مشکل با viewport vray

tarkan_tan

Well-Known Member
من وقتی با ار نورهای vray استفاده میکنم viewporte مکس نورانی میشه مثل اینکه تو صحنه نور افکن گذاشته شده هرچقدرو نورشو کمتر میکنم بازم فرقی نمیکنه.
لطفا راهنماییم کنین.
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام
البته این مشکل به نوعی Bug به حساب می آید با زدن CTRL + L مشکل بطور موقتی حل میشود و فقط کافیست تا از پنجره Viewport به نمایی دیگه برید تا مشکل مجدداً بروز کنه . در واقع این Hotkey مربوط به گذاشتن نور روی حالت Difault هست .
این مشکل وقتی بروز میکنه که شما بخواید در محیط نوری (از هر نوع و در هر موتور رندری) قرار بدید و با فعال کردن حالت Hardware Shading ، از نور پردازی توسط کارت گرافیکی در محیط Viewport بهره ببرید . حتی با پاک کردن کامل نورها و خاموش کردن این قابلیت (Shift + F3) و حتی باز گرداندن حالت نور پردازی به حالت استفاده از نور Difault مکس ، بازهم با تغییر نمای کاربری (مثلا نمای top به Perspective و بازگشت) مشکل بروز کرده و محیط به اصطلاح Overflow میشود .

برای حل کامل این مشکل چند کار میشه انجام داد :

-اگر می خواهید سایه ها رو در Viewport داشته باشید ، ترجیحاً از نور خود مکس و در حات فعال کردن 2 نور دیفالت استفاده کنید

-اگر از ورژن های قدیمیتر از 2010 استفاده میکنید با گذاشتن نور دیفالت روی حالت 2 نور و خاموش کردن Hardeare Shading مشکل بطور کامل حل میشود (در صورت پشتیبانی کامل کارت گرافیک از Max)

- درایور کارت گرافیک خودتون رو همیشه آپدیت نگه دارید

-میتونید تمام محیط رو در فایل خامی Merge کنید که ساده و 100% جوابگو هست

-راه گرون قیمتش هم استفاده از کارتهای Workstation هست که مخصوص همین امور ساخته شده و بخوبی نورها ، سایه ها ،انعکاسات ، جنس شیشه ، سایه های رنگی و ترکیبی ، Bump ، Normalmap و Displace و غیره رو در محیط Viewport به نمایش میذارن .

در ضمن همونطور که میدونید موتور رندرهایی مثل QuickSilver برای رندر تمام حجم کارت گرافیک (چه Gaming و چه Workstation) در رندر به همراه CPU فعال شده و زمان رندر رو بطور چشمگیری کاهش میدن

موفق باشید :rose:
 

ali_118

کاربر VIP
Vray 2.0 استفاده میکنی ؟

یه جایی توی خود نور یه گزینه داره
تیک میزنی به حالت عادی بر میگرده
در حال حاضر وی ری 2.0 ندارم دم دستم نشونت بدم
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوست من

این قابلیت رو بطور کامل توضیح میدم تا دوستانی که نمی دونن بتونن از توانایی کارت گرافیکشون در Viewport استفاده کنند .

شما با رفتن به قسمت می تونید تنظیمات اون توانایی رو ببینید .
طبق تصویر توضیح میدم .

روی علامت مثبت بالا و راست نمای کارتون کیلیک کنید

pff4gn00r5jvhbo1zq72.jpg


حالا به سربرگ Lighting and Shadows رفته و مثل تصویر عمل کنید

7a7pon2ur5ojffdihf4j.jpg


1- برای فعال کردن این قابلیت

2- استفاده از نور های داخل محیط یا استفاده از نور Difault داخل نمای دید

3- ایجاد تغییرات در نماهای دید که توصیه میشه به دلیل ضعف کارتهای گرافیک فقط در یک نما فعال بشه

4- کیفیت این قابلیت که روی نسخه سوم ا دستورات SM باشه بهتر هست

5- کیفیت سایه ها

6- نرم یا سخت بودن لبه های سایه

7- استفاده از کنترولر فشار نور در محیط

8- غلظت سایه ها و پشتیبانی از شفافیت

این توانایی ها در امور رندر Realtime مربوط به موتور رندر خاصی نیست و جدا از رندر نهایی میشه از این قابلیت کارت گرافیک استفاده لازم رو انجام داد .
باید اشاره کنم کیفیت تصویری که در Viewpor میبینید کاملاً به نوع وجنس کارت گرافیکیتون بستگی داره و این رو میشه به وضوح در کارتهای گرافیک
Workstation ملاحظه کرد . این کارتها جدا از نورپردازی کاملا حرفه ای در Viewport ، تواناییه نمایش Bump , Normalmap , SSS, Displase ,Reflection , Refraction و حتی ترکیب رنگ نورهای مختلف رو دارا هستند که میتونه تا حد زیادی نیاز کاربر به رندرهای طولانی رو برطرف کنه .

موفق باشید :rose:
 

tarkan_tan

Well-Known Member
سلام دوست من

این قابلیت رو بطور کامل توضیح میدم تا دوستانی که نمی دونن بتونن از توانایی کارت گرافیکشون در Viewport استفاده کنند .

شما با رفتن به قسمت می تونید تنظیمات اون توانایی رو ببینید .
طبق تصویر توضیح میدم .

روی علامت مثبت بالا و راست نمای کارتون کیلیک کنید

pff4gn00r5jvhbo1zq72.jpg


حالا به سربرگ Lighting and Shadows رفته و مثل تصویر عمل کنید

7a7pon2ur5ojffdihf4j.jpg


1- برای فعال کردن این قابلیت

2- استفاده از نور های داخل محیط یا استفاده از نور Difault داخل نمای دید

3- ایجاد تغییرات در نماهای دید که توصیه میشه به دلیل ضعف کارتهای گرافیک فقط در یک نما فعال بشه

4- کیفیت این قابلیت که روی نسخه سوم ا دستورات SM باشه بهتر هست

5- کیفیت سایه ها

6- نرم یا سخت بودن لبه های سایه

7- استفاده از کنترولر فشار نور در محیط

8- غلظت سایه ها و پشتیبانی از شفافیت

این توانایی ها در امور رندر Realtime مربوط به موتور رندر خاصی نیست و جدا از رندر نهایی میشه از این قابلیت کارت گرافیک استفاده لازم رو انجام داد .
باید اشاره کنم کیفیت تصویری که در Viewpor میبینید کاملاً به نوع وجنس کارت گرافیکیتون بستگی داره و این رو میشه به وضوح در کارتهای گرافیک
Workstation ملاحظه کرد . این کارتها جدا از نورپردازی کاملا حرفه ای در Viewport ، تواناییه نمایش Bump , Normalmap , SSS, Displase ,Reflection , Refraction و حتی ترکیب رنگ نورهای مختلف رو دارا هستند که میتونه تا حد زیادی نیاز کاربر به رندرهای طولانی رو برطرف کنه .

موفق باشید :rose:

ایول دستت درد نکنه.
خیلی حال دادی پسر.
الان Viewport مکس مثل گیم شده.
واقعاً ممنونم ای کاش دکمه تشکر چند تا داشت 100 تا میزدم.:rose:
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
اون بالا رو اگه نگاه بندازی میفهمی چجوری اون که baloot3d نوشته

البته یادت نره که باید نور پردازی کنی صحنه رو تا اینجوری بشه

موفق باشی
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوستان

در زمینه کار در Viewport گذینه های زیادی وجود داره که بیشتر به قابلیت و کیفیت کارت گرافیک و مهمتر از همه به نوع درایور کارت گرافیکتون بستگی داره .

جدا از اینها میشه کیفیت Texture های داخل ویپورت و شکست و دندونه دار شدند خطوط وایر فریم رو هم درست کرد .
کارتهای گرافیک Workstation توانایی نشان دادن بسیار زیادتری نسبت به کارتهای گرافیک معمولی دارند که میشه حتی انعکاس اشیاء رو هم در سطوح سیقلی دید یا ترکیب رنگ نور ها در هم و حتی Bump , NormalMap و Dispalce .

در بخش سخت افزار بسیاری از این نوع اطلاعات داده میشه که متاسفانه دوستان کم لطفی میکنند و زیاد سر نمی زنند :-?

موفق باشید
ze5f6w9l83m579fncpgn.gif

 

جدیدترین ارسال ها

بالا