یه راه میانبر برای این مشکل پیدا کردم گفتم شاید به درد کسایی که مشکل منو دارن بخوره:
اول از مایا فرمت FBX خروجی بگیرید ولی حتما تو تنظیمات خروجی گزینه "Embed Media" را تیک بزنید
بعدش وارد 3d max بشید و فایل FBX ساخته شده رو حتما "Open" کنید (ایمپورت نکنید)
و در آخر وارد اکسپورت 3dmax بشین و فرمت خروجی را روی OBJ قرار بدید و در تنظیمات خروجی وارد map export بشین و یه فولدر جداگونه برای خروجی تکسچر در نظر بگیرید و تیک Extended param رو بزنید و این کادر رو ببندید حالا دکمه export رو بزنید و منتظر باشید تا دکمه done ظاهر بشه, اینطوری یه فایل obj, یه فایل mtlو یه تعداد تکسچر تو مسیری که براش تعیین کردین ساخته شده
به نظر من موتور اکسپورت تو 3dmax خیلی قویتر از مایا عمل می کنه
موفق باشین