مشکل با ترنسپرنت شدن متریال وی ری هنگام استفاده از بک گراند

ari67

New Member
سلام دوستان
تو این عکس دقت کنید خطوط زرد جاده تو رندرم رو ماشین افتاده این باگه یا راهی برای برطرف کردنش هست؟
 

پیوست ها

  • 1000.jpg
    1000.jpg
    474.6 کیلوبایت · بازدیدها: 15

ari67

New Member
عزیزم شما میدونی رفلکت چیه؟

علی جان محیط یه عکسه که مدل رو اون مونتاژ شده اگه تو vray enviroment تیک reflect رو نذارم و براش hdri تعریف نکنم کار به این شکل درمیاد سوال من اینه که چرا باید به این شکل در بیاد؟اون چیزی هم که تو عکس هست رفلکت نیست همون خط خیابونه که از متریال ماشین رد شده
 

پیوست ها

  • 1200.jpg
    1200.jpg
    408.2 کیلوبایت · بازدیدها: 5

ALI_TAKHTI

Active Member
اول از گلوبال سوئیچ تیک رفلکت رو بردار ببین چی میشه.
بعد روی جسمت راست کلیک کن از پرو پرتیس یه قسمت هست که visibility ببین رو 1 هست یا نه.
البته اینم یادم رفت بگم چه نوع مترال ویری به بدنه دادی؟
 

ari67

New Member
اول از گلوبال سوئیچ تیک رفلکت رو بردار ببین چی میشه.
بعد روی جسمت راست کلیک کن از پرو پرتیس یه قسمت هست که visibility ببین رو 1 هست یا نه.
البته اینم یادم رفت بگم چه نوع مترال ویری به بدنه دادی؟

visiblity دیفالت رو 1 هست تیک رفلکت رو هم برداشتم فقط باعث شد این تصاویر که از اونور ماشین پیداست حالت بلور شده پیدا کنه ولی باز خطوط جاده و ... کاملا مشخصه.جالب اینجاست وقتی برای بک گراند از hdri استفاده میکنم این مشکلو ندارم فقط وقتی از jpg استفاده میشه به این صورته
متریال هم carpaint هست
 

madmaster_3d

Well-Known Member
به خاطر استفاده از shadow mate هستش. البته تو وری اسمش vray wrap انگار هستش. تنظیمات اون رو دست کاری کن
 

ari67

New Member
به خاطر استفاده از shadow mate هستش. البته تو وری اسمش vray wrap انگار هستش. تنظیمات اون رو دست کاری کن

داداش خدا خیرت بده مشکلمو حل کردی

شرح کاری که کردمو میگم تا اگه کسی مشکل مشابه داشت حل بشه:
باید به پلین زیر آبجکت یه vraymtl wrapper نسبت بدید بعد چک باکس matte surface رو با shadow و alpha بذارید بعد تو بیس متریال دوباره یه vraymtl wrapper بار گذاری کنید و خلاص
 

جدیدترین ارسال ها

بالا