مشکل در چاپ با پرینتر Epson stylus C62

NabiKAZ

Well-Known Member
سلام
با پرینتر Epson stylus C62 به اندازه یک سانت از پایین صفحه هیچوقت چاپ نمیشه . مثلا اگر توی word برای صفحات حاشیه بزاریم ، خط افقی پایین حاشیه هیچوقت پرینت نمیشه ، الان بیشتر 2 ساله که با این پرینتر کار میکنم ولی گزینه ای برای رفع این مشکل پیدا نکردم !
آیا راهی وجود داره ؟

تشکر
نبی
 

Sepako

Member
سلام!
همه ی پرینترها چه سوزنی چه جوهری و چه لیزری و حتی ماشین های چاپ افست هم یک فضایی به اسم لب پنجه احتیاج دارن که بتونن کاغذ را بگیرن. یعنی اون فضایی از کاغذ که پرینتر روش چاپ نمی کنه به خاطر اینه که از اون فضا برای نگه داشتن کاغذ استفاده می کنه. مقدار این فضا معمولا توی پایین 1.5 سانت و کناره ها و بالا 3-4 میلیمتره.
تنها راهی که وجود داره برای اینکه تمام فضای A4 رو پرینت کنید اینه که کاغذ بزرگتری استفاده کنید. بعضی از مدل های اپسون کاغذ A4+ رو هم ساپورت می کنن که در واقع از A4 بزرگتره و می تونید یه A4 رو روش چاپ کنید و بعدش حاشیه سفید رو ببرید! همین!
 

NabiKAZ

Well-Known Member
از توضیحات کاملتون ممنونم .
ولی چرا تو اپسون این حاشیه خیلی بیشتر باید باشه ، چون من همون صفحه ای رو که براحتی با hp چاپ میکنم ، در epson قسمت پایینش چاپ نمیشه !
شاید بشه نرم افزاری مشکل رو حل کرد مثلا میزان این لب پنجه رو کاهش داد . و یا در word حاشیه رو کوچکتر کرد. البته من هر چی گشتم آپشنی برای اینکار پیدا نکردم

نبی
 

Sepako

Member
سلام! البته که اون حاشیه ورد که بهش میگن مارجین رو میشه توی Page Setup میشه کم و زیادش کرد و اون در واقع همون فاصله ایه که به زیبایی متنی که توی صفحه چاپ میشه بستگی داره. مث وقتی که مدرسه می رفتیم و دو طرف صفحه رو خط می کشیدیم و نوشتن نزدیک به لبه ی کاغذ و اون خط قرمز کار بدی محسوب می شد! ولی برای اینکه بفهمیم دقیقا فضای چاپیه پرینتر چه قدره کافیه که توی فتوشاب یه قاب مثلا 2 سانتی که فضای بیرونیش دقیقا A4 باشه بکشیم و بدون Scale کردن دستور پرینت بدیم. اینجوری فضایی از قاب که پرینت نمیشه کاملا معلوم میشه.
 

NabiKAZ

Well-Known Member
اون margin یی که شما ازش صحبت کردید رو من میدونم ! اون مال حاشیه متن از لبه هاست . که باهاش مشکلی ندارم.
مشکل توی حاشیست! حاشیه ای که با Borders and shading ایجاد میکنیم. اون به هیچ طریقی جابجا نمیشه !
 

جدیدترین ارسال ها

بالا