مشکل در استخون بندی کاراکتر

Saeed777

Member
سلام به همه بر و بچه های گل مجید آنلاین.:rose:
من یه مشکل با اسخون بندی دارم و اونم اینکه، وقتی دست کاراکتر رو از آرنج می چرخونم فرمش بهم می ریزه و ناجور میشه.:shock:
یه عکس هم ازش گذاشتم.
ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.:)
 

پیوست ها

  • character.jpg
    character.jpg
    292.8 کیلوبایت · بازدیدها: 13

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
اولا چرا مکس شما ورژن design ـه؟
دوم مشکل شما توی ریگ نیست، توی skin ـه، کاراکتر خوب skin نشده و تاثیر پذیری vertex ـها از bone ـها خوب تقسیم بندی نشده، هر قسمت بدن تقریبا به صورت خاصی باید نظیم بشه، مثلا زیر بغل و شونه که سخت ترین قسمت هست تا تو حرکت های خاص مدل کاراکتر خراب نشه.

حق یارتون
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
همونطور که buboـجان گفت مشکل از اسکینه، از طریق Envelope که زیر مجموعه ی مدیفایر Skinـه میتونی درستش کنی. میتونی گزینه ی Vertices رو فعال کنی تا بتونی میزان اثر پذیری هریک از ورتکس هارو هم مشخص کنی.(Abs Affect)
 

Saeed2vfx

Member
علاوه بر گفته های دوستان ، توپولوژی هم بخوبی رعایت نشده و جای کار بسیار داره.
 

Saeed777

Member
سلام
اولا چرا مکس شما ورژن design ـه؟

حق یارتون

نمیدونم، مگه باید چی باشه، از فروشگاه سایت خریدم

سلام
دوم مشکل شما توی ریگ نیست، توی skin ـه، کاراکتر خوب skin نشده و تاثیر پذیری vertex ـها از bone ـها خوب تقسیم بندی نشده، هر قسمت بدن تقریبا به صورت خاصی باید نظیم بشه، مثلا زیر بغل و شونه که سخت ترین قسمت هست تا تو حرکت های خاص مدل کاراکتر خراب نشه.

حق یارتون

می دونم مشکل از skin ـه.
هر کاری میکنم نمیتونم تاثیر پذیری vertex ـها از bone ـها رو خوب تقسیم بندی کنم.
ممنون میشم اگه توضیحت رو با یه کاراکتری که دستش درست skin شده کامل کنی(مثلا یه عکس از skin کردن دست یه کاراکتر برام بذاری)
 

benyamin_pc

Well-Known Member
علاوه بر همه اینها که دوستان گفتن , بعد این هم که همه این تنظیماتم به درستی انجام بدین بعد از خم کردنه مثلا آرنج ساعد تو بازو فرو میره که برای اینکه مثله عضله این دو قسمت رو هم فشرده شن و توهم نرن باید از مورف استفاده کنین
 

Saeed777

Member
علاوه بر همه اینها که دوستان گفتن , بعد این هم که همه این تنظیماتم به درستی انجام بدین بعد از خم کردنه مثلا آرنج ساعد تو بازو فرو میره که برای اینکه مثله عضله این دو قسمت رو هم فشرده شن و توهم نرن باید از مورف استفاده کنین
چیجوری باید ازش استفاده کنم.
ممنون میشم اگه بهم بگی دقیقا چیکار باید با مورف انجام بدم.
 

arash7464

Member
دوست عزیز ، برای حالت کلی که بتونی خیلی خوب ریگ کردن رو یاد بگیری من آموزش شرکت eat 3d رو بهت معرفی می کنم که ریگ کردن یه کاراکتر رو از اول تا آخر خیلی خوب توضیح می ده ، اگه بتونی دانلودش کنی به درد الانتم می خوره چون مرحله به مرحله قسمتهای مختلف بدنو ریگ می کنه،
poster.jpg
موفق باشی...:)
 

benyamin_pc

Well-Known Member
چیجوری باید ازش استفاده کنم.
ممنون میشم اگه بهم بگی دقیقا چیکار باید با مورف انجام بدم.

همونطور که دوستان گفتن بهتره یه مجموعه آموزشی کامل و دقیقو پیش ببرین (ضمن اینکه آموزش های سریع تکی{توتاریال}برای هر قسمت هم تو اینترنت برا مکس خیلی زیاده) , در حد یه کلمه اینارو نمیشه اینجوری توضیح داد , موفق باشین
 

hamidroosta

Active Member
همینطورکه اساتید فرمودند مشکل کلی شماskin میباشد من که اماتورم میدونم این دستش به خاطر این خرابه که صحیح وکامل اسکین نشده منم پیشنهاد میکنم آموزشهایی وجود دارند مخصوصا یوتوب ازش استفاده کن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا