مشکل در رندر

amirsadraii

Active Member
سلام به همگی من یه مشکلی در رندر برام پیش اومده..

وقتی که رزولوشنو600 در 800 میزنم برام سریع رندر میگیره

اما وقتی 1600 در1200 میزنم درصد سی پی یو میاد پایین و برا یه رندر ساده چند ساعت طول میشه

ویندوز و مکس ووی ری همه 64 بیتی هستند ..به نظرتون مشکل کجاست؟

این unloading geometry چیه دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خیلی فوریه ممنون میشم جواب بدید
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    319.2 کیلوبایت · بازدیدها: 27
آخرین ویرایش:

shahin666

Active Member
احتمالآ فایل شما دارای face های زیاد میباشد و یا cpu شما cash پائین داره چون بیشترین فشار در زمان رندر روی cpu هست . در ضمن unloading geometry مربوط به متریال vray میباشد که باید یه متریال با displace داده باشی .
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
خب این امر طبیعی هست . چون باید سمپل های زیادی رو در سایز کوچیک نمونه برداری کنه مثل این هست که شما به زور نقطه های زیادی رو داخل یه عکس جا بدید حالا میخوای هر کدوم از نقطه ها رو پیدا کنی سخت نیست؟ولی همون تعداد نقاط در یه سایز بزرگتر براحتی قابل تشخیص هستند .
بهترین کار این هست به نسبت کوچک شدن سایز رندرتون تنظیمات رندر رو هم تغییر بدین . مخصوصا برای وی ری که انجین هاش کند هستند .
در مورد اون آنلودینگ هم فکر کنم آبجکتی در صحنه داری که وی ری نمیتونه توی رندر لودش کنه . البته شاید این باشه .
 

amirsadraii

Active Member
خب این امر طبیعی هست . چون باید سمپل های زیادی رو در سایز کوچیک نمونه برداری کنه مثل این هست که شما به زور نقطه های زیادی رو داخل یه عکس جا بدید حالا میخوای هر کدوم از نقطه ها رو پیدا کنی سخت نیست؟ولی همون تعداد نقاط در یه سایز بزرگتر براحتی قابل تشخیص هستند .
بهترین کار این هست به نسبت کوچک شدن سایز رندرتون تنظیمات رندر رو هم تغییر بدین . مخصوصا برای وی ری که انجین هاش کند هستند .
در مورد اون آنلودینگ هم فکر کنم آبجکتی در صحنه داری که وی ری نمیتونه توی رندر لودش کنه . البته شاید این باشه .

مرسی از شما....یعنی به نظرتون همون 800در 600 بزنم ولی تنظیماتشو دست بالا بگیرم درسته؟
چون من میخوام حداقل اندازه یه صفحهa4بشه که چاپ کنم به نظرتون کیفیت داره یانه؟

احتمالآ فایل شما دارای face های زیاد میباشد و یا cpu شما cash پائین داره چون بیشترین فشار در زمان رندر روی cpu هست . در ضمن unloading geometry مربوط به متریال vray میباشد که باید یه متریال با displace داده باشی .


مرسی از شما....خب پیشنهادتون چیه؟ چیکار کنم؟
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
بله این بهترین کار هست . با تنظیمات درست رندر تا حد زیادی میشه زمان رندر رو کم و کیفیت خروجی رو بالا برد و در واقع الان ما نمیدونیم شما چه تنظیماتی دارید ولی اگر میخواین در این سایز کارتون چاپ بشه یه رندر با سایز بزرگ و خوب بگیرید که توی چاپ مشکلی نداشته باشید .
 

amirsadraii

Active Member
خب مشکلم همینه دقیق ......اگه بخوام a4 رندر بگیرم باید یه عددخیلی بزرگتر از غیر از800 در پیکسل600 بزنم و این باعث میشه چند روز برا یه رندرطول میکشه.....چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟
 

*farshid*

کاربر VIP
مشکل اینجاس که رمتون کم میاره ...
dynamic memory limit رو بالا ببرید تا حجم بیشتری داده تو رم جا بگیره ...
اندازه باکت ها رو هم کم بگیرید render region رو میگم ...
همه اینها تو بخش تنظیمات setting وی ری هستن...
اگه باز هم مشکل داشتی باید مدلت رو بهینه سازی کنی .مثلا اگه اسموس لول 3 داری به لول 2 تقلیل بدی ...اگه دیسپلیسمنت داری ازش صرف نظر کنی یا سابدیوژنشو پایین بیاری ...

در کل راه حل این مشکل همون dynamic memory limit+render region هستش
 

amirsadraii

Active Member
مرسی فرشید جون...........هورااااااااااااااااا..................خیلی خوشحالم کردی............داشتم دیوونه میشدم..........
ممنون.....:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:
دقیقا مشکل همونdynamic memory limit که من عددشو از400 گذاشتم رو 1200 سریع رندر گرفت وای خدا چقدر سریع....
1200 عدد خوبیه دیگه؟؟؟؟؟

اون render regionرو هم گذاشتم رو ی عدد20 اینم خوبه دیگه؟

باورت میشه دیشب اون LIGHT CATCHفقط سه ساعت طول کشید که رد بشه با SUB=80...........

 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا