مشخص کردن مسیر حرکت شی با actionscript

ya_fatmeh

New Member
با سلام خدمت دوستان
من می خوام خطی را با action script تولید واز آن به عنوان مسیر حرکت یک فلش استفاده کنم مانندلایه giude
چگونه می توان این کار را انجام داد.
لطفا مرا راهنمایی کنیید متشکرم.
 

hamid.farzi

New Member
سلام
اگه خط شما منحنی نیست میتونید همون موقع رسمش توسط Action گوشه هایی که براش در نظر میگیری رو مختصاتشونو توی یک Array ذخیره کنی ، بعد شیء مورد نظرت رو با یک سری IF توسط نقاطی که توی Array ذخیره کردی روی مسیر به حرکت در میاری .

الان دیر وقته نمیتونم نمونه درست کنم ، ولی اگه همین توضیح کافی نیست بگو سر فرصت حتما یکی برات میسازم .
 

pourkoushki

New Member
ذخيره مسير با آرايه در As3
 

پیوست ها

  • RecordPath_AS3.zip
    7.5 کیلوبایت · بازدیدها: 31

ya_fatmeh

New Member
با تشکر از اساتید
مسیر مورد استفاده من یک مسیر منحنی است که در طول برنامه تولید می شود واز قبل مشخص نیست

جناب پور کوشکی
با تشکر از لطفتان متاسفانه من از flash 8 استفاده می کنم که as3 را support نمی کند ونتوانستم از فایلتان استفاده کنم
 

pourkoushki

New Member
object اي که مسير منحني نامشخص شما رو داره بوجود مي‌آره داراي خصوصيات X و Y است . اين خصوصيات رو در آرايه ذخيره کن و هر موقع از برنامه که خواستي ، X و Y شي مورد نظرت رو برابر با خصوصيات X و Y همان object ذخيره شده در آرايه قرار بده .
 

mshgames

Well-Known Member
سلام....

دوست عزیز با توجه که دوستان گفتن این کاره سادهای من برات یه نمونه ساده با AS2 نوشتم
(کافیه مختصات x و y تو دو تا شی Array ذخیره بشه و بازخوانی بشه)
موفق باشی
محمد
 

پیوست ها

  • MaserActionsMsh.rar
    4.5 کیلوبایت · بازدیدها: 37

ya_fatmeh

New Member
با تشکر از توجه تون
شیی که من می خوام روی خط حرکت کند یک فلشه --> در اصل اون چیزی که من می خوام اینه که این فلش همزمان با تغییر جهت مسیر تغییر جهت دهد

فکر می کنم برای این کار باید یه چیزی شبیه لایه guide را با actionscript پیاده سازی کنم.

در این مورد اگر کمکم کنید بسیار متشکر می شوم.:cry:
 
آخرین ویرایش:

pourkoushki

New Member
PHP:
// arrX , arrY --> آرايه ها
 //  موقعيتي که شي مورد نظر (فلش) بايستي قرار بگيرد
 arrow_mc._x = arrX[i];
 arrow_mc._y = arrY[I];
 
 // موقعيتي که بايد شي مورد نظر (فلش) به اونجا بره
 // به وسيله موقعيت مکان بعدي زاويه رو پيدا مي‌کنيم
 //  و اگر آرايه به اتمام رسيد ، مکان بعدي همان آخرين انديس است
 if (i < arrX.length)
 {
  Xm = arrX[i + 1];
  Ym = arrY[i + 1];
 }
 else
 {
  Xm = arrX[i];
  Ym = arrY[I];
 }
 i++;
 
 // از اينجا به بعد هم زاويه بدست مي‌آيد
 Xdiff = Xm - arrow_mc._x;
 Ydiff = -(Ym - arrow_mc._y);
 Angle = Math.atan (Ydiff / Xdiff);
 if (Xdiff > 0)
 {
  corrFactor = -270;
 }
 else
 {
  corrFactor = -90;
 }
 arrow_mc._rotation = -Angle * 360 / 6.283185 + corrFactor;
 

جدیدترین ارسال ها

بالا