با سلام،
پیش از هر کاری سیستم کاری Max و Vray رو به حالت Linear workflow تبدیل کنید... با جستجو کردن در انجمن میتونید مطالب مفیدی راجع به LWF پیدا کنین، البته بخاطر داشته باشین بهتره گامای Hdri روی عدد 1 باقی بمونه
در مورد تیره بودن تصویر Background در رندر همونطور که دوستان گفتن میتونید با افزایش مقدار ISO در دوربین روشنایی کلی صحنه رو افزایش بدید و یا اینکه در Vray hdri با بالا بردم Overall Mult میتونید میزان روشنایی Hdri رو بالا ببرید
دوست خوبمون HR3D توضیحات مناسبی در مورد نمایش تصویر Background عنوان کردند که کاملا روش درستیه البته هنگامی که شما Vray Hdri رو به Environment نسبت میدید بصورت اتوماتیک علاوه بر پس زمینه رندر گزینه های
Gi,Reflection,Refraction هم از اون تاثیر میگیرن و در صورتی که بخواهید همون تصویر پس زمینه در انعکاس و انکسار و Gi مشارکت کنه نیازی نیست تا در تنظیمات رندر Vray بخش Environment تغییری ایجاد کنید ...
اما در مورد کنترل سایز Hdri باید خدمتتون عرض کنم بدلیل استفاده Vray hdri از سیستم Coordinate مانند Angular و یا Spherical و ... شما تنها بخشی از تصویر Hdri رو در قاب تصویر مشاهده میکنید، اگر قصد دارید تصویر Hdri رو بصورت یک
تصویر تخت در پس زمینه داشته باشید باید مراحل زیر رو دنبال بفرمایید...
1- در Vray hdri مپی که به Environment مکس اعمال میکنید نوع Mapping type رو روی حالت 3ds max standard قرار بدید و بعد در قسمت Coordinate گزینه texture رو به حالت Environ تغییر بدید و از لیست روبروی اون گزینه Screen رو انتخاب
بفرمایید، با اینکار تصویر Hdri بصورت یک تصویر عادی در پس زمینه نمایش داده میشه حالا میتونید برای اینکه بخش خاصی از تصویر در رندر نهایی دیده بشه از گزینه های مربوط به Tiling استفاده کنید و یا در بخش Bitmap parameters چک Apply
رو فعال کنید و با کلیک کردن روی گزینه View image وارد پنجره ای بشید که دور تصویر شما رو یک کادر قرمز رنگ گرفته که با جابجا کردن حاشیه این کادر قرمز رنگ میتونید
بخش مورد نظرتون رو که میخواهید در قاب رندر قرار بگیره کنترل کنید ...
2- از اونجاییکه این حالت از نمایش برای تصاویر تک فریم مناسبه و حالت مناسبی رو برای انعکاس و انکسار و Gi تولید نمیکنه میتونید با توجه به توضیحات دوست خوبمون HR3D برای سیستم Gi,reflection,refraction از یک Vray hdri دیگه استفاده
کنید، برای اینکار یک Vray hdriجدید بسازید و تصویر Hdri رو در اون قرار بدید و لی Mapping type رو روی حالت Spherical قرار بدید، در صورت نیاز میتونید مقدار Overall mult رو برای این مپ بالا ببرید، حالا با فعال کردن گزینه Environment و
Reflection در تنظیمات Vray میتونید این مپ جدید رو روی اونها قرار بدید ( البته بصورت Instance ) با اینکار تصویر پس زمینه بصورت Screen و از طریق Environment مکس محاسبه میشه ولی سیستم Gi و انعکاس و انکسار از طریق Vray و بصورت
Spherical محاسبه میشه و از اونجاییکه منبع هر دو گزینه Hdri واحده حالت نورپردازی و پس زمینه صحنه با هم همخوان هستند ...
امیدوارم مفید بوده باشه
موفق باشید