مشکل در لود فایل های سنگین در فلش

Mohfath

New Member
به همه دوستان و اساتید سلام عرض می کنم.


یه موردی رو من در کار فلشم باهاش برحورد کردم که به خاطرش اومدم پیش بهترین اساتید فلش ایران (که شما هستید)


مشکلم رو از کل تعریف می کنم تا به جزء برسم.


کلیت کار ما یه آموزش هست که از روی سی دی اجرا میشه و به همین دلیل مشکل پهنای باند و سرعت دسترسی وجود نداره به همین خاطر تا تونستم از فیلم و جلوه های سنگین توش استفاده کردم. کار توی فلش سی اس ۵ با اکشن اسکریپت ۳ نوشته شده.

خیلی از منوها حتی با فیلم های پسوند ؛اف ال وی؛ ساخته شده که خب به نسبت هم خوب جواب داده تا حالا ولی کم کم که پروژه داره تموم میشه و به انتها میرسه یه سری مشکلات که تا حالا دیده نشده بود داره در میاد.

اولین ایراد مربوط به پخش خیلی کند یا خیلی سریع بعضی فیلمها هستش. ( بعضی از فیلمها در زمان پخششون در کمتر از یک دهم ثانیه جمع میشن میرن!)

ایراد دوم رو تو جاهایی می بینم که یه MovieClip به فایل مادر میگه که به فریم خاصی حرکت بکنه با دستور gotoAndStop() که به طرز عجیبی انگار MovieClip مادر میاد از روی همه فریم های اولیه رد میشه تا به اون برسه و یک صفحه همه اون فیلمها شروع به پخش صداشون می کنن و نتیجه این میشه که صدا تو صدا میاد و دیگه نمیشه درستش کرد!!


برای مثال یه سری عکس هم از محیط کارم می ذارم تا راحت تر منظور من رو بفهمید.


TimeLine.jpg

این نمونه تایم لاین فضای کار اصلی منه.

در این نمونه یکی از MovieClip های زیرمجموعه مثلا Level4 کد زیر رو اجرا می کنه:

کد:
function f3_MouseClickHandler(e:MouseEvent):void
{
	trace(e.currentTarget.name);
	if (e.currentTarget.name == "btn_Exit")
	{
		MovieClip(root).level4Cleared=true;
		MovieClip(root).gotoAndStop("LevelSelection");
	}

بله هر بار که فرزندی این رو اجرا می کنه تا فایل اصلی خودشو به فریم LevelSelection ببره٬ اون اول میاد از روی همه فریم ها رد میشه و برای مثال با باز شدن اون فریم مورد نظر من صدای کلیه فریم های تا پیش از اون رو هم میشنوم.

خواستم ببینم که اگر احتمالا من اشتباهی رو در طراحی هام دارم و نباید به اینصورت انجام بشه شما به اطلاع من برسونید ممنون میشم.
 

Security9776

Active Member
با يلام و عرض ادب،
دوست عزيز،
در مورد مشكل اول، احتمالا مشكل در كانورت شما مي باشد، منظورم بحث كدينگ، فريم ريت و بيت ريت هست، مخصوصا موردي كه اشاره كردي، در مورد sound هايي كه بيت ريت ١٢٨ بالاتر باشند رو زياد ديدم.

در مورد سوال دوم، اون layer1 رو هر كدوم رو تو يه لايه بزار، يعني هر لايه يكي از فريم هات رو داشته باشه.

موفق باشيد و سربلند
 

جدیدترین ارسال ها

بالا