مشکل در پردازش پایانی رندر

3D_lover

Active Member
سلام. باکت های رندر در آخرین لحظه که تعدادشون 4 یا کمتر میشه خیلی زمان مصرف میکنند و مابقیه هسته های cpu بیکار میشن. کسی راهی میدونه که از اول تا آخرین لحظه CPu از تمام توانش استفاده کنه؟
:-?
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
3D_lover عزیز سلام،

در وی ری 3 این مشکل حل شده و وی ری در انتهای کار اتوماتیک سایز باکت ها رو اصلاح میکنه اما متاسفانه این مشکل در نسخه های قبلی وجود داره ولی

میشه این مشکل رو تا حدی حل کرد:

1- بسته به سایز خروجی سایز باکت ها رو در نظر بگیرید ( برای ابعاد HD میتونی از 32*32 یا 16*16 استفاده کنی ) البته به خاطر داشته باش همیشه کم کردن سایز باکت به سریعتر شدن رندر کمک نمیکنه اما اگر در انتهای رندر تصویر خیلی معطل میشی این روش موثره

2- با توجه به پیچیدگی صحنه میتونی جهت حرکت باکت ها رو تغییر بدی تا آخرین باکت ها در بخشی از تصویر قرار بگیرن که به پردازش کمتری نیاز داره مثلا بجای حالت اولیه میتونی سمت حرکت رو از بالا به پایین و بالعکس و چپ به راست و بالعکس و ... قرار بدی

موفق باشید
 

mohammad@er

Well-Known Member
سلام هیدن جان ..

Untitled-1.jpg
این فرمول تعداد پیکسل هارو تو هر باکت محاسبه می کنه ..

طبق این فرمول اگر ما بیایم باکت هارو از 64 به 32 تغییر بدیم تعداد پیکسل ها نصف میشه تو هر باکت..

مثلا الان باکت با سایز 64*64 :

Untitled-2.jpg

حالا همین فرمول با همین Rate ولی باکت با سایز 32*32 :


Untitled-3.jpg

پس با این حساب به نظرم باید فقط از Render Region Division \ Region Sequence استفاده کنیم .. Left to Right

درسته هیدن جان ؟
 

3D_lover

Active Member
سلام هیدن جان ..

مشاهده پیوست 106501
این فرمول تعداد پیکسل هارو تو هر باکت محاسبه می کنه ..

طبق این فرمول اگر ما بیایم باکت هارو از 64 به 32 تغییر بدیم تعداد پیکسل ها نصف میشه تو هر باکت..

مثلا الان باکت با سایز 64*64 :

مشاهده پیوست 106502

حالا همین فرمول با همین Rate ولی باکت با سایز 32*32 :


مشاهده پیوست 106503

پس با این حساب به نظرم باید فقط از Render Region Division \ Region Sequence استفاده کنیم .. Left to Right

درسته هیدن جان ؟
زمان رو هم برای من توضیح بده آخرش با کم کردن سایز باکت ها زمان کم میشه یا زیاد؟
 

mohammad@er

Well-Known Member
زمان رو هم برای من توضیح بده آخرش با کم کردن سایز باکت ها زمان کم میشه یا زیاد؟

طبق نتیجه ای که میگیریم از این فرمول ، وقتی سایز باکت هارو 32*32 کنیم تعداد پیکسل ها نصف میشه تو باکت ..

و وقتی که سایز باکت رو 64*64 کنیم تعداد باکت با rate -2 ) 16 ) تا میشه .. یعنی هیچ تغییری نمی کنه ..

پس نتیجه می گیریم هیچ فرقی نداره ،با نصف شدن سایز باکت تعداد پیکسل هاشم نصف میشه ..

من گند زدم ...:lol:

به اینجاش فکر نکرده بودم ...:green:

:lol:
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

سلام هیدن جان ..


این فرمول تعداد پیکسل هارو تو هر باکت محاسبه می کنه ..

طبق این فرمول اگر ما بیایم باکت هارو از 64 به 32 تغییر بدیم تعداد پیکسل ها نصف میشه تو هر باکت..

مثلا الان باکت با سایز 64*64 :



حالا همین فرمول با همین Rate ولی باکت با سایز 32*32 :




پس با این حساب به نظرم باید فقط از Render Region Division \ Region Sequence استفاده کنیم .. Left to Right

درسته هیدن جان ؟

این فرمول منو یاد اون مثالی میندازه که یه بنده خدایی راجع به یه آدرسی سوال داشت و از یکی سوال کرد و اون پاسخ دهنده هم به سمت چپ اشاره کرد و گفت شما این خیابون رو که تا انتها بری به یه ایستگاه اتوبوس میرسی و بعد سوار فلان خط میشی و میری به ترمینال اتوبوسها و

بعد با اتوبوس میری به مرکز استان و از فرودگاه اونجا سوار هواپیما میشی و میری به فرودگاه پایتخت و بعد از اونجا پرواز میکنی به فلان کشور و بعد با کشتی برمیگردی به فلان بندر و بعد با قطار میای به فلان شهر و از اونجا باید تاکسی سوار بشی و بر گردی به همین شهر و بعد بری

به فلان خیابون و بعد باید چند کیلومتری پیاده روی کنی و تو انتهای فلان کوچه به مقصدت میرسی، بنده خدا سوال کننده اون آدرس که یه جورایی از رفتن به اون مقصد قطع امید کرده بود از یه نفر دیگه همین آدرس رو پرسید و اون شخص هم به سمت راست اشاره کرد و گفت شما

اگر تا انتهای همین خیابون بری به مقصد میرسی و ...

اگه بعدا راجع به این فرمول کمی بیشتر توضیح بدید که ماهم از اون سر در بیاریم بد نمیشه اما

1- برای محاسبه تعداد پیکسل های درون باکت همانند محاسبه تعداد پیکسلهای هر تصویر Bitmap دیگه ای تنها کافیه طول و عرض باکت رو در هم ضرب کنیم

مثلا 1024 = 32*32 یا 4096 = 64*64 و ... ( نیاز چندانی به چرخوندن لقمه دور سر نیست !!! )

2- وقتی طول و عرض باکت نصف میشه عداد پیکسلهای درون اون نصف نمیشه بلکه به یک چهارم کاهش پیدا میکنه ( همونطور که در مثال بالا مشاهده فرمودید )

3- اگر سوال و پاسخ اولیه رو بادقت مطالعه میکردید دلیل کم کردن سایز باکت رو متوجه میشدید ( Chaos group اونقدر ها که به نظر میرسه بیکار نیست که پارامترهای بیخود داخل وی ری بزاره )

4- همونطور که قبلا خدمتتون عرض کردم کم کردن بی مورد باکت همیشه به معنی کاهش زمان رندر نیست بلکه بعضی وقتها بر عکس عمل میکنه چون باید برای پیکسل های لبه باکت با پیکسلهای باکت مجاور عمل فیلترینگ رو انجام بده

که اگر سایز باکت بی مورد کوچک شده باشه باید زمان بیشتری رو برای این عمل اختصاص بده اما در مواردی که مثل پرسش آغازین این پست بعضی از هسته های Cpu که کارشون رو به اتمام رسوندن نمیتونن در رندر چند باکت باقی مونده مشارکت کنن و زمان قابل توجهی

برای رندر آخرین باکت ها از بین میره بهتره از باکت هایی با سایز کوچکتر استفاده کنیم تا بتونیم بهره بیشتری از هسته های Cpu در انتهای رندر تصویر داشته باشیم ...

امیدوارم به اندازه کافی مطلب روشن شده باشه.

موفق باشید
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام .کتاب وی ری نوشته بود 100 بهترین عدد هست. الان یادم نیست اما کلی بنچ مارک اینها گرفته بود.
مثلا اگه سایز رندر 640 باشه براکت پیش فرض 64 هست.
 

mohammad@er

Well-Known Member
سلام .کتاب وی ری نوشته بود 100 بهترین عدد هست. الان یادم نیست اما کلی بنچ مارک اینها گرفته بود.
مثلا اگه سایز رندر 640 باشه براکت پیش فرض 64 هست.

سلام ..

عارف جان تو Vray Complete Guide نوشته بود ؟

[h=3]نوشته » Legrenzi ؟[/h]
یعنی هر چی عرض تصویره تقسیم بر 10 میشه سایز باکت ؟
[h=3][/h]
 

جدیدترین ارسال ها

بالا