مشکل در رندر

درود بر تمامی دوستان
من سیستم م خیلی ضعیفه ، تنظیمات im و لایت کش رو بالا می ذارم نه خیلی بالا کلا یه خرده از متوسط بیشتر ولی حساب شدن gi یعنی کلش 1 ساعت بیشتر طول نمی کشه ولی رندر بالای 9 ساعت طول کشید و مجبور شدم قطعش کنم ، این مشکل مربوط به ضعیف بودن سیستم میشه یا نه ؟:cry:
 

ali_118

کاربر VIP
ممد جان مقادیر دقیق پارامتر ها برای قبل و بعد از تغییر رندرتایم رو بگو
بعد چک کن ببین موقع رندر CPU Usage ات برای تمام threat ها روی 100درصد هست یا خیر
 

max vray

کاربر VIP
سلام یک مشکل اساس کارت میتونه تعداد زیاد پلیگان ها باشه .من خودم یک رندر داشتم میگرفتم با 10000000 پلی گان حدود 8 ساعت طول میکشید وقتی کردمش 4000000زمان رندرم شد 3 ساعت.و گزینه بعدی متریال ها هستش.هرچی متریالهای با ترنسپرنسی و براقیت بالا تو کارت بیشتر باشه و یا چند لایه باشن اونوقت تایم رندرت بالا میره.برخی دستورات یا افکت ها هم تو تایم رندر تاثیر چشم گیری دارند مثل har&fur.من خودم یک رندر گرفتم حدود 67 ساعت طول کشیده فقط بخاطر اینکه پر از شیشه های دودی بود و تعداد بالای پلیگان ها چون تمام کاشی های کف و دیوار مدل کرده بودم.
 
دقیقا من هم یه چنین مشکلی دارم
فکر کنم مربوط به ضعیف بودن سیستم هست سیستم چی هست؟
windows 7 64-bit sp1
amd athlon64 x2 dual core processor 4400+
2 gig ram
گرافیک که مهم نیست
ممنون
ممد جان مقادیر دقیق پارامتر ها برای قبل و بعد از تغییر رندرتایم رو بگو
بعد چک کن ببین موقع رندر CPU Usage ات برای تمام threat ها روی 100درصد هست یا خیر
پارامتر ها :
توی پیوست هست
اره 100 درصد کار می کنه با 80 درصد رم
ممنون علی جان

سلام یک مشکل اساس کارت میتونه تعداد زیاد پلیگان ها باشه .من خودم یک رندر داشتم میگرفتم با 10000000 پلی گان حدود 8 ساعت طول میکشید وقتی کردمش 4000000زمان رندرم شد 3 ساعت.و گزینه بعدی متریال ها هستش.هرچی متریالهای با ترنسپرنسی و براقیت بالا تو کارت بیشتر باشه و یا چند لایه باشن اونوقت تایم رندرت بالا میره.برخی دستورات یا افکت ها هم تو تایم رندر تاثیر چشم گیری دارند مثل har&fur.من خودم یک رندر گرفتم حدود 67 ساعت طول کشیده فقط بخاطر اینکه پر از شیشه های دودی بود و تعداد بالای پلیگان ها چون تمام کاشی های کف و دیوار مدل کرده بودم.
- پلیگان که 1000 تا هم نمیشه
- یه جسم که توش 5 یا 7 تا تکسچر که همه انعکاس با گلونیزس داره
- افکت وجود نداره بجز فوکوس خود دوربین

یه نکته اگه من تنظیمات رو حدود 40 درصد کم کنم و تیک reflection/refraction رو توی global switches بردارم حدود 3 تا 4 ساعت رندر تموم میشه ،دیشب رندر گرفتم جواب داد 3 ساعت 25 دقیقه شده بود و رندر تموم شده
 

پیوست ها

  • 12.jpg
    12.jpg
    261.9 کیلوبایت · بازدیدها: 14
آخرین ویرایش:

madmaster_3d

Well-Known Member
یک احتمال هست این هستش که شما سابدیوایز متریال هات رو بیشتر از 8 گزاشتی بعد global subdivise multipier رو هم حتما روی 4 گزاشتی. ( آخه این سوتی را خودم دادم ) و البته این رو هم بهت بگم. بعضی چیزها که مدل می کنی و سوراخ این چیزا زیاد داره زمان رندر رو بالا میبره. مخصوصا برای محاسبه gi فلان
 

3D Art

Member
درود
خوب دوست من خیلی از تنظیماتت اشتباهه توقع داری رندر تایمت زیاد نشه !
1 - image sampler نمیدونم چرا رو fixed هست !!!! بزارش رو adaptive dmc مین رو یک ماکس رو 10 (وقتی رو فیکسد هست وی ری برای از بین بردن نویز های متریال های گلاسی که کم هم نداری تو صحنه محاسبات بیشتری انجام میده
2 - باکت هات برای مقدار رمی که داری زیاده روی همون 64 بگذار بمونه
3 - داینامیک مموری چرا رو صفر هست ؟ صفر یعنی همه رم ... هر چقدر داینامیک بیشتر باشه سرعت رندر کمتر و همچنین احتمال کرش هم کمتر میشه ولی برای این کار شما روی 400 کافیه
4 - توی DMC sampler مین سمپل رو بزار رو هست بمونه
5 - هیچ متریالی رو بالای 8 سمپل نده مگر اینکه فلز باشه
6 - توی لابت کش چرا number of passes روی 13 هست ؟ مگه شما سیزده تا هسته داری ؟ باید رو 2 باشه ( هر چی بیشتر بگذاری وقتی هسته نداشته باشی بشتر طول میکشه )
7 - سمپل سایز لایت کش خیلی بزرگه شما روی 0.01 بگذار و pre filter رو هم روی 10 بگذار که این همه سمپل که گذاشتی بر باد نره !
8 -لابت کش رو برای گلاسی ها فعال کن و ریتریس ترشولد رو هم فعال کن روی همون یک
9 - تو IM اینتر پولیشن رو روی 20 تا 40 بگذار ( 80 کلا دیتایل رو از بین میبره )

خوب نتیجه رو لطفا بگو بعد از تست
 
کجا بودی تا حالا
دمت گرم درست شد رندر با کیفیت بالا با رفلکت توی 1 ساعت 38 دقیقه و 8 ثانیه
خیلی خیلی ممنونم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا