مشکل بسیار بزرگ در رندر grass proxy

nightlord

Well-Known Member
سلام
من یه صحنه درست کردم که توش یه قسمتی از صحنه رو چمن کردم . که چمنو با editable poly چنتا مدل کردم بعد متریال دادم و بعد با advanced painter روی یه دایره پخش کردم. بعد پروکسی کردم و پروکسی هارو با advancedpainter تو صحنه پخش کردم .
حالا نمیتونم رندر بگیرم صحنرو . وقتی لایه چمن خاموشه صحنه برای رندر نهایی یکساته رندر میشه . ولی وقتی لایه چمن روشن میشه حدود 72 ساعت شایدم بیشتر طول میکشه تا همون صحنه رو رندر بگیرم .:cry: چه تنظیماتی برای این تو vray باید استفاده کنم؟:-?

توی خیلی از آموزشای ساخت چمن که دیدم صحنه چمنش خیلی زیاد تر از مال من بود ولی راحت رندر گرفتن . من نمیدونم چرا نمیتونم؟؟!!!:-?

با دوستمون saeedMagic هم صحبت کردم ولی نشد . کسی نمیدونه چه تنظیمی برای vray لازمه تا سریع تر رندر بگیرم؟

سیستم بر پایه i7 و با 6گیگ رم دارم .
 
آخرین ویرایش:

nightlord

Well-Known Member
بالاخره مشکلو پیدا کردم . بعد از چند روز کلنجار رفتن به این نتیجه رسیدم . خواستم بگم که اگه کسی مثل من به این مشکل خورد اینجوری حل میشه .
اکثرا میگن برای رندر اگه رو حالت static رندر بگیریم خیلی بهتر جواب میگیریم .
اما الان فهمیدم این مسئله در همه موارد خوب عمل نمیکنه . توی صحنه هایی که درخت زیاد داریم و یا دیسپلیسمنت داریم یا آبجکتهایی شبیه چمن یا پرز قالی یا هر چیز دیگه ای که شبیه به اینا باشه . vray برای رندر از حافظه Dynamic استفاده میکنه ، و اگه شما حالت Dynamic رو انتخاب کنید و مقدار 40 تا 50 درصد رمتون رو بهش بدید خیلی بهتر از حالت static جواب میگیرید .
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
در مورد این قضیه مطمئنی؟؟؟ چون من الان رم 16 گیگ دارم اما مشکلی که داری رو دارم.ک
کلا علت اصلی این پدیده وی ری پروکسی هست.چون وقتی پروکسی سنگین میشه light cashe قاط میزنه و زمان رندر بالا میره.
 

nightlord

Well-Known Member
والا عارف جان من خیلی وقت پیش یه آموزش vray دیده بودم که به این مسئله تو یه صحنه پر از درخت اشاره کرده بود ، صحنه یه جنگل بود و دقیقا توضیح داده بود . اما چون چند سالی میگذره از این قضیه اصلا یادم نبود . ولی الان که بعد از چند روز ور رفتن با setting خودمم به این نتیجه رسیدم . بعد یادم افتاد که اون آموزشه هم در مورد این قضیه صحبت کرده بود .

تو رندر خورم هم من هم با static و هم با Dynamic چندین بار با مقادیر مختلف تست کردم ، البته یکی از بچه ها هم قبلا بهم گفته بود که من با static رو مقدار 0 میگیرم و خیلی سریع رندر میگیره و منم بیشتر رو گفته این دوستمون زوم کرده بودم که ببینم نتیه میگیرم یا نه ! که متاسفانه نتیجه خوب نگرفتم . ولی وقتی Dynamic رو انتخاب کردم و گذاشتم رو 3500 همون صحنرو که میزد 72 ساعت رو تو 2 ساعت رندر گرفتم .:oops:
البته ممکنه که proxy هم تو سرعت رندر دخیل باشه ، ولی من که همیشه از proxy استفاده میکنم اینجوری مشکلو حل کردم . تا حالا بدون proxy تست نکردم

شما هم با 16 گیگ رم که خیلی کارت راحت میشه بزارش رو ِ 8000 یا 9000 و یه تست بگیر . ببین شما هم همین جوابو میگیری؟!
بعد بیا بگو و یه مشورتی بکنیم تا این مشکل رو حل کنیم . یه سایت مجید آنلاین دعات میکنن:green:
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
اون که عدد صفر هست رو خود کمپانی وی ری اعلام کرد.وقتی عدد صفر میزاری از نا محدود رم استفاده میکنه.این قابلیت رو برای رندرفارم ها گذاشتن.مثلا یه جا 2000 گیگ رم باشه سخته بنویسن.پس صفر میزارن و تموم!
 

zohrehsadat

New Member
با سلام خدمت دوستان
من یه توضیحی در این مورد میخواستم بدم. همه میدونیم که v-ray برای گرفتن رندر اطلاعاتی از اشیا استفاده شده رو میاره توی حافظه و محاسبات ریاضی پیچیده ای روشون انجام میده و رندر میگیره. حالا برای اشیا پرحجمی مثل درخت و ... در صورتیکه از proxy استفاده نکنیم حجم فیلهامون خیلی بالا میره و بعد از اون چون پروکسی ها از نوع Dynamic geometry هستند بنابراین بهتره که از حالت داینامیک استفاده بشه. خلاصه بگم قضیه اینه که v-rayاگر در حالت static باشه همه اطلاعات رو می خواد یه جا بیاره تو حافظه و تا آخر رندر نگه داره که برای منظره های پر از اشیا احتمالا crash میکنه ولی در حالت داینامیک مرتبا اطلاعات رو میاره استفاده میکنه میرزتشون دور و اطلاعات بعدی رو میاره . پس در حالت پر از اشیا این روش بهتره. و اما در مورد سایز که بطور پیش فرض 400 هستش . در حالت static از یه سایزی به بالا دیگه در کارایی کار تاثیری نداره چون اون یه حدی اطلاعات میخواد میکشه میاره و از بقیه حافظه استفاده نمیکنه ولی اگه کمتر باشه به شدت در سرعت تاثیر داره در حالت داینامیک هم هر چقدر بیشتر بهش بدین بهتره......
 

جدیدترین ارسال ها

بالا