مشکل با uv و unwap در مکس

benyamin_pc

Well-Known Member
سلام دوستان من برای اینکه یک حجم را آنرپ کنم اول بخش های اصلی شکل را توسط ایجاد seam های دلخواه از هم جدا می کنم و هر بخش هم توسط seam هائی طوری مشخص میکنم که وقتی آنها برش بخورند به راحتی اون بخش باز شه , بعد از مشخص کردن این seam ها pelt را میزنم و کمی هم relax میکنم و در نهایت بخش هارو باهم pack uvs میکنم
خوب , اول این راه کامل و صحیح است؟
حالا مشکلی که هست اینه که در ناحیه هائی که seam ها وجود داشتند که برش خوردند و حالا تکسچر در اون ناحیه ها به هم میرسه این به هم رسیدن مشخصه , به شکل زیر نگاه کنید
Snapshot_2014-01-05_213605.png
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام.روش درستی رو انتخاب کردید ولی به نظر من جای seam به غلط انتخاب شده و باید تو قسمت دسته قوری و یا اونجایی که از قوری آب میاد باشه.البته هر کاری کنید ، باز توی نقاطی که seam ها وجود دارند تکسچر مشکل پیدا می کنه که شما باید از نرم افزارهایی مثل فوتوشاپ برای رفع اون اقدام کنید و یا بوسیله ی paint کردن تو نرم افزارهایی مثل mari ، mudbox ، zbrush و یا body paint درزها رو درست کنید. موفق باشید:rose:
 

benyamin_pc

Well-Known Member
تشکر , آره خودمم تو همین فکر بودم که ناحیه های لبه های seam هائی که قراره به هم برسنو تو فتوشاپ شبیه هم کنم تا اینجوری مشکل حل شه
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
میتونید بجای استفاده از Pelt و Relax از منوی Mapping استفاده کنید که بصورت موقت این مشکل رو رفع میکنه، اما راه درستش اینه که مکان مناسب برای Seem ها پیدا بکنید چون مکان فعلی اصلا مناسب نیست و مشکلات زیادی به وجود میاره.
 

benyamin_pc

Well-Known Member
سعی کردم تا جائی که ممکنه از stitch استفاده کنم و بقیشم با فتوشاپ اوکی کردم , از همگی ممنون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا