مشکل با MouseEvent

mostafa_sadri

New Member
سلام
من می خوام یک گالری عکس مثل http://www1.uefa.com/photos/uefacom/index.html بسازم.
شما وقتی ماوس رو روی NextButton این گالری نگه بدارید، ریل حاوی Tumbnail ها بصورت اتوماتیک به جلو برده میشه(هر چقدر نگه بدارید حرکت قطع نمیشه)
من برای حرکت ریل با استفاده کلاس Tween یکبار حرکت ریل رو با MouseEvent.MOUSE_OVER نوشتم اما وقتی که با ماوس روی NextButton نگه میدارم فقط یکبار تابع حرکت ریل اجرا میشه و برای حرکت دوباره ریل باید ماوس رو از روی دکمه بیرون ببرم و دوباره روی اون بیارم
لطفا راهنمایی کنید
 

DaDaDooDoo

کاربر VIP
سلام ، می تونی یک شرط تعیین کنی . اگه شرطت برقرار بود کدت اجرا بشه (ریل حرکت کنه). حالا کدت(حرکت ریل و چک کردن شرط) رو تو ENTER_FRAME بنویس و شرطت رو با Mouse OVER مثبت و با Mouse OUT منفی کن ... اگه نتونستی بگو سمپل بزارم واست . این به فکر من رسید .
 

++Hadi++

Active Member
سلام
این کار یه کار داینامیک هست و از ایکسمل آدرس عکساشو لود می کنه. پس در ابتدای امر باید تعداد عکس ها با متد length بدست بیاد که طراحی بشه که ایا نیازی به اسکرول افقی هست یا نه ؟
بعد یه شرط گذاشته می شه که اگه بیشتراز یه تعداد خاصی بود ، حالت اسکرولینگش true بشه .
بعد برای حرکت اون در حالت Roll_over می تونین از دو حالت استفاده کنین یعنی یا از کلاسهای tweener و یا از حالت Enter Frame . شما می تونین در جابجایی های اولیه اون که حرکت از کند به تند هست یا در حرکت آخرش که در رها کردن موس هست و حرکت از تند به کند صورت می گیره از Tweener استفاده کنین یعنی از TweenMax یا Tweener یا TweenLite ، بعد در حالتی که حرکت به تند ترین(در حالت تند شونده) حالتش رسید اون حالت Tweener حذف می شه و یه تابع enterFrame شروع به فعالیت می کنه و می گه که در هر لحظه چند پیکسل از ایکس اون نوار منو به راست یا به چپ بره . در مورد قطعات عکس های اون هم ، کافیه در as2 ، مووی کلیپ درست کنین (مستطیل ) و اونو لینکیج کنین و هی از روی اون (با کد نویسی ) duplicate کنین و با دستور loadMovie ، عکس ها رو از ادرس های مناسب ایکسملیش لود کنین و یا در اکشن 3 ، اونا رو از ایکسمل بخونین و با دستور Loader اونا رو لود کنین و این Loader ها به تعداد تگ های تصاویر ایکسملتون در حلقه for بوجود می یاد .بعد اونا رو با ترتیبشون در اون نوار addChild می کنین و مثلا می گین که اگه هر تصویر به فلان نقطه انتهایی یا ابتدایی رسید ، مکان ایکسش به اون طرف اولیه تغییر کنه تا پیمایش نوارتون نا تمام و نا محدود باشه . بعد به راحتی وفتی مثلا دکمه next آلبومتون MOUSE_OVER یا ROLL_OVER شد ، اول اون تابع Tweener با ease مناسب تند شونده (easeIn) شروع به حرکت می کنه و وقتی مقدار مناسبی طی شد (زمان) بعد تابع Enter_Frame مناسبی شروع به فعالیت می کنه و با سرعت یکنواخت اون نوار رو به مسیر مناسب حرکت می ده و در این حین ، وقتی یکی از اون Loader های تصویر ، به یه نقطه انتهایی خاصی رسیدند (به نسبت تعداد تصاویر ) باید ایکسش تغییر کنه و به ابتدای جریان نواری جابجا شه و این جریان باعث نا محدود شدنش می شه . در انتها هم با رویداد MOUSE_OUT یا ROLL_OUT یه تابع دیگه با حالت Tweener و easeOut اجرا می شه و در زمانی مثل 1 تا 2 ثانیه روند جریان رو کند شونده می کنه و آخر می ایسته .
در این ایکسمل برای هر تگ تصویر دو آدرس لود می شه و در یکیش ، آدرس تصویر کوچیک و در دومی ، آدرس تصویر دوم که بزرگ هست ، لود می شه و با تدابیر خاصی که خیلی راحت هم هست ، بعد از کلیک بر روی هر لودر که از قضا حالت buttonMode اونا برای حرکت دست شدن موس ، true شده ، در اون مستطیل بزرگ ، عکس بزرگتر لود می شه .
بای...
 
آخرین ویرایش:
سلام ، می تونی یک شرط تعیین کنی . اگه شرطت برقرار بود کدت اجرا بشه (ریل حرکت کنه). حالا کدت(حرکت ریل و چک کردن شرط) رو تو ENTER_FRAME بنویس و شرطت رو با Mouse OVER مثبت و با Mouse OUT منفی کن ... اگه نتونستی بگو سمپل بزارم واست . این به فکر من رسید .
سلام
می تونی از عبارات شرطی و for استفاده کنی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا