسی از دوستان !

ولی مشکل من این هست که وقتی از vray displacement modifier یا حتی از vray displacement map استفاده م یکنم زمان رندر تو رزولوشن بیشتر از 800X600 خیلی طولانی میشه و موقع رندر همش unloading geometry میزنه و میخواد displacement ها رو محاسبه کنه !

راهی هست برای این مشکل ؟
البته من light catch رو از اون راهی که دوستان گفتن انجام دادم و مشکلی نیست فعلا !

لطفا کمک کنید !
 
باید بعد از فعال کردن مودیفایر vray displacement تیک گزینه 2d mapping رو فعال کنی تا دیگه unloading geometry رو نبینی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا