مشکل با نور

Saeed777

Member
تو عکسهایی که گذاشتم نور کنار دیوار یه جوری میشه:-?
ممنون میشم اگه بهم بگین چرا نور گوشه های دیوار اینطوری میشه؟؟
توی عکس دومی اصلا اون گوشه رنگش به زردی میره:-?:-?
در ضمن نوری که تو صحنه به کار بردم وی ری هست.
 

پیوست ها

  • error light 01.jpg
    error light 01.jpg
    24.7 کیلوبایت · بازدیدها: 24
  • error light 02.jpg
    error light 02.jpg
    29.5 کیلوبایت · بازدیدها: 19

*farshid*

کاربر VIP
یه عکس از صحنه و نتظیمات رندرت بذار تا بچه ها بهتر نظر بدن ...
این مشکل معمولا به دلیل پایین بودن تنظیمات رندره... ولی نتظیمات دیفالت خرگز همچین وضعیتی ایجاد نمیکنه ...

Irradiance map mediom + brute force این حالت رو با تنظیمات پیشفرض چک کن...
 

hamed.f

Well-Known Member
سلام،به اين خاطر اينطور ميشه که برای ساخت ديورها و زمين از چندتا صفحه استفاده کردی (بينشون فاصله هست) و در تنظيمات vray ازindirect illumination نور غيره مستقيم استفاده کردی.پيشنهاد ميکنم تو تنظيمات Ambient Occlusion =vrayانسداد محيطی رو روشن کنی،مشکلت حل ميشه.موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

Saeed777

Member
فرشید جان با تنظیماتی که گفتین میشه اینی که تو عکس میبینید. مشکلی که داشتم حل میشه، ولی...
هر کاری کردم حتی با بالا بردن کیفیت( subdivs ) هم این نویزهایی که ایجاد می کنه برطرف نمیشه.

حامد آقا در جواب شما هم باید بگم که برای دیوارها از Wall تو قسمت AEC Extended استفاده کردم. کف هم Plane هست و سقف هم یه Box ولی بین هیچ کدومشون فاصله نیست. بخصوص دیوارها که کاملا به هم وصلند.
در ضمن این Ambient Occlusion کجای تنظیمات وی ری هست؟؟
 

پیوست ها

  • error light 03.jpg
    error light 03.jpg
    19.4 کیلوبایت · بازدیدها: 14

hamed.f

Well-Known Member
سلام ،چون تو اين pc مکس ندارم اين عکس ها رو از اينترنت برداشتم واسه همين طول کشيد ببخشيد.ببيبن کاری که فرشيد جان گفت رو انجام بده،از تنظيماتت يه عکس بزار.منظور من هم از فاصله همين بود ،يعنی چند شيء جدا از هم داری تو کارت. تو اين رندر هم که عکسش رو گزاشتم از امکان(ambient occlusion) برای محاسبتش استفاده کرده
 
آخرین ویرایش:

Saeed777

Member
تنظیماتی که فرشید جان گفت رو گذاشتم (Irradiance map mediom + brute force) و بقیه تنظیمات هم پیشفرض مکس هست.
ممنون میشم اگه بهم بگین چی کار کنم که اون نویزها تموم بشه.

حامد من نمیفهمم مگه میشه مثلا کف و دیوار و سقف همشون یه شیء باشند.
 

پیوست ها

  • error light 03.jpg
    error light 03.jpg
    40.8 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • error light 04.jpg
    error light 04.jpg
    41.7 کیلوبایت · بازدیدها: 10

*farshid*

کاربر VIP
کاملا مشخصه ... irradiance map رو رو high بذار ...
عدد سابدیویژن brute force رو هم میتونی بالا ببری ... ولی این نویز ها بیشتر به خاطر تاریک صحنه و irradiance map هستش ... یه منیع نور vray light با شدت مناسب رو سقف بذار ... مشکل کارت تا حدود زیادی حل میشه... حتی میتونی آبجکتهای صحنه رو پاک کنی و فقط فضای اتاق رو آپ کنی تا بچه ها بهتر نظر بدن ...
 

hamed.f

Well-Known Member
سلام.آره ميشه، مثلاً يک plane ايجاد ميکنيم بعد راست کيليک>convert to و از ليست باز شده >convert to editable poly رو انتخاب ميکنيم،بعد از اينکه شکل مورد نظرمون رو ساختيم به کمک polygon بخشهای مورد نظرمون رو انتخاب ميکنيم،بعدش در بخش set id يک id بهش ميديم،مثلاً زمين 1 ديوار 2 و سقف 3.در بخش material >multi sub object رو انتخاب ميکنيم بعدش متريال مورد نظرمون رو ميسازيم.

اما در مورد لکه ها همون جور که فرشيد جان گفت مشکل اصلی کمبود نور در صحنه هستش.دقيقاً اون کاری که گفت رو انجام بده.در موتور رندر در بخش image sampler antialiasing > adaptive subdivision رو انتخاب کن (از اين گزينه در صحنه های با جزئيات کم استفاده ميکنيم که باعث يک دست شدن صحنه و از بين رفتن نویز در اون ميشه) .antialiasing filter بايد روشن باشه.امتحان کن نتيجه رو بهمون بگو،فعلاً
 

Saeed777

Member
سلام به همگی.
یه مشکلی برام پیش اومد که باعث شد چند روزی نباشم.
آره حامد حق با تو هست، اگه از یه Plane برا ساخت کف و دیوار و سقف استفاده کنیم مشکل نور حل میشه.
توی عکسی که گذاشتم از Wall مکس توی قسمت AEC Extended استفاده کردم و مشکلی هم نداره. ولی یه مشکل دیگه...
ستون های دو طرف شومینه رو نگاه کنید چرا اینجوری میشه؟:-?
 

پیوست ها

  • Test Render000007.jpg
    Test Render000007.jpg
    241.9 کیلوبایت · بازدیدها: 16
  • Test Render07.jpg
    Test Render07.jpg
    48.1 کیلوبایت · بازدیدها: 18

hamed.f

Well-Known Member
سلام
سعيد جان وقتی از indirect illumination استفاده ميکنيم،اين مشکل پيش مياد:-?دليلش هم اينکه با روشن کردن اين گزينه نور بعد از برخورد با يک جسم دوباره منعکس ميشه و روی سطوح ديگه برخورد ميکنه و دوباره عمل بازتابش انجام ميشه و همه صحنه روشن ميشه،ولی در اجسامی که نزديک هم هستند اين جهش ها بطور مداوم تکرار ميشه و نتيجش همونی ميشه که تو رندرت ميبينی!
حالا اين مشکل رو ميشه به چند روش حلش کرد که راحترينش همون Ambient Occlusion هست که به vray دستور ميده اين محاسبات رو در نگاتی که اجسم به هم نزديکتر هستن،انجام نده.
يا اگه در جهش دوم (secondary bounces) از brute force استفاده ميکنی،ميتونی در سربرگ vray bruteforce مقدار secondarybounces رو کم کنی،هر عددی بدی نور همون قدر جهش ميکنه البته قضيه به همين جا خطم نميشه و بايد تنظيمات ديگه رو هم دستکاری کنی مثل multiplier درpirimery bounce
با تنظيماتmaterial هم ميتونی اين مشکل رو حل کنی ،مثلاً ميتونی از vray dirt استفاده کنی
چندتا نکته ميگم اميدوارم به دردت بخوره
1-در جهش اول irradiance mapبهترين گزينست ولی در جهش دوم از brute force برای صحنهايه خارجی و از light cash برای صحنهاي داخلی استفاده ميکنيم
2-اون نوری رو که در داخل اطاق به کار بردی درست نيست، حذفش کن و به جاش يک vray plane بزار بعدش با ابزار move و ..ببرش جلوی پنجره،دقت کن که ابعادش بزرگتر از پنجره نباشه و بايد داخل اطاق باشه،بعد گزينه invisible رو از قسمت options فعال کن.حالا اگه رندر بگيری ميبينی که کارت خيلی قشنگتر ميشه.
shrewd.gif
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا