با سلام،
سلام هیدن جان ..
این فرمول تعداد پیکسل هارو تو هر باکت محاسبه می کنه ..
طبق این فرمول اگر ما بیایم باکت هارو از 64 به 32 تغییر بدیم تعداد پیکسل ها نصف میشه تو هر باکت..
مثلا الان باکت با سایز 64*64 :
حالا همین فرمول با همین Rate ولی باکت با سایز 32*32 :
پس با این حساب به نظرم باید فقط از Render Region Division \ Region Sequence استفاده کنیم .. Left to Right
درسته هیدن جان ؟
این فرمول منو یاد اون مثالی میندازه که یه بنده خدایی راجع به یه آدرسی سوال داشت و از یکی سوال کرد و اون پاسخ دهنده هم به سمت چپ اشاره کرد و گفت شما این خیابون رو که تا انتها بری به یه ایستگاه اتوبوس میرسی و بعد سوار فلان خط میشی و میری به ترمینال اتوبوسها و
بعد با اتوبوس میری به مرکز استان و از فرودگاه اونجا سوار هواپیما میشی و میری به فرودگاه پایتخت و بعد از اونجا پرواز میکنی به فلان کشور و بعد با کشتی برمیگردی به فلان بندر و بعد با قطار میای به فلان شهر و از اونجا باید تاکسی سوار بشی و بر گردی به همین شهر و بعد بری
به فلان خیابون و بعد باید چند کیلومتری پیاده روی کنی و تو انتهای فلان کوچه به مقصدت میرسی، بنده خدا سوال کننده اون آدرس که یه جورایی از رفتن به اون مقصد قطع امید کرده بود از یه نفر دیگه همین آدرس رو پرسید و اون شخص هم به سمت راست اشاره کرد و گفت شما
اگر تا انتهای همین خیابون بری به مقصد میرسی و ...
اگه بعدا راجع به این فرمول کمی بیشتر توضیح بدید که ماهم از اون سر در بیاریم بد نمیشه اما
1- برای محاسبه تعداد پیکسل های درون باکت همانند محاسبه تعداد پیکسلهای هر تصویر Bitmap دیگه ای تنها کافیه طول و عرض باکت رو در هم ضرب کنیم
مثلا 1024 = 32*32 یا 4096 = 64*64 و ... ( نیاز چندانی به چرخوندن لقمه دور سر نیست !!! )
2- وقتی طول و عرض باکت نصف میشه عداد پیکسلهای درون اون نصف نمیشه بلکه به یک چهارم کاهش پیدا میکنه ( همونطور که در مثال بالا مشاهده فرمودید )
3- اگر سوال و پاسخ اولیه رو بادقت مطالعه میکردید دلیل کم کردن سایز باکت رو متوجه میشدید ( Chaos group اونقدر ها که به نظر میرسه بیکار نیست که پارامترهای بیخود داخل وی ری بزاره )
4- همونطور که قبلا خدمتتون عرض کردم کم کردن بی مورد باکت همیشه به معنی کاهش زمان رندر نیست بلکه بعضی وقتها بر عکس عمل میکنه چون باید برای پیکسل های لبه باکت با پیکسلهای باکت مجاور عمل فیلترینگ رو انجام بده
که اگر سایز باکت بی مورد کوچک شده باشه باید زمان بیشتری رو برای این عمل اختصاص بده اما در مواردی که مثل پرسش آغازین این پست بعضی از هسته های Cpu که کارشون رو به اتمام رسوندن نمیتونن در رندر چند باکت باقی مونده مشارکت کنن و زمان قابل توجهی
برای رندر آخرین باکت ها از بین میره بهتره از باکت هایی با سایز کوچکتر استفاده کنیم تا بتونیم بهره بیشتری از هسته های Cpu در انتهای رندر تصویر داشته باشیم ...
امیدوارم به اندازه کافی مطلب روشن شده باشه.
موفق باشید