مشکل با مایا 2011

.:. soroosh .:.

Active Member
برای هر ابزاری داخل مایا میتونید خودتون هات کی تعریف کنید .
برید به منویwindow بعد قسمت Settings/preferences و گزینه hotkey editor
برای مدلسازی هر جسمی راه های مختلفی هست که باید ببینید با کدوم خودتون راحتترید .
برای این جسمی که گذاشتید میشه صفحه زیری را مدل کرد اما با هماهنگی اشکالی که قراره ازش خارج بشه .
بعد با اکسترود کردن فیس های مربوط اون قسمت های بیرون زده را درست کنید .
میشه یکی را درست کنید و با کپی گردن و ... بقیه را ایجاد کنید .
کلا خودتون باید ببینید چطوری راحتترید و با چه ترفند هایی سریع تر و بهتر میتونید به جسم مورد نظر دست پیدا کنید .
سوال سومتون هم حتما یه بخشی از کارهایی که انجام میدید مشکل داره ...
 

wild-mans

Member
سلام
ممنون آقا سروش مشکل اولم حل شد آخه من همیشه توی پنجره hotkey به دنبال عبارت extrde می گشتم ولی الان که یه کمی بیشتر دقت کردم polygon extrude رو پیدا کردم به اون یک کلید اختصاص دادم.
درمورد اون جسم اه با duplicate special من دیده بودم یه همچین کارهایی رو میکنن ولی چطوریش رو ندیدم تاحالا.
اون سوال آخرم هم اخه من وقتی می خوام یه nurb رو پس از کشیدن بهش حجم بدم با این اخطار رو به رو میشم:
// Error: bevelPlus failed - open script editor for details
یاحق
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
اون سوال آخرم هم اخه من وقتی می خوام یه nurb رو پس از کشیدن بهش حجم بدم با این اخطار رو به رو میشم:
فرمان bevelplus در مورد منحنی هایی که مسیرشون بسته هستند کارایی داره
شما احتمالا یک منحنی باز رسم میکنید و میخواین حجمش بدین
منحنی باز رو با فرمان های دیگه عین لافت هم میتونید حجیم کنید با استفاده از رسم دو یا چند منحنی
 

wild-mans

Member
سلام
دستتون درد نکنه فاطمه خانوم ولی این عکسی رو که پیوست کردم ببینید این یه شکل کاملا بستست ولی بازم اخطار میده.
یا حق
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    141.9 کیلوبایت · بازدیدها: 5

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
نه مطمئن باش که این یک منحنی بازه

از منوی edit curve یکبار فرمان open close curves را اجرا کن .
و بعد دوباره تست کن
می بینی که اینبار فرمان عمل میکنه .
 

پیوست ها

  • curve.jpg
    curve.jpg
    21 کیلوبایت · بازدیدها: 2

wild-mans

Member
سلام
عجیبه درست شد!
دستتون درد نکنه فاطمه خانوم نمیدونید چقدر کارم جلو افتاد واقعا دستتون درد نکنه.
یا حق
 

wild-mans

Member
سلام
من دوباره مزاحم شماها شدم یه مشکل جدید که داره اعصابم رو خورد میکنه من داشتم اموزش شماره 8 و 9 digital tut رو میدیدم که درمورد ساخت یه چند کارست آقا این بابا اول یه سیلندر پولی ایجاد میکنه با 8 تا axis divinsion بعدش فیتش میکنه دور جسم بعد که تبدیلش می کنه به subdiv شکلی که من دارم لبه دار میشه ولی شکل این بابا دایره کامل میشه تازه قبل از تبدیل شکل من و اون یه استوانه هستند ولی بعد از تبدیل مال اون میشه شبیه به شکل اول تو پیوست ولی ماله من میشه یه استوانه زاویه دار!!
لطفا دوستان کمک کنید.
یا حق
 

پیوست ها

  • tut.jpg
    tut.jpg
    168.9 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • me.jpg
    me.jpg
    234.1 کیلوبایت · بازدیدها: 4

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
سلام
این به این خاطر هست که استوانه رو قبلا با ابزار اسکیل تغییر مقیاس دادی
اگر میخوای اینطوری نشه
ارتفاعشو توی اتریبیوت ادیتور کم کن و دستی اینکارو انجام نده
امتحان کن درست میشه اینبار



ادیت =
کلید 3 رو بزن درست میشه

اول اشتاه منظورت رو فهمیدم
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

wild-mans

Member
سلام
ممنون فاطمه خانوم خیلی کمک کردین با عرض پوزش یه سوال دیگه هم داشتم توی اموزش طرف بعد از رفتن روی حالت vertex دو جا رو انتخاب میکنه و با move tool میکشه و شکل هم فقط همون نقاطش کشیده میشن ولی وقتی من میکشم شکل کلا کج و موج میشه و موضعی این اتفاق نمی افته اگه این رو هم جواب بدید ممنون میشم.
یاحق
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
خوب احتمالا شما ورتکسای دیگه ای رو هم سلکت کردین
مطمئنی که فقط همون دوتا در حالت انتخابه ؟
 

.:. soroosh .:.

Active Member
احتمالا مشکل از استفاده حالت soft selection در ابزار move هست . ( البته اگه همونطور که FATEMEH_Y گفتن مشکل از انتخاب بیشتر از دو ورتکس نباشه )
تنظیمات ابزار move را با دابل کلیک روی آیکن این ابزار باز کنید و زیر مجوعه این بخش یک گزینه هست به نام soft selection که اون را باید غیر فعال کنید .
 

wild-mans

Member
سلام
آقا سروش و فاطمه خانوم دستتون درد نکنه مشکل همون soft selection بود توی این اموزشها دهنم سرویس شده بود از بس که یارو پیش میرفت و من نمی فهمیدم اینجاهاش چه کرده.
امیدوارم همیشه شاد و موفق باشید.
یا حق
 

wild-mans

Member
سلام
این طرح رو دو روزه دارم روش کار میکنم شکل یه خرچنگ هستش بالخره امروز تموم شد طرح رو از روی یه نقاشی کشیدم(بچه گونه) ولی خوب خداروشکر خوب شد(به نظر خودم) این رو به عنوان یه امتحان از خودم گرفتم من اموزشهای دیجیتال تات رو تا شماره 10 دیدم این هم امتحانش .
یا حق
 

پیوست ها

  • crab 1.jpeg
    crab 1.jpeg
    31.9 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • crab 2.jpeg
    crab 2.jpeg
    21.1 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • crab.jpg
    crab.jpg
    429 کیلوبایت · بازدیدها: 6

wild-mans

Member
سلام
مشکل رو یادم رفت بگم حالا چطوری این رو باید ازش خروجی 3ds یا obj گرفت؟
یا حق
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
خوب از منوی file گزینه اکسپورت رو انتخاب کن .
اگه در قسمت فایل تایپ فرمت obj نداشت به این مسیر برو
بعد در پنجره باز شده تیک روبروی obj export رو بزن
 

پیوست ها

  • plugin.jpg
    plugin.jpg
    43.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5

wild-mans

Member
سلام
دوستان من اموزشهای digital tut رو دنبال میکردم فقط یه مشکل داشتم موقع درست کردن یه چند کاره یارو هی عکس از پلانهای مختلفش با پسوند فکر کنم tga داره ولی من ندارمشون تا الان حدودی کار کردم ولی بقیش رو سخته اگه کسی از دوستان عکسهای مزبور رو داره لطف کنه بزارتشون واسه دانلود.
یا حق
 

esfehanei

Member
اسم دقیق آموزشو بنویس شما من خودم شاید پیدا کردم و با هم یکی دانلود کنیم آخه اینجور که شما گفتی نمی شه چون دیجیتال تاتورز خودش جندین آموزش برای مایا داده
 

wild-mans

Member
سلام
اسمش اینه
Introduction_to_Modeling_in_Maya
ماله 2009 فکر کنم باشه در ضمن یه وسیله از این چندکاره ها رو داره اموزش میده.
یاحق
 

esfehanei

Member
ببخشید یه کم دیر اومدم
خوب ر مورد آموزش شما
من یه دی وی دی از آموزشای پی سی ورلد رو از یه مغازه گرفتم توش همچین آموزشی هست ولی نمی دونم اونی که شما میخوای هست یا نه
تقریبا1.23گیگ حجمش هست که زیاده و متاسفانه نمی تونم آپ کنم ولی فایلاشو میتونم 15مگه
شما اول بفرمایید اون آموزشی که دیدید همین تصویر پیوست هست یا نه؟
اگه هست فایل هاشو میزارم
 

پیوست ها

  • 12.jpg
    12.jpg
    167.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

جدیدترین ارسال ها

بالا