مشکل در فرمت obj

IR Star

Member
دوستان کسی هست که بدونه چطوری میشه یک مدل رو به همراه تکسچر به صورت obj اکسپورت گرفت؟
 

ehsan_62

Well-Known Member
شما بايد اول پلاگين objExport.mll را از پنجره plugin فعال کنيد
بعد آبجکت را انتخاب کنيد و در قسمت file > export Selection فرمت obj را انتخاب کنيد و اکپورت بگيريد
 

m2_farzan

Active Member
برنامه مقصد چیه؟
اینکه فرمت obj باشه مهمه یا فرمت دیگه ای که داخل برنامه مقصدت ساپورت میشه رو هم قبول داری؟
 

maxscript

Well-Known Member
اگر با مایا اکسپورت بگیرید با تکسچر خودش براتون ایمپورت میکنه ولی نمی دونم با برنامه های دیگر هم باز کنید با تکسچر باشه یا نه من با هودینی باز کردم به صورت مستقیم نشد
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز
گفتم با تکسچر
سلام
رفیق خروجی گرفتن تکسچر معنی نمیده، چون خود تکسچر یه فایل خارجی هست که وارد نرم افزار میشه و جدا گونه هست و فقط تو هر نرم افزار به راحتی میشه واردش کرد. هیچ برنامه ای برات این کار رو نمیکنه چون معنی نمیده.
شاید منظور شما material باشه، که من دیدم نرم افزارهایی که موقع خروجی گرفتن جسم به صورت obj متریال اون جسم هم export میکنن ولی تا به حال نیازی نداشتم که باهاش کار کنم و روش کار کردش رو یاد بگیرم.

حالا منظور شما از تکسچر همون تکسچره یا متریال؟
 

IR Star

Member
ممنون از جواب های شما دوستان اما برای مثال یک فایل ضمیمه کردم که مدل یک ماشین هست و متریال هم داره و همینطور به بعضی از متریال ها هم تکسچر داده ولی در نهایت فایل با فرمت OBJ هستش که منم چون مجبورم از کارهام چند تا فرمت مختلف داشته باشم و یکیش هم OBJ هست نمیتونم مثل این مدل که براتون گذاشتم خروجی با تکسچر بگیرم. (هرچند که تو اینترنت گشتی زدم و تا حدودی معلوم شد این Bug تو مایا هست که از ورژن 2008 تا 2012 هنوز حل نشده)

بازم اگر نظری یا روش خاصی میدونید ممنون میشم.

http://uplod.ir/r59rzl6yw36z/Audi_Q7.rar.htm
 

IR Star

Member
یه راه میانبر برای این مشکل پیدا کردم گفتم شاید به درد کسایی که مشکل منو دارن بخوره:

اول از مایا فرمت FBX خروجی بگیرید ولی حتما تو تنظیمات خروجی گزینه "Embed Media" را تیک بزنید

بعدش وارد 3d max بشید و فایل FBX ساخته شده رو حتما "Open" کنید (ایمپورت نکنید)

و در آخر وارد اکسپورت 3dmax بشین و فرمت خروجی را روی OBJ قرار بدید و در تنظیمات خروجی وارد map export بشین و یه فولدر جداگونه برای خروجی تکسچر در نظر بگیرید و تیک Extended param رو بزنید و این کادر رو ببندید حالا دکمه export رو بزنید و منتظر باشید تا دکمه done ظاهر بشه, اینطوری یه فایل obj, یه فایل mtlو یه تعداد تکسچر تو مسیری که براش تعیین کردین ساخته شده
به نظر من موتور اکسپورت تو 3dmax خیلی قویتر از مایا عمل می کنه

موفق باشین
 

جدیدترین ارسال ها

بالا