مشکل در ریگ کارامتر

elya3

Well-Known Member
سلام دوستان برا انیمیت کردن دم یه کاراکتر بهترین روش چیه؟البته من از bonesاستفاده میکنم hdکه کلا به هم میریزه وhi هم خوب جواب نمیده:sad:
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
یک Line شکل دم بکش
یک Bone هم شکل دم بکش
Bone اول رو انتخاب کن و از منوی Animation>IK Solver>Spline IK رو انتخاب کن و روی Bone آخر کلیک کن و بعدش روی Spline کلیک کن.
اگر مراحل رو درست رفته باشی باید به تعداد سگمنت های Spline یک سری مکعب درست شده باشه که با تکون دادن اونها دمت تکون میخوره ( دم کاراکترت منظورم بود)
 

elya3

Well-Known Member
یک Line شکل دم بکش
یک Bone هم شکل دم بکش
Bone اول رو انتخاب کن و از منوی Animation>IK Solver>Spline IK رو انتخاب کن و روی Bone آخر کلیک کن و بعدش روی Spline کلیک کن.
اگر مراحل رو درست رفته باشی باید به تعداد سگمنت های Spline یک سری مکعب درست شده باشه که با تکون دادن اونها دمت تکون میخوره:snap: ( دم کاراکترت منظورم بود)
ممنون از لطفتون جواب داد اما این کنترل گرایی که میزاره خیلی بزرگن چطور میشه کوچیکشون کرد؟. با scaleکه نمیشه همه دم تغییر اندازه میده:rose:
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
Line رو انتخاب کن و از پنل Modify میتونی سایز و شکل Helper هاشو تغییر بدی.
 

elya3

Well-Known Member
Line رو انتخاب کن و از پنل Modify میتونی سایز و شکل Helper هاشو تغییر بدی.

ممنون شد
من یعد از این که این کارا رو انجام دادم چون مسخوام کاراکتر رو با ریگش تو یه محیط دیگه واسه انیمیت مرج کنم چیکار کنم که اگه نیاز به تغییر اندازه یا زاویه کاراکتر با ریگ شد کاراکترم به هم نریزه؟:rose:
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اونو دیگه نمیدونم.
من اگر جای مکس بودم بهت میگفتم : توکه میخوای بری سراغ یه نرم افزار دیگه برو ریگ رو هم همونجا انجام بده...:wink: (مثل بعضی ها که با Internet Explorer میرن FireFox دانلود میکنن:green:)
 

elya3

Well-Known Member
ممنون
نه خب من میخوام تو همون مکس منظورم تو یه صحنه دیگه مرج کنم کجا برم از مکس بهتر:paint:
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
آهان، خب دیگه مشکلی نداره که، هروقت Merge کنی مثل همین الان وارد صحنه میشه. فقط اگر Skin کرده باشی با تغییر اندازه ی Bone ها اسکینت ممکنه ناجور بشه.
( البته من دقیقا نفهمیدم منظورت چیه ببخشید)
 

elya3

Well-Known Member
نه نمیشه شما خودتون امتحان کن یه کاراکترو ریگ کن بعد ببرش تو یه صحنه دیگه مثلا بچرخونشو تغیر اندازش بده میبینی کلا به هم میریزه
البت من دیگه بیخیال bonsشدم و الان دارم با bipedریگش میکنم اگه اینم ج نداد با cat
من داغ کردم فک کنم:sad:
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
یعنی فقط وقتی میبریش توی یه صحنه ی دیگه اینطوری میشه؟
Helper هارو به بدن کاراکتر Link کن. ( اگه خواستی یه عکس بذار تا واضح تر بشه)
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
با cat کار کن، خیلی بهتره. فقط باید بلد باشی.
 

nc_hamid

Member
سلام
اتفاقا ریگ دستی به راحتی می شه Scaleable ش کرد
کاراکتر های CAT و Bip به سختی اسکیل کاراکترهاشون تغییر می کنه .
نمی دونم داری دقیقا چی کار می کنی اما به راحتی می شه Scaleable بشه . و تو هر فضایی بتونی مچ کنی
 

elya3

Well-Known Member
با cat کار کن، خیلی بهتره. فقط باید بلد باشی.

catچند روزه آموزشاشو میبینم تقریبا یاد گرفتم اما مشکلم تو همین set کردن کاراکتره با استخون کت که نمیتونم انجامش بدم توش وگرنه انیمیشن کردنشو بلدم یه کم:rose:
 

elya3

Well-Known Member
شد:neutral:
شما یه نگاه بندازین بهش به نظرتون من با چی اینو ریگ کنم بهتر جواب میده؟با bipیا cat یا bone?:rose:Capture.JPGاصلن این ریگی که کردم درسته؟:-?
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
والا من که bone میبینم. ریگ تققریبا درست اما ناقصه، انیمیتش کن بذار تو گالری بچه ها سرگرم بشن :wink:
 

elya3

Well-Known Member
والا من که bone میبینم. ریگ تققریبا درست اما ناقصه، انیمیتش کن بذار تو گالری بچه ها سرگرم بشن :wink:[/Q
آره این boneهستش با بایپ و کت هم ریگ کردم همه راهارو رفتم دیگه
این به نظرتون کجاش ناقصه؟:sad:
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
پاهای جلو تقریبا خوبه اما کمر و دم و پاهای عقب هدایت کننده های کافی رو نداره، البته تمرین کنی یاد میگیری. سعی کن با Bone زیاد کار کنی چون بین همه ی نرم افزار ها شناخته شده ست.
اسکین این عکسی که گذاشتی جای کار داره.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا