مشکل در رندر نور Vray light mesh

دوستای گل تری دی کار. ممنون میشم اگه کمکم کنید
:rose:
من توی این سرویس بهداشتی از نور Vray light mesh استفاده کردم
ولی اگه دقت کنید میبینید که بعضی از مدل ها خطهای Meshدیده میشن .
میتونین بگید که مشکل از کجا هست ؟
:mad:
 

پیوست ها

  • asdasdasd.jpg
    asdasdasd.jpg
    292.8 کیلوبایت · بازدیدها: 38

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
خب به نظر من خیلی گنگ اومد و تاحالا همچین مشکلی نداشتم. این چیزی که گفتی رو توی سنگ روشویی دیدم، یعنی از Vray LightMtl برای متریال ستگ استفاده کردی؟؟!
نهایتا مدلت رو آپ کن تا مشکل واضح نر دیده بشه.
 
Barnara jan man az Vraymtl estefade kardam
vali nori ke ke estefade karde bodam Vray light bod az noe mesh
ke in bala ro sare man avord
 
ببین من همیشه تو سروییس ها نور photometric web mizashtam و IES میزاشتم
قسمت بالای کار نسبتا تاریک میشد که یه ضعف بود
من خواستم Vray light (plan ) بزارم خوب بود ولی قسمتی که نور رو میزارم رو کاشی ها خط میندازه
این نور Mesh هم که گذاشتم اینطوری شد
نور Omni گذاشتم خیلی کارتونی شد
میتونی کمکم کنی چی بزارم که درست بشه ؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
همون Vray light رو بذار و نوعشو به sphere یا dome تغییر بده ببین خوب میشه؟ پارامتر هاشو هم دست کاری کن، مقدار های پیشفرض همیشه خوب نیستن! مثلا subdivs سایه رو زیاد کن
 
اون تنظیمات رو انجام میدم
ولی Sphere یه مشکلی داره که سقف و کف رو قسمتی که نور هست روشنش میکنه
من یک نمونه کارم رو که با IES کار کردم میزارم ببین مشکلم چی هستW.c 12-11.jpg
 
آخرین ویرایش:

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
هرچی هست مربوط به مدل یا تنظیمات خودت میشه و کاربرا علم غیب ندارن که بدونن شما چیکار کردی:wink:
یک متریال ساده بساز و مدل رو توی یه صحنه ی خالی و جدید Merge کن تا تنظیمات وی ری هم به حالت اول برگرده، دیگه چیزی به ذهن من نمیرسه. مدلتو آپ کن تا بچه ها درستش کنن.
 
هرچی هست مربوط به مدل یا تنظیمات خودت میشه و کاربرا علم غیب ندارن که بدونن شما چیکار کردی:wink:
یک متریال ساده بساز و مدل رو توی یه صحنه ی خالی و جدید Merge کن تا تنظیمات وی ری هم به حالت اول برگرده، دیگه چیزی به ذهن من نمیرسه. مدلتو آپ کن تا بچه ها درستش کنن.

دوستم اون مشکلی که Mesh ها دیده میشد برطرف شد . مشکل اصلی اینه که تو عکس اخری که آپ کردم ببینی قسمت بالای کار رنگش تیره میشه چون نور Photometric web میذارم . فقط میخوام بدونم از چه نوری استفاده کنم بهتر میشه ؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
خب میتونی یک VRay Light از نوع Plane رو به سقف بذاری با میزان Gamma رو زیاد کنی، اگه GI خاموشه اونو هم فعال کن.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
برای نور اصلی منظورم نبود، یه Vray Light plane کوچیک با نور کم بساز و روی زمین به طرف سقف قرارش بده تا سقف روشن شه.
گاما رو زیاد کردی؟
 
اها یادم رفت . گاما از کجا زیاد میشد ؟

بهم نخندی ها :) الان گیجم کلا
 
آخرین ویرایش:

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
از منوی Render گزینه ی Render Setup، تب VRay، بخش color mapping.
میتونی Bright Multiplier روهم زیاد کنی.
از تب indirect illumination هم میتونی GI رو فعال کنی اما در کل باید پارامتر های همه شو بلد باشی و خوب تنظیم کنی تا به نتیجه برسی.
 
از منوی Render گزینه ی Render Setup، تب VRay، بخش color mapping.
میتونی Bright Multiplier روهم زیاد کنی.
از تب indirect illumination هم میتونی GI رو فعال کنی اما در کل باید پارامتر های همه شو بلد باشی و خوب تنظیم کنی تا به نتیجه برسی.

الان متوجه شدم کجا رو گفتی :wink:

انقدر هم که فکر میکنی اماتور نیستم ها :green:
بازم ممنونم
کمک زیادی بهم کردی . بازم مزاحمت میشم :)
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.چه مشکل عجیبی! نور چه ربطی به مش داره.اگه اینجوری رندر میگیره احتمالا به difus مپ vray edge texture دادین! قبل از مطرح کردن سوال خواهشن این مسائل به این پیش و پا افتادگی یه مقداری آنالیز کنین.با تشکر :rose:
 
سلام.چه مشکل عجیبی! نور چه ربطی به مش داره.اگه اینجوری رندر میگیره احتمالا به difus مپ vray edge texture دادین! قبل از مطرح کردن سوال خواهشن این مسائل به این پیش و پا افتادگی یه مقداری آنالیز کنین.با تشکر :rose:



عارف جان ممنون از راهنماییت . ولی داداش دیگه انقدر هم اماتور نیستم که نتونم تشخیص بدم این مشکل حاد هست یا نه پیش پا افتاده

من این کار هم که شما گفتی اصلا انجام ندادم .
شما تو رندر های دیگه ببین مشکلی نیست .
تا نور VRAy mesh رو میزارم اینجوری میشه .
من پرسیدم گفتم شاید بچه ها اشنا باشن با این مشکل .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا