مشکل با بکگراند hdri

mahyarP

Member
سلام به همه دوستان...

من تو مکس 2012 یه مشکلی دارم. اونم اینه وقتی بک گراند کار رو یه hdri معرفی میکنم.با دوربین ویری رندر میگریم.. اصلا اینگار بک گراندی گداشته نشده و سیاه میشه!! در صورتی که با دوربین معمولی و با نمای پرسپکتیو بک گراند وجود داره!!

نمیدونم مشکل از مکسه!!؟؟ یا از من!!
 

Mohsen_Moazam

New Member
دوست شاید مشکل از تنظیمات دوربینتون باشه.

مقدار iso و shuter speed در تنظیمات دوربینتون رو تغییر بدید و بعد دوباره رندر کنید.

احتمالا مشکل به خاطر این هست که نور کافی توسط دورین وی-ری دریافت نمیشه و تصویر سیاه نشون داده میشه.

موفق باشید!
 

mahyarP

Member
ممنون دوستان... اما من همه مراحل بالا رو تست کردم!!! اما جواب نداد(مقدار iso و shuter speed در تنظیمات دوربین و...)

قبلا ما مکس 2009 کار میکردم مشکلی نبود... نمیدونم ایراد از مکس 2012 میتونه باشه؟؟ من چندین بارانجام دادم مراحل کار رو اما اصلا ج نداده!! تو ویوپرت بک گراند هست.... اما تو رندر نیست!! حتی تو زمانی که دوربین معمولی استفاده میکنم جواب میده
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به همه دوستان...
از هیچکدوم


من تو مکس 2012 یه مشکلی دارم. اونم اینه وقتی بک گراند کار رو یه hdri معرفی میکنم.با دوربین ویری رندر میگریم.. اصلا اینگار بک گراندی گداشته نشده و سیاه میشه!! در صورتی که با دوربین معمولی و با نمای پرسپکتیو بک گراند وجود داره!!

نمیدونم مشکل از مکسه!!؟؟ یا از من!!

مشکلت بخاطر مچ نبودن محیط با صحنست
بهترین روش برای شما اینه که :

یک کره بساز متریال VraylightMtl رو بهش بده
از قسمت مشخصات خود جسمت (درون کلیک راست) سایه گزینه ی سایه هارو غیر فعال کن ...
مپ HDRI رو به VraylightMtl نسبت بده
بعد گزینه ی Compensate camera expusure رو تیک بزن
موفق باشی
 

meysam arch

Active Member
دوستان حرفه ای ... لطفا راهنمایی کنید علاج ش چیه ؟؟
با دوربین وی ری فیزیکال ...
بکگراند hdri توی view port نشون داده نمیشه ... و فقط تو رندر ها میاد .!!!
همینطور تصویر بکگراند توی انعکاس شیشه ساختمون نمی افته ... ولی تصویر آبجکت های دیگه تو شیشه هست !!!
فقط اگه مپ معمولی باشه نشون میده اگه hdri باشه بکگراند تو viewport دیده نمیشه موقع مدلینگ !!!

2- موضوع دیگه اندازه تصویر های hdri هست که بزرگ و غیر معمولن گاهاً نسبت به مدلمون !!! نمیشه کوچیک بزرگشون کرد ؟؟؟g.JPG
 
آخرین ویرایش:

HR3D

کاربر فعال
برای نمایش بگ گراند HDRI باید دو کار رو بکنید :
1- فشردن کلید 8 یا از Rendering گزینه ی Enviroment رو انتحاب بکنید ، و در قسمت Bckground تیک Use map رو بزنید و از تصویر HDRI تون یک Copy بگیرید و در داخل این قسمت Past(Instance کنید مانند تصاویر زیر :

[MIUC]p1333873207[/MIUC]


[MIUC]q1333873223[/MIUC]


2- یکی از Viewport ها رو انتخاب بکنید و با استفاده از کلید ترکیبی Alt+B گزینه ی Use Enviroment Background رو انتخاب و Appply to Active View رو بزنید ، تصویر :

[MIUC]q1333873534[/MIUC]


و برای نشون داده شدن تصویر HDRI داخل آینه تون این کار رو بکنید :

برای اثر بخشی تصویر HDRI در سبک نورپردازی GI و تاثیرش روش متریال های Reflection دار باید وارد Render Setting شده و در تب V_Ray در زیرشاخه ی Enviroment تیک گزینه ی GI Enviroment GI و Reflection/refraction Enviroment رو بزنید و تصویر HDRI تون رو برای این دو مورد هم Past(Instance) کنید ، تصاویر :

[MIUC]q1333873549[/MIUC]


[MIUC]q1333873555[/MIUC]


در مورد گزینه ی بالایی هم نمایش تصویر HDRI اصلا ربطی به تنظیمات دوربین نداره و این تنظیمات داخلی دوربین صرفا برای نورپردازی و تعامل سایه با نور هست و به نمایش HDRI مربوط نمیشه
با تشکر :rose:
 
آخرین ویرایش:

meysam arch

Active Member
HR3D عزیز ... این کارا هم فایده ای نداشت ... دی: همچنان فقط در رندر دیده میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!:shock::shock::rose:عجیبه ...

اون اندازه تصویر بکگراند hdri ها چی ؟ نمیشه کوچیک بزرگ شن ؟؟؟
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

پیش از هر کاری سیستم کاری Max و Vray رو به حالت Linear workflow تبدیل کنید... با جستجو کردن در انجمن میتونید مطالب مفیدی راجع به LWF پیدا کنین، البته بخاطر داشته باشین بهتره گامای Hdri روی عدد 1 باقی بمونه

در مورد تیره بودن تصویر Background در رندر همونطور که دوستان گفتن میتونید با افزایش مقدار ISO در دوربین روشنایی کلی صحنه رو افزایش بدید و یا اینکه در Vray hdri با بالا بردم Overall Mult میتونید میزان روشنایی Hdri رو بالا ببرید

دوست خوبمون HR3D توضیحات مناسبی در مورد نمایش تصویر Background عنوان کردند که کاملا روش درستیه البته هنگامی که شما Vray Hdri رو به Environment نسبت میدید بصورت اتوماتیک علاوه بر پس زمینه رندر گزینه های

Gi,Reflection,Refraction هم از اون تاثیر میگیرن و در صورتی که بخواهید همون تصویر پس زمینه در انعکاس و انکسار و Gi مشارکت کنه نیازی نیست تا در تنظیمات رندر Vray بخش Environment تغییری ایجاد کنید ...

اما در مورد کنترل سایز Hdri باید خدمتتون عرض کنم بدلیل استفاده Vray hdri از سیستم Coordinate مانند Angular و یا Spherical و ... شما تنها بخشی از تصویر Hdri رو در قاب تصویر مشاهده میکنید، اگر قصد دارید تصویر Hdri رو بصورت یک

تصویر تخت در پس زمینه داشته باشید باید مراحل زیر رو دنبال بفرمایید...

1- در Vray hdri مپی که به Environment مکس اعمال میکنید نوع Mapping type رو روی حالت 3ds max standard قرار بدید و بعد در قسمت Coordinate گزینه texture رو به حالت Environ تغییر بدید و از لیست روبروی اون گزینه Screen رو انتخاب

بفرمایید، با اینکار تصویر Hdri بصورت یک تصویر عادی در پس زمینه نمایش داده میشه حالا میتونید برای اینکه بخش خاصی از تصویر در رندر نهایی دیده بشه از گزینه های مربوط به Tiling استفاده کنید و یا در بخش Bitmap parameters چک Apply

رو فعال کنید و با کلیک کردن روی گزینه View image وارد پنجره ای بشید که دور تصویر شما رو یک کادر قرمز رنگ گرفته که با جابجا کردن حاشیه این کادر قرمز رنگ میتونید

بخش مورد نظرتون رو که میخواهید در قاب رندر قرار بگیره کنترل کنید ...

2- از اونجاییکه این حالت از نمایش برای تصاویر تک فریم مناسبه و حالت مناسبی رو برای انعکاس و انکسار و Gi تولید نمیکنه میتونید با توجه به توضیحات دوست خوبمون HR3D برای سیستم Gi,reflection,refraction از یک Vray hdri دیگه استفاده

کنید، برای اینکار یک Vray hdriجدید بسازید و تصویر Hdri رو در اون قرار بدید و لی Mapping type رو روی حالت Spherical قرار بدید، در صورت نیاز میتونید مقدار Overall mult رو برای این مپ بالا ببرید، حالا با فعال کردن گزینه Environment و

Reflection در تنظیمات Vray میتونید این مپ جدید رو روی اونها قرار بدید ( البته بصورت Instance ) با اینکار تصویر پس زمینه بصورت Screen و از طریق Environment مکس محاسبه میشه ولی سیستم Gi و انعکاس و انکسار از طریق Vray و بصورت

Spherical محاسبه میشه و از اونجاییکه منبع هر دو گزینه Hdri واحده حالت نورپردازی و پس زمینه صحنه با هم همخوان هستند ...

امیدوارم مفید بوده باشه

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

star0921

Member
سلام منم همین مشکل رو داشتم وقتی یه hdriمیدادم به بگراند تو ویو پورت دیده نمیشد تمام توضیحات شما دوستان رو هم انجام دادم ولی بازم تصویر رو تو ویو پورت نمیبینم مکس هم 2012 است
 

meysam arch

Active Member
واقعا انرژی توضیحات Hidden Dragon عزیز آدمو منقلب می کنه !!! (ممنون)

ولی max کار های عزیز برای خودشون بکگراند hdri ( بدون استفاده جدا از map اون برای بکگراند تو یه اسلاید دیگه ) تو ویو پورت تون میاد یعنی اینطوری ... !!!as.JPG اگه میاد که دیگه رووو مون رو کم میکنیم و نقشه B رو پیش میگیرم :-?
 

meysam arch

Active Member
سلام منم همین مشکل رو داشتم وقتی یه hdriمیدادم به بگراند تو ویو پورت دیده نمیشد تمام توضیحات شما دوستان رو هم انجام دادم ولی بازم تصویر رو تو ویو پورت نمیبینم مکس هم 2012 است

...(ME TOO ) اگه همچنان نشه ... پیرو صحبت های هیدن دراگون ، میشه رو اسلات HDRI راست کلیک کرد و گزینه Render map رو زد و از بکگراند HDRI تصویر گرفت ( 2 ثانیه ای میگیره) و بعد این مپ رو بگیریم جداگونه بندازیم تو یه اسلات خام مثل یه متریال ، و بعد باز بندازیمش تو بکگراند خود مکس و میشه از اسلات متریالش کنترلش کرد راحت ... ولی حیف ... !!!L.L.JPG
 

bardia28

New Member
سلام
من وقتي تصوير hdri كه به vray light دادم رو به background ميدم و تو قسمت alt+b ميرم و background رو فعال ميكنم تصوير بكگراند من سفيد ميشه!!
كسي ميتونه كمكم كنه؟ ممنون ميشم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا