مشکل انیمیشنی

tarkan_tan

Well-Known Member
سلام به همه اساتید و دوستان محترم.:rose:
یه آبجکتو تو انیمیشن چیجوری میشه دیتچ کرد!!!
مثلاً من یه آبجکت کره دارم میخوام نصفش رو در فرم 50 دیتچ کنم که بتونم باهاش کار کنم.وقتی در فرم 50 دیتچش میکنم از اول دیتچ شده نشون میده اون موقع هم کره معلومه که از اول نصف بوده میخوام معلوم نشه که از اول نصفه بوده میخوام در فرم 50 نصف شه!!!!
در فرم 1 توپ در ارتفاع قرار داره ودر فرم 50 میخوام توپ بخره زمین نصف شه!
چه طوری میتونم این کار رو بکنم!ابزاره دیگه ای واسه این کار هست!!!
 

m3d

کاربر VIP
شما اول باید آبجکت رو دیتچ کنی تا به دو نیمکره تقسیم شه بعد بدون جابجایی نیمه ی ایجاد شده هر دو رو گروپ کنی. حالا گروپ رو از ارتفاع با متحرکسازی پایین بیانداز بعد در فریم مربوطه گروپ رو open کن و نیمه ی کره رو جابجا کن تا حالت نصف شدن ایجاد شه.
اگر بخوای حالت شکستن رو خیلی طبیعی در بیاری میتونی از رآکتور Fracture استفاده کنی.
 

tarkan_tan

Well-Known Member
شما اول باید آبجکت رو دیتچ کنی تا به دو نیمکره تقسیم شه بعد بدون جابجایی نیمه ی ایجاد شده هر دو رو گروپ کنی. حالا گروپ رو از ارتفاع با متحرکسازی پایین بیانداز بعد در فریم مربوطه گروپ رو open کن و نیمه ی کره رو جابجا کن تا حالت نصف شدن ایجاد شه.
اگر بخوای حالت شکستن رو خیلی طبیعی در بیاری میتونی از رآکتور fracture استفاده کنی.
مرسی ممنونم.مشکل من این بود که وقتی کره رو از وسط دیتچ میکنم معلوم نشه که از وسط نصف شده.یهنی کره رو یه جور دیتچ کنم که بین دو کره خط نیوفته اونموقع معلوم میشه که کره از وسط نصفه!!
ممنونم.
 
  • Like
Reactions: m3d

tarkan_tan

Well-Known Member
مشکل من حل نشد.
من میخوام این کره طوری دیتچ شه که وسطش خط نیوفته.یا هم اگه افتاد تو فرم 50 بیوفته نه از همون اول مشخص بشه که نصف شده.
من این کره رو چه طوری نصف کنم!!
 
آخرین ویرایش:

cgmeysam

New Member
آقا من یکی واست ساختم ببین خودشه. فایلش مال مکس 2011.
 

پیوست ها

  • 01.gif
    01.gif
    14.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 02.gif
    02.gif
    12.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • Ball.zip
    27.7 کیلوبایت · بازدیدها: 7

tarkan_tan

Well-Known Member
آقا من یکی واست ساختم ببین خودشه. فایلش مال مکس 2011.
داداش دستت درد نکنه این همونی بود که من میخواستم ولی مکس من 2010 هست اینو با چی نصف کردی!!دیتچ کردی ؟؟؟اگه دیتچ کردی بعد از دیتچ وسط کره خط افتاده؟میشه edged faces رو غیر فعال کنی بعد عکس بگیری؟؟
خیلی ممنونم لطف کردی.
 

cgmeysam

New Member
خوب من از یک نیم کره استفاده کردم و بعدش اصلاح کننده Symmetry بهش اضافه کردم. تو فریم پنجاه خود نیم کره و هم قرینشو چرخوندم و از هم جدا شدن. تا زمانی که فاصلشون نزدیک باشه ورتکس ها بهم متصل هستن و وقتی که از هم فاصله بگیرن ورتکس ها از هم جدا میشن.
 

پیوست ها

  • 01.gif
    01.gif
    14.3 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • 02.gif
    02.gif
    11.6 کیلوبایت · بازدیدها: 1

tarkan_tan

Well-Known Member
خوب من از یک نیم کره استفاده کردم و بعدش اصلاح کننده symmetry بهش اضافه کردم. تو فریم پنجاه خود نیم کره و هم قرینشو چرخوندم و از هم جدا شدن. تا زمانی که فاصلشون نزدیک باشه ورتکس ها بهم متصل هستن و وقتی که از هم فاصله بگیرن ورتکس ها از هم جدا میشن.
ممنونم شرمندم کردی.حل شد مرسی.
 
آخرین ویرایش:

tarkan_tan

Well-Known Member
2تا سوال دیگه داشتم.
1-چه طوری میشه تو انیمیشن یه آبجکت رو نا مرئی کنم!!!مثلاً در فرم 50 یه آبجکت نامرئی بشه.
2-من یه آبجکت دست ساختم که توش از گزینه نورم استفاده کردم حالا میخوام یه انیمیشن بسازم که یکی از انگشتا قطع بشه.وقتی که اون قسمت از انگشته رو دیتچ میکنم بازم اون خط بین انگشت و دست میوفته اونموقع هم معلوم میشه که از اول انگشته قطع بوده.اینو چه طوری میتونم بسازم.
 

cgmeysam

New Member
ساده ترین روشش اینه که مقدار Opacity متریال جسم رو صفر کنی. راه دیگشم اینه اسکریپت بنویسی واسش.
 

cgmeysam

New Member
تو این روش من از اصلاح کننده Welder استفاده کردم. اول اون تیکه ای رو که میخوای جدا بشه انتخاب و Detach رو انتخاب کن و گزینه Detach to Element رو فعال کن تا بصورت یک المنت در جسم بمونه.بعد ورتکس هایی که موجب متصل شده دو المنت بهم میشن رو انتخاب کن و اصلاه کننده Welder رو بهش اضافه و گزینه Verts را انتخاب و مقدار Threshold را زیاد کن تا بهم متصل شن.درحالت انیمشن قرار بده و در فریم 50-51 مقدار Threshold را صفر کن تا از هم جدا بشن. بعدش به Edit Poly برگرد و در فریم 52-100 المنتی رو که میخوای بیفته رو انتخاب و با جابجایی و چرخش اونو انیمت کن.
 

پیوست ها

  • 01.gif
    01.gif
    17.6 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • 02.gif
    02.gif
    14.7 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • Welder.zip
    20.5 کیلوبایت · بازدیدها: 2

tarkan_tan

Well-Known Member
تو این روش من از اصلاح کننده Welder استفاده کردم. اول اون تیکه ای رو که میخوای جدا بشه انتخاب و Detach رو انتخاب کن و گزینه Detach to Element رو فعال کن تا بصورت یک المنت در جسم بمونه.بعد ورتکس هایی که موجب متصل شده دو المنت بهم میشن رو انتخاب کن و اصلاه کننده Welder رو بهش اضافه و گزینه Verts را انتخاب و مقدار Threshold را زیاد کن تا بهم متصل شن.درحالت انیمشن قرار بده و در فریم 50-51 مقدار Threshold را صفر کن تا از هم جدا بشن. بعدش به Edit Poly برگرد و در فریم 52-100 المنتی رو که میخوای بیفته رو انتخاب و با جابجایی و چرخش اونو انیمت کن.

آقا دمت گرم خیلی حال دادی ممنونم.
مشکلم حل شد.:oops::rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا