مشکل در ویوپرت

mzmz1

Member
مشکل در ویوپرت ( 3 تا سوال که برام بی جواب مونده)

سلام .
3 تا سوال دارم .خیلی خیلی خوشحال:oops: میشم راهنماییم کنید .


1- من گلهای hq grass رو که مرج میکنم مپ هاش رو هم بهشون میدم (همیشه قبلا رنگ گلها بعد تعریف مپ هاشون در ویوپرت دیده میشد) بازم به همون حالت خام (بدون رنگ) در ویو پرت دیده میشن البته وقتی رندر میگیرم درسته یعنی تکسچر ها بهشون نصبت داده شده !!!!
چکار کنم در ویو پرت هم رنگی دیده بشن ؟:-?
2- بعضی از ابجکت های اماده هستن مثل 3ddd_Vases که وقتی مپ هاش رو هم بهش اعمال میکنم اون مپ ها رو نمیگیره یعنی بازم مپ هاش تو لیست جزو ناشناخته ها باقی میمونه:mad:(این مشکل حالمو گرفته:?:)
( هم ادرس رو درست میدم هم مپ ها موجودن )


3-برای استفاده از Arroway Textures در توضیحاتشd , b که مشخصه بامپ و دیفیوز هستن من نمیدونم s رو باید دقیقا به چی بدم و همچنین g<s , r<s این دوتا چی هستن و باید چکار کنم ؟


:rose::rose::rose::rose:
 
آخرین ویرایش:
سلام
پاسخ سوال اول: بعد از اعمال متریال به شیء حتما باید در پنجره Material Editor گزینه 11.pngرو بزنی تا عکس ها در ویوپویت دیده بشن
پاسخ سوال دوم: از قسمت 22.pngسپس گزینه More رو کلیک کن و از لیست عبارت Bitmap/Photometroc Paths رو انتخاب کن یک رول اوت در پایین پنل Utilities باز میشه گزینه Edit Resources روکلیک کن. در این پنجره متریال هایی که آدرس اونها صحیح نمی باشند نشان داده می شود. آدرس اشتباه رو انتخاب کن و جلوی گزینه New Path یک دکمه هست روی اون کلیک کن و آدرس صحیح رو بده اونوقت متریال هات رو نشون می ده


در مورد سوال 3 اگر امکان داره بیشتر توضیح بده ممنون میشم.
 

mzmz1

Member
سلام
پاسخ سوال اول: بعد از اعمال متریال به شیء حتما باید در پنجره Material Editor گزینه مشاهده پیوست 97653رو بزنی تا عکس ها در ویوپویت دیده بشن
پاسخ سوال دوم: از قسمت مشاهده پیوست 97654سپس گزینه More رو کلیک کن و از لیست عبارت Bitmap/Photometroc Paths رو انتخاب کن یک رول اوت در پایین پنل Utilities باز میشه گزینه Edit Resources روکلیک کن. در این پنجره متریال هایی که آدرس اونها صحیح نمی باشند نشان داده می شود. آدرس اشتباه رو انتخاب کن و جلوی گزینه New Path یک دکمه هست روی اون کلیک کن و آدرس صحیح رو بده اونوقت متریال هات رو نشون می ده


در مورد سوال 3 اگر امکان داره بیشتر توضیح بده ممنون میشم.

ebrahimashoori عزیز خیلی ممنونم

ولی ....
1- در مورد پاسخ اول باید بگم که وقتی یه مدل اماده رو وارد میکنم و بعدش مپ ها رو به همون صورت که شما در پاسخ سوال دومم گفتی بهش نسبت میدم باید در ویو پرت مپ ها دیده بشه خب و نیاز نیست که کاری که شما گفتی رو انجام بدم البته من با قطره چکون متریال ادیتور اون متریال ها رو هم میگیرم و گزینه ای که شما گفتی رو هم چک میکنم ولی خب ظاهرا مشکلی نیست ( البته مشکل شماره یک گاهی اتفاق میفته )

2- در مورد پاسخ شماره دو باید بگم من هم همیشه همین کار رو میکنم منتها اشکالی که در سوالم گفتم پیش میاد اگه بخوام دقیق تر توضیح بدم (وقتی از این روش مپ ها رو به جسم نسبت میدیم برای اینکه بخوایم چک کنیم که اعمال مپ صورت گرفته یک بار روی گزینه select massing files کلیک میکنیم با این کار دیگه نباید ادرسی رو به عنوان ادرس ناصحیح با آبی هایلایت کنه ) ولی برا من هر کار میکنم ادرس مپ ها رو قبول نمیکنه (مسیر هم کاملا انگلیسیه حتی فایل و مپ هاش رو به درایو دیگه میبرم ولی بازم درست نمیشه ) این مشکل همیشه برای یک سری از پکیج های مدل آمادم هست که کلافم کرده

3- این عکسو میگم ص.png

بازم ممنون و خوشحال میشم راهنماییم کنین
 

جدیدترین ارسال ها

بالا