مشکل در رندرینگ خیلی سنگین بیش 40 میلیون در مکس

behzadd3

New Member
سلام
تو ویندوز 32 بیتی مکس تا 13 میلیون پلیگان رو رندر میگیره و یا بهتر بگم تا حد استفاده از 1.5 گیگ از رم میتونه رندر کنه .
تو ویندوز 64 بیتی و مکس 64 بیتی ظاهرا نامحدوده . من تا صد میلیون پلی هم رندر کردم .
شنیدم روشی هست که در مکس 32 بیتی مکس هر فریم رندر رو هرچی هم که سنگین باشه و تقسیم میکنه و رندر میگیره
آیا کسی میدونه ؟
خیلی ممنونم . . .
 

Navidmilan

Well-Known Member
اگه از منتال ري استفاده ميكني تو مكس 2009 قابليتي به نام proxy داره كه ميتونه اجسامي كه درصحنه تكرار شده اند (حتي اگر انيميت شده باشن) رو با فرمتي خاص روي هارد ذخيره كني و موقع رندر به اون رجوع كنه. با اين روش ميشه از يك آبجكت سنگين كپي هاي متعدد گرفت. مثلا درختهاي يك جنگل يا سربازان يك لشگر. حتي ميشه به اونها متريال متفاوت داد و يا به انيميشن اونها تغيير فاز داد . به اين طريق ميشه ميليونها پليگان رو (بسته به مقدار رم) رندر كرد. موتورهاي رندري مثل Vray يا Final Render اين قابليت رو داشتند ولي Mental Ray از مكس 2009 داره...
فارق از اين قضيه تا جايي كه من ميدونم تعداد پليگانها بستگي مستقيم به مقدار رم داره و ويندوز 64 بيت چون ليميتي براي مقدار رم نداره(يا اگر داره خيلي بيشتر از 2 گيگه ويندوز 32 بيتيه) مسلما حجم بيشتري رو رندر ميگيره .
 

behzadd3

New Member
navidmilan عزیز ممنونم که پاسخ دادی .
روش proxy رو میدونم اما به جز اون شنیدم که روشی هست که بسته به مقدار رم صفحه رو تقسیم میکنه . بنابر این هرچه قدر هم پلی داشته باشیم . رندر میگیره . دنبال اونم .
 

ehsan_3dmax

Active Member
بهزاد جان شما بايد بگي با چه سيستم رندري كار ميكني.
هر موتور رندري با يكي ديگه فرق داره.
اگر از منتال استفاده ميكني علاوه بر مورد نويد جان ميتوني تو قسمت processing از تنظيمات رندر memory limit رو تنظيم كني و حتي conserve memory رو هم فعال كني واسه اين كار.
موفق باشي.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا