مشکلاش چیان ؟؟

amirgfx

New Member
سلام.
فضا خیلی روشنه هیچ نور یا سایه ای توش به کار نرفته.
در ضمن کنتراست تصویرم یکم دست بزن.
در کل مدل سازیت خوبه ولی نور پردازی باید بیشتر وقت بزاری.
تکسچر و متریال هارم بیشتر دقت کن.
 

sahand3r

New Member
1.jpg
سلام دوباره
بنظرتون نورپردازی این رندرم بهتر شده؟
هنوز به نتیجه ای که میخواستم نرسیدم.کارم بقدر کافی طبیعی نشده.مشکل کجاست؟
منظورم بجز بحث مدلینگ چون میدونم اشکال کارم تو متریال و نور هست.
من واسه نور از vraysun و پشت پنجره ها هم vray light پرتال استفاده کردم.در داخل بجز نور مخفی او اون دوتا آباژور نور دیگه ای بکار نبردم.
یه مشکل دیگم هم اینه که میخواستم بدونم من تو کار از چندتا archmodel استفاده کردم.اونا کیفیت کارمو از نظر نور و متریال ممکنه پایین بیارن؟
ممنون میشم اساتید و دوستان راهنمایی کنن.

مرسی
 

pendesign

Member
رندرت هنوز نویز داره یه عکس از تنظیمات بزار راهنمایی کنم. در مورد پورتال ها. پرده هارو از هر پورتال باید exclude کنی. یا اینکه پورتال رو بیاری جلوی پرده.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوست عزیز لطفا قوانین رو رعایت بفرمایید .
مبحث به گالری انتقال یافت .
 

sahand3r

New Member
رندرت هنوز نویز داره یه عکس از تنظیمات بزار راهنمایی کنم. در مورد پورتال ها. پرده هارو از هر پورتال باید exclude کنی. یا اینکه پورتال رو بیاری جلوی پرده.
140820-150536.jpg140820-150555.jpg140820-150616.jpg140820-150622.jpg
من exclude نکردم پرده ها رو ولی توی تنطیمات متریال پرده ام,تیک affect shadows رفلکت رو فعال کردم.اینم همون کارو میکنه دیگه,درسته؟؟

مرسی عزیز:rose:
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
باید از Translucency استفاده کنید نیازی هم به Exclude نیست ، بگذارید همه چیز Physically جلو بره ...

البته خدمت pendesign عرض کنم که شما راه حلتون اشتباست چرا که اگر ما پرده رو Exclude کنیم نور ازش حذف میشه ! راه درست این هست که روی ابجکت پرده کلیک راست کنید سپس به Object Properties برید . بعد تیک Cast Shadow رو بردارید . در این صورت هم سایه ای نیست اما GI کاملا درست انجام میشه ...



این رو ببنید متوجه میشید :
عکس بزرگه روش کلیک کنید تا اندازه اصلیشو ببنید .





1 - اول Refection رو ایجاد کنید و حتما IOR رو روی 1.045 بگذارید .
2 - مقدار Glossiness رو روی 0.26 یا 0.15 تنظیم کنید بستگی به نوع و جنس پرده داره .
3 - تیک Affect Shadow رو بزنید .
---- تا اینجا تصویر A ---------
4 - حالا کاری که لازمه بکنید تنظیمات Translucency رو به درستی انجام بدید .
5 - حالت رو روی Hybrid Model بگذارید ، من تو عکس اشتباه نوشتم ... تنظیمات دیگشم از روی عکس انجام بدید .
6 - از اخر به تنظیمات Vray Object Properties برید و مقدار GI Subdivide multiplier رو افزایش بدید .


------------ روش سریع تر : ---------------

از متریال 2Side استفاده کنید خیلی راحت تر عمل میکنه .
موفق باشید .
 
آخرین ویرایش:

mgh-max

کاربر فعال
مشکلت اینه از نورای درستی استفاده نکردی.
معمولا واسه داخلی پرتال باید استفاده بشه تا خوب دراد. در مورد تنظمیات پرده ام تو پستای بالایی توضیح دادن چجوری نور ازش عبور بدیم. بعدش واسه من عجیبه چرا وی ری کارا از نورای هالوژن مخفی واسه روشن کردن اتاق استفاده می کنن. رندراشون مثل اتاقای بی سقف در میاد. همیشه پنجره ها به عنوان منبع اصلی نور باید مد نظر باشن
 

sahand3r

New Member
باید از Translucency استفاده کنید نیازی هم به Exclude نیست ، بگذارید همه چیز Physically جلو بره ...
ممنونم از کمکت Linkinforever عزیز.
کلا" vray2sidemtl بیشتر کاربرد داره واسه پرده.
نتیجه کار این شد.(تنطیمات رندرو پایین آوردم البته)
2.jpg
میدونم که متریال پردم خوب نشد,چون تو قسمت front متریال 2sidemtl تنظیمات درستی به کار نبردم.اونو میتونم درست کنم.
ولی هنوز صحنم طبیعی نشد.حتی از رندر اولین پستمم حس میکنم بی روحتر شده.رنگی که تو صحنم پخش شده تمام سفید,در صورتی که اشتباس.نیاز که داخل محیط نوری بزارم؟(مثلا" پشت camera یه vraylight با رنگ نارنجی ملایم )؟؟
چیز دیگه ای که فکرمو مشغول کرده اینه که vraysun فقط از یک پنجره خودشو نشون میده,چونکه ویژگیش اینه که فقط اون target که روبروش هستو روشن کنه.واسه 2تا پنجره دیگه چیکار کنم که اونام نور با شدت بیشتر وارد شه؟؟
دوستان ممنون میشم تو طبیعی تر شدن کارم بهم کمک کنید.مرسی
مشکلت اینه از نورای درستی استفاده نکردی.
معمولا واسه داخلی پرتال باید استفاده بشه تا خوب دراد. در مورد تنظمیات پرده ام تو پستای بالایی توضیح دادن چجوری نور ازش عبور بدیم. بعدش واسه من عجیبه چرا وی ری کارا از نورای هالوژن مخفی واسه روشن کردن اتاق استفاده می کنن. رندراشون مثل اتاقای بی سقف در میاد. همیشه پنجره ها به عنوان منبع اصلی نور باید مد نظر باشن
mgh-max عزیز مرسی بابت نظرت.آره باید نور خورشید منبع اصلی باشه,باهات موافقم.
ولی خیلی کارا دیدم که پرتال اسکای پشت پنجره بود و کار نتیجش طبیعی و خوب بود.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
طبیعی تر شدن کار اصلی ترین مشکل رندر هست و کار ساده ای نیست و ما هم نمیتونیم خلی نظر قطعی بدیم اما ...

1 - نور از همه چیز مهم تره و بعد از اون شیدر ...

2 - برای نور پرده ها ، Vray Plane Light بزارید و تیک Sky Portal رو بزنید و یکیشو بزنید Simple

3 - کتاب عکاسی رو مطالعه کنید و با تنظیمات دوربین اشنا بشید مثل ISO و Diagram و ...

شیدر سازی هم خیلی مهمه ، شما متریال هاتون همه مشکل داره . بعد از اون نما هست و Tone Mapping کار ... این ها همه خوب تنظیم نشدن و نیاز به تحقیق و مطالعه دارند . تنظیمات رندر فقط مربوط به کیفیت اونه ، اصلش نور و متریال هست .

و درجه اصلی هر کارم نما و ترکیب بندی هست .
 

sahand3r

New Member
مرسی از کمکت linkinforever عزیز.
من کلا" مکس و وی ری رو با مالتی مدیا یاد گرفتم.بالاخره باید سراغ کتاب برم.
بازم ممنون
 

Bertali

Member
سلام

من یک آموزش از سایت viscorbel در مورد ساخت پرده دیدم اکثراً ازش استفاده میکنم و جواب میده واسه شما هم میزارم :

1 - ابتدا یک Vray2sidedMtl بسازید . داخل تنظیمات آن در قسمت Front یک VrayMtl نسبت بدهید .

2 - در VrayMtl مقدار Diffuse رو نزدیک به سفید کنید Value = 218 مانند عکس زیر :

2.png

3 - به Refract متریال VrayMtl یک مپ FallOff نسبت دهید و در قسمت تنظیمات FallOff کلید Swap Colors را بزنید . مانند عکس زیر :

3.png

4 - در قسمت تنظیمات FallOff در منوی Mix Curve یک Bezier-Corner بسازید و آن را به قسمت 1 برده و نقطه پایین سمت چپ را بین 1 و 0 قرار دهید مانند عکس های زیر :

4.png

5.png

5 - حالا در تنظیمات VrayMtl مقدار IOR را 1.01 بگذارید و تیک Affect Shadow رو بزنید مانند عکس زیر :

6.png

6 - در پایان مقدار Refract در VrayMtl به 50 % کاهش دهید مانند عکس زیر :

7.png


متریال پایانی شما با عکس های بالا فرق میکنه چون من تند تند که عکس ها رو میگرفتم و میبردم تو Paint یادم رفت کلید swap Colors رو بزنم ! :green:

متریال رو اگه طبق دستورات بالا اگه رفته باشید میشه این :

8.png

من خودم همین الان با همین متریال یک صحنه ساختم با پرده رندر زدم به نظر خودم که خوب شده ! البته پرده درفته تو دیوار یه مقداری :)

4866.jpg
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا