مشکل با ابزار cloth

ahura3d

Active Member
سلام . چرا این پارچه دقیق روی این تخته سنگ نمیوفته؟ سنگ چرا از پارچه میزنه بیرون؟

61761388250637414631.jpg
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

اگه دنبال دردسر نیستی بعد از Cloth یه Push Modifier به پارچه اعمال کن و یکمی عدد اون رو افزایش بده تا پارچه کمی از روی تخته سنگ بالاتر بشینه

و نهایتا به جای Relax یه Turbo smooth به پارچه بده، یا اگه میخوای با دقت بیشتری این کار رو انجام بدی و انیمیشن پارچه برات مهم نیست بعد از

Cloth یه Edit Poly به پارچه اعمال کن و Vertex های اون بخشی از پارچه که وارد تخته سنگ شده رو انتخاب کن و با Soft Selection دامنه انتخاب رو کمی
افزایش بده و بعد اون قسمت انتخاب شده رو از داخل تخته سنگ به بیرون جابجا کن.:cool:

اما خواهشا دنبال دردسر نباشو به مچ دست ما برای تایپ کردنو و به چشم خودت برای خوندن اون راه حل پر دردسری که هنوز تایپ نشده رحم کن:wink:

موفق باشید.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اگر دقت محاسبات رو بالا نبرید اینجور اتفاق ها میفته، مدیفایر Relax هم به خراب تر شدن کار کمک میکنه، همونطور که دوستمون گفت از Torbosmooth استفاده کنید.
برای درست کردن اون بخش که داخل سنگ رفته میتونید از FFD Box استفاده کنید، یا از Edit poly و Soft Selection و جابجا کردن ورتکس ها.
 

intel_amd

Active Member
احتمالا از reactor استفاده کردین
با massfx بهتر انجام میشه
همین هم وزن پارچرو کمتر کنین باید درست شه
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
احتمالا از reactor استفاده کردین
با massfx بهتر انجام میشه
همین هم وزن پارچرو کمتر کنین باید درست شه

با سلام،
Intel_amd عزیز بازم بعله!! فکر کردم فقط با ما بعله نگو باهمه بعله !!!:lol:

دوست عزیز تو سمت راست تصویر به اون بزرگی Cloth Modifier دیده میشه اونوقت شما میفرمایید
Reactor و بعد هم Massfx رو پیشنهاد میدی :shock:

دوست عزیز Reactor که مودبانه پروندش بسته شد رفت اما وجود پارچه در Massfx بدلیل سرعت بالای محاسبه و توانایی

اثر پذیری و اثر گذاری با بقیه قابلیتهای Massfx هستش و دلیل دیگه اون وجود سیستمهای محاسبه دینامیک در برنامه های

ساخت بازی مثل موتور فوق العاده قدرتمند UE3 که نسخه رایگان اون رو با نام UDK میشناسیم و میتونه لباسهایی که توسط

Massfx داخل مکس ایحاد شده رو شناسایی کنه و از انها بصورت Realtme واکنش بگیره، اما به هیچ وجه جایگزین Cloth نیست

و تنها بخش کوچکی از توانمندیهای Cloth رو داره.

موفق باشید
 

ahura3d

Active Member
متاسفانه راه هایی که گفتید جواب نداد و این کار رو برای انیمیشن نیاز دارم نه تک فریم لطفا راهنمایی کنید
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
از تنظیمات Cloth گزینه ی Subsample رو زیاد کنید (مثلا 4 ) یا Step رو به 0.01 کاهش بدید یا تعداد ورتکس های سنگ رو زیاد کنید.
 

ahura3d

Active Member
از تنظیمات Cloth گزینه ی Subsample رو زیاد کنید (مثلا 4 ) یا Step رو به 0.01 کاهش بدید یا تعداد ورتکس های سنگ رو زیاد کنید.
درست شد ممنون. حالا اگر پروژه رو دوباره لود کنم و بخوام شبیه سازی رو پاک کنم و تغییرات جدید ایجاد کنم باید دوباره یک cloth جدید بدم و قبلی رو پاک کنم؟ یا راه بهتری هست؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
نه پارچه رو انتخاب میکنید و از پنل تنظیمات Erase Simulation رو میزنید شبیه سازی پاک میشه. البته اگر هم Cloth جاری رو پاک کنید و دوباره به جسم Cloth بدید فکر نمیکنم زیاد وقت ببره.
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

داشت بوی دردسر میومد که خدا رو شکر این یکی هم بخیر گذشت، از Barnara عزیز به خاطر توضیحات مختصر و مفیدشون تشکر می کنم.

با این روش ایشون با یه تیر دونشون رو زدند، هم مشکل Ahura 3d حل شد و هم من از پروسه یه تایپ طولانی نجات پیدا کردم.

البته برای موضوع Cloth برنامه ها دارم اما علی الحساب یه نکته:

در روشی که Barnara اعلام کرد که کاملا درسته یعنی بالا بردن تراکم سطح صخره ( Collision Object ) که باعث عملکرد بهتر Feeler های پارچه از یکسو

و افزایش دقت و حساسیت محاسبات از طریق افزایش Sub sample و کاهش Step از سوی دیگه، بسیاری از مسائل حل خواهد شد اما در ازاء اون زمان محاسبه افزایش پیدا میکنه. علی الخصوص در مورد پارچه های متراکم.

اگر شبیه سازی پارچه قرار نیست که چین و چروکهای زیادی رو محاسبه کنه و فاصله تماس سطوح قرار نیست که خیلی کم باشه میتونید در قسمت Object properties در تنظیمات Cloth از داخل لیست سمت چپ موضوع

صخره رو انتخاب کنید و مقادیر Depth و Offset رو در بخش Collision Object _ پایین همون صفحه دست چپ _ روی 2 تا 3 برابر مقدار فعلی قرار بدید مثلا اگر روی عدد 1 قرار دارن اونها رو رو عدد 3 قرار بدید

با این روش دیگه نیازی نیست تراکم پارچه و یا صخره رو افزایش بدید و یا Subsample رو افزایش و Step رو کاهش بدید.

با این روش در حقیقت فاصله ایمن محاسبات برخورد سطوح رو افزایش دادید، که در مورد پارچه و سطوح با تراکم سطح پایین روش مناسبی به شمار میاد.

موفق باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا