تغییرات قالب 1 مشاوره خرید لپ تاپ در ایران ، دبی و سایر نقاط (عمده و خرده)

erfan erfan

New Member
please help me

سلام بر جناب teknosys
من تا یک ماه دیگه قصد سفر به اروپا رو دارم برای ادامه تحصیل
فارغ از اینکه هنوز مطمئن نیستم، قصد خرید لپ تاپ مک بوک پروی اپل رو دارم. اما نمیدونم از کجا؟؟؟؟؟؟
اینجا الان 1850 تومن هم توی پایتخت گیر میاد اما توی ایتالیا که من میخام برم از 2300 تومن شروع میشه! با گارانتیو اینا بیشتر هم میشه!
من حتی زنگ زدم به اپل و اون گفت فرقی نمیکنه از کجا میخری ولی مطمئن شو که گارانتی 3 ساله رو داره و اینا...
اینجا هم که هزار ماشالا از این فروشنده ها یکیشونم نیست که حتی بدونه چجوری میشه رفت توی سایت اپل!
من موندم اینجا بگیرم؟ یا با حدود 600 هزار تومن تفاوت برم و اونجا بگیرم؟
لطفا کمکم کنید
 

Saber

مدیر انجمن عکاسی و انجمنهای ویژه
سلام بر زحمتکشان بخش لپ تاپ. مرسی از فعالیتتون:
دنبال یه لپ تاپ هستم از سری Acer با حد اقل رم 4 و گرافیک 1 ! CPU هم حد اقل Corei3 ...
کسی میشناسد آیا!!؟
ممنون:rose:
 

ehsan7156

New Member
سلام من میخواستم بدونم ایا مالزی سری گیمینگ ایسوس g74 v رو میشه پیدا کرد واگه پیدا بشه قیمتش خوب هست یا نه خیلی مهمه چون برای این مدل من سفرم رو تغییر دارم میدم راستی سنگاپور چه طور ممنون میشم که راهنمایی کنید
 

kiarash mercede

New Member
با سلام و تشکر برای سایت خوبتون.من یه سوال داشتم.من میخوام نوت بوک سونی مدل f223fx بخرم که قیمتش با گارانتی در مشهد یک میلیون و ششصدو پنجاه تومان هست.این نوت بوک در خارج ایران هزار دلاره.میخواستم بدونم من میتونم این دستگاه رو در منطقه آزاد قشم با قیمت کمتر تهیه کنم؟و اگر میشه چقدر تفاوت قیمت وجود داره؟اگر ممکنه جواب رو برام ایمیل کنید.ممنون
 

mediaportal

Member
با سلام و تشکر برای سایت خوبتون.من یه سوال داشتم.من میخوام نوت بوک سونی مدل f223fx بخرم که قیمتش با گارانتی در مشهد یک میلیون و ششصدو پنجاه تومان هست.این نوت بوک در خارج ایران هزار دلاره.میخواستم بدونم من میتونم این دستگاه رو در منطقه آزاد قشم با قیمت کمتر تهیه کنم؟و اگر میشه چقدر تفاوت قیمت وجود داره؟اگر ممکنه جواب رو برام ایمیل کنید.ممنون
سلام . من بچه بندرم . در جواب سوالتون در مورد خرید لپ تاپ از قشم باید
بگم . در حال حاظر کلیه تجهیزات مربوط به رایانه . ابتدا توسط یک تاجر خریداری
سپس تو یک یا چند کانتینر وارد اسکله شهید رجایی میشه . سپس وارد پایتخت
کشور عزیزمون میشه و در نهایت به کلیه نقاط کشور عرضه میشه . در نتیجه هر چی
از تهران دور تر بشین قیمتها به دلیل کرایه ای که به هزینه اصلی اضافه میشه رو باید
پرداخت کنی . در ضمن حجم کالاهی خریداری شده توسط تهران خیلی بیشتر از قشم هستش و هر چه عمده تر
خریداری بشه قیمت هم پایین تر میاد . پس قشم نمیتونه واسه شما ارزونتر در بیاد . :cool:
 

mediaportal

Member
آقا من می خوام یک لپ تاپ بگیرم تو مایه های 2000000 تا 2200000 انتظاراتم به ترتیب


1 . سرعت خیلی خوب واسه خروجی گرفتن تو برنامه های After effect cs5 و 3smax
2 . لایت کیبورد
3 . دوام باطری
4 . ساپورت برنامه های فارسی و پلاگینها و ...
 

ahmad5555

New Member
خرید از دبی

سلام دوستان

این تایپیک رو زدم به دو دلیل:

1. از این فروم خیلی خوشم اومده .
2. این تایپیک رو تو هیچ فروم دیگری ندیدم. اگر اطلاعاتی هم در این زمینه در دیگر فروم ها باشه خیلی جسته و گریخته و نامفهومه.

اگه دوستان سوالات کلی در مورد بازار لپ تاپ ایران و دیگر مناطق دنیا دارند در خدمتم.
منظور از سوالات کلی اینه که مدل یا برند خاصی نپرسین چون قیمت ها به روز هستند و خیلی وقت گیر میشه اگه بخوام هر روز همه قیمت همه مدل ها رو چک کنم.

سوالاتی در مورد کلیت بازار لپ تاپ ، جایگاه ایران ، خاورمیانه ، اروپا و آمریکا در بازار و سیاست های شرکت های سازنده و عرضه کننده ها و از این قبیل سوالات.
امیدوارم بتونم کمکی باشم در انتخاب نهایی شما.

موفق باشین!:rose:

با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از اطلاعاتی که در اختیار بقیه میگذارید.
من میخاستم برم دبی جهت خرید لپ تاپ با تعداد بالا ( حدود 30 عدد ).ممنون میشم راهنماییم کنید تا بتونم با کمترین قیمت خرید کنم.
با تشکر.
 

ahmad5555

New Member
سلام

در مورد خرید در نقاط مختلف سر صحبت رو باز کردیم و از ایران شروع کردیم و چون دوستان سوالی نداشتند به خرید از دبی میریم.

اول از همه بگم که خرید از دبی برای 2 قشر خیلی مناسبه و دیگران بهتر که این کار رو انجام ندن. یکی قشری که برای خرید تعداد بره اونجا و بخره یعنی عمده کار کنه و کسانی که در فواصل کوتاه به دبی رفت و آمد داشته باشند برای استفاده از خدمات پس از فروش.

دبی دارای بازار کامپیوتر گسترده و پر زرق و برقی است که چشم رو خیره میکنه. ولی سوال اساسی ممکن این باشه که آیا برای افراد معمولی که به اونجا مسافرت میکنند به قول معروف میصرفه که اونجا دستگاه رو بخرند؟ در اول پست اشاره شد که برای این افراد جهت استفاده از خدمات پس از فروش به مشکل خواهند خورد و با وجود اختلاف قیمت محسوسی که در برخی نقاط بازار دبی به چشم میخوره خرید از اونجا میتونه مشکل ساز باشه.

ممکنه بپرسید نقاط مختلف بازار یعنی چه؟

کلا شهر دبی به دو بخش بازار نشین و عرب نشین تقسیم شده که در قسمت شمالی اعراب بومی دبی که الان اصلا شباهتی به بومی ندارند زندگی میکنند و قسمت جنوبی شهر که شامل اسکله ها و بازار خرید و فروش بیشتر عمده میشه که از اون زرق و برقی که گفتم چیزی نداره ولی از لحاظ قیمت اختلافش خصوصا با ایران محسوس هست. در جنوب شهر دبی که به نام دیره هستش جندین لپ تاپ فروشی و خدمات پس از فروشی وجود دارن که رقابت شدیدی سر قیمت و کیفیت خدمات بین اونها وجود داره. از نظر کیفیت خدمات که در پست های قبلی خاطره ای عینی تعریف کردم . و اما در مورد قیمت ها. اگه بدونین کجا خرید کنین و از کی خرید کنین قطعا خرید موفقی خواهی داشت. برای مثال خدمتتون بگم من خودم در دیره قیمت لپ تاپ msi x600 رو بپرسیدم حدود 870 هزار تومان بود ولی همین لپ تاپ رو از شرکتی که نماینده فروش عمده این برند بود در ازای خرید بالای 8 عدد از اون مدل به من قیمت داد 280 هزار تومان. بله باورش سخته ولی این رو عینن تجربه کردم.

ممکنه بپرسین چرا نمیان و قیمت ها و آدرسشون رو علنی نمیکنن تا همه برن اونجا خرید کنن؟ هم به نفع مارکی هست که نمایندگیش رو دارن و هم به نفع خریداران.

پاسخ این سوال رو منشی اون شرکت اینطوری گفت: شرکت ما و در کل تمام شرکت هایی که به صورت عمده محصولات شرکت مادر رو عرضه می کنن یه سیاستی دارند به نام سیاست حفظ اسرار خریدار. این سیاست اینه که ما برای تداوم بازار خرده فروشان که مشتری های اصلی ما هستند نباید به صورت عمومی برای فروش به مصرف کننده نهایی تبلیغات کنیم. اینجوری بازار خرده فروشان به هم میخوره و سود فروش به مصرف کننده هم کفاف مخارج ما رو نخواهد داد . پس هم ما وابسته به عمده فروشان هستیم و هم ما وابسته به خرده فروشان. اگر بازار خرده فروشی تحلیل بره و ضعیف بشه و شرکت مادر این سیاست رو اجرا نکنه ما مجبور خواهیم شد در هر شهری یک نماینگی بزنیم تا بتونیم محصولات رو به مصرف کننده نهایی برسونیم که این خودش هزینه بزرگی رو روی دوش شرکت مادر میزاره و به خاطر سود کم در خرده فروشی در مقابل سودهای بزرگتر و کم هزینه تر در بازار عمده فروشی قطعا شرکت ورشکست خواهد شد. به خاطر همین هم هست که اکثر نمایندگی های فروش قیمت های عمده و کاتالوگ ها رو دست هر کسی نمیدن و تا به یقین نرسند که شما خریدار عمده هستین اطلاعات مربوط به محصولات و قیمت ها رو در اختیار شما نخواهند گذاشت. البته این برای شرکت ها یا نمایندگی های فروشی صدق میکنه که شبکه فروش داشته باشند. در کل منظور اون این بود که خرده فروشانی که مشتری عمده محصولات ما محسوب میشن شاخه های فروش ما در جاهای دیگه هستند و بدون اینکه ما هزینه ای اضافی داشته باشیم محصولات ما مثلا در تهران هم به بازار و مصرف کننده نهایی عرضه خواهد شد.

این در مورد خرید عمده در دبی که اگه کسی بتونه سرمایه گذاری داشته باشه با توجه به بازار رو به رشد این محصول که جزو سریعترین رشدها در کالاهای نوظهور رو داشته و به احتمال زیاد خواهد داشت شغل پردرآمدی رو آغاز خواهد کرد.

و اما خرید خرده و در حد یک یا دو دستگاه از دبی:

خرید یک دستگاه یا دو دستگاه برای کسانی که در اول پست اشاره کردم خرید شیرینی خواهد بود.

مثلا اختلاف قیمت لپ تاپهای سونی با ایران حدود 250 هزار تومان هست با خدمات و اشانتیون های خیلی بهتر.
شما با خرید یک دستگاه سونی وایو در دیره میتونید یه کیف و یک پرینتر جوهرافشان و یک موس و یک فلش و یا هرچیزی که از نظر قیمت در سطح اینها باشه رو انتخاب کنین. اکثرا پرینتر و کیف رو مستقیما میدن ولی شما میتونید درخواست دیگری بکنید و جایگزینی رو برای هرکدوم انتخاب کنید.

در مورد اختلاف لپ تاپ های دل هم باید بگم کمی کمتر از سونی و حدود 180 تا 200 هزار تومان اختلاف با تهران دارند که این اختلاف قیمت کمتر نسبت به سونی دلایلی داره که یا گفتم و یا خواهم گفت.

در مورد بقیه لپ تاپ ها اختلاف هست ولی نه در حد این دو مدل پرفروش در ایران.

امیدوارم که بتونید تصمیمی بگیرید که به بهترین وجه ممکن جوابگوی شرایط شما باشه.

دوستان اگر سوالی داشتن در خدمتم.

پست بعدی در مورد چین صحبت خواهم کرد.

موفق باشین.

با عرض سلام
من برای خرید لپ تاپ رو تعداد حدودا 30 عدد میخاستم برم دبی.ممنون میشم راهنماییم کنید و اگه امکانش هست یه شماره تماس هم بدید ممنون میشم.
در مورد بهترین محل برای خرید لپ تاپ لنوو و همچنین نحوه ترخیص کالا ممنون میشم راهنماییم کنید.
با تشکر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا