مشکل در مدل سازی (توپولوژی)

pendesign

Member
سلام.
از چه روشی میتونم مدل عکس زیر رو روی یه جعبه پیاده کنم ؟ هرچی سعی کردم تو پیاده سازی توپولوژی به نتیجه مورد نظرم نرسیدم. منتظرم.
مرسی :)
 

پیوست ها

  • www_aksban_com_IMG_4700.jpg
    www_aksban_com_IMG_4700.jpg
    15.8 کیلوبایت · بازدیدها: 24

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
این مدل رو نمیتونی با یک جعبه بسازی، اینجور جاها باید مدل ساز باشی نه ویرایش کننده. باید یکی از فرو روفتگی هارو بسازی و بصورت دایره ای Clone کنی و بقیه ی مراحل....
 

pendesign

Member
فرو رفتگی رو با چی در بیارم ؟ Spline یا Plane یا چی؟ جزئیات بیشتر اگر ممکنه . مرسی
 

madmaster_3d

Well-Known Member
فکر کنم با پلن بهتر بتونی در بیازی.می تونی یک طبقه رو یسازی بعد کپی بگیری و بزرگترش کنی بزاری روی بالایی.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
با پلن و کات کردن و ایجاد فرورفتگی ها (مثل آموزش آشپزی :) )
 

pendesign

Member
ساختار هندسیش پیچیدست ... منم تازه کارم اگر میشه بیشتر توضیح بدید یا یه نمونه از فرو رفتگی رو درست کنید بزارید اینجا تا یه ایده ای داشته باشم از مراحل مدل سازی. این چیزیه که من در اوردم ...
 

پیوست ها

  • geometry.jpg
    geometry.jpg
    56.2 کیلوبایت · بازدیدها: 8

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اگر تازه کاری پیشنهاد میکنم بلند پروازی نکن،چون باعث نا امیدیت میشه. اول باید خوب یاد بگیری.
توی سایت http://www.3dxpromotion.com/ یک سری آموزش معماری و ساخت بنا های قدیمی هست که خیلی عالیه و حتما به دردت میخوره، دانلود کن.

درمورد مدلی هم که ساختی من نمیدونم چرا از Smooth استفاده کردی چون مدل اصلی فرورفتگی هاش تیز هستن، فقط کافیه یک برش عمودی و دو برش افقی بزنی و ورتکس هارو ببری داخل.

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

pendesign

Member
مدل سازی اشکال هندسی مثل این بلند پروازی نیست که ... من یه Plane درست کردم ، بعد مثلث بالا و پایین رو با cut در اوردم. با FFD ورتکس رو دادم داخل. نمیدونم چرا خود به خود Smooth کرده. شما اگه ممکنه یه مدل با روش خودتون ایجاد کنید تا منم یاد بگیرم ؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
چرا با Cut؟ Connect میتونه تمیز تر باشه (البته اینجا). اما از این بگذریم چرا FFD؟؟؟؟!! شما همون ورتکس های وسط رو که درگ کنی کافیه نیازی به FFD نیست! برای اینکه از حالت Smooth در بیاد برو توی حالت پالیگان و همه رو انتخاب کن و از پنل مدیفای و در قسمت Smooth گزینه ی Clear All رو بزن.
 

pendesign

Member
از راهنمایی هاتون ممنونم. از یه روش ساده تر استفاده کردم که مثلا یه فرمی داشته باشه. اگرچه دوست داشتم مدل هندسی رو در بیارم که نشد.
 

پیوست ها

  • alternate.jpg
    alternate.jpg
    55.8 کیلوبایت · بازدیدها: 5

amin256

Well-Known Member
سلام .
فک کنم تا حدودی تونستم بسازمش. ببین شما اول باید آبجکت رو واسه مدلسازی تحلیل کنی ببینی از چه اجزایی ساخته شده. مثلا این مدل شما که اینقدر سخت به نظر میاد فقط چند تا ستاره Extrude شده هست که روی هم به نسبت خاصی چرخیدن و اسکیل شدن . البته واسه بهتر شدن کار باید با Edit Poly سر بعضی از رئوس رو پایین بیاری تا مثل مدل من صاف نباشن.aaa.jpg
 

hesam_sn

کاربر VIP
باید از پایین شروع کنی. مثل عکس اول یکیشو بساز بعد دور یه دایره کپی کن. اینجا اندازه مهمه چون مثلا اگر 8 تا کپی کنی باید آخری به اولی برسه بعد باید این 8 تا رو به هم وصل کنی و بری ردیف بالا
من سریع ساختم یکم مشکل داره
 

پیوست ها

  • 1.PNG
    1.PNG
    10.2 کیلوبایت · بازدیدها: 1
  • 2.PNG
    2.PNG
    25.5 کیلوبایت · بازدیدها: 3
آخرین ویرایش:

pendesign

Member
سلام .
فک کنم تا حدودی تونستم بسازمش. ببین شما اول باید آبجکت رو واسه مدلسازی تحلیل کنی ببینی از چه اجزایی ساخته شده. مثلا این مدل شما که اینقدر سخت به نظر میاد فقط چند تا ستاره Extrude شده هست که روی هم به نسبت خاصی چرخیدن و اسکیل شدن . البته واسه بهتر شدن کار باید با Edit Poly سر بعضی از رئوس رو پایین بیاری تا مثل مدل من صاف نباشن.مشاهده پیوست 94637

بسیار عالی! روش شمارو رو انجام میدم و نتیجه رو همینجا میزارم. از بس تو فکر object بودم shape رو کلا فراموش کردم .
 

pendesign

Member
باید از پایین شروع کنی. مثل عکس اول یکیشو بساز بعد دور یه دایره کپی کن. اینجا اندازه مهمه چون مثلا اگر 8 تا کپی کنی باید آخری به اولی برسه بعد باید این 8 تا رو به هم وصل کنی و بری ردیف بالا
من سریع ساختم یکم مشکل داره

مرسی.
ولی از روش امین استفاده میکنم که زمان کمتری میبره. :)
 

pendesign

Member
اینم نمونه نهایی. مرسی از همه دوستانی که راهنمایی کردن.
 

پیوست ها

  • pillar.jpg
    pillar.jpg
    62 کیلوبایت · بازدیدها: 4

جدیدترین ارسال ها

بالا