مشاوره تصویربردای با هلی کوپتر

aliziya

Member
سلام
از دوستان کسی با هلی کوپتر تا حالا تجریه تصویربرداری داشته؟
منظورم هلی کوپتر های 4 نفره است نه کنترلی. می خواستم اگه تجربه ای در این خصوص داره خصوصا اینکه با چه دوربینی و چه تنظیماتی احتیاجه و چطوری لرزش رو کمتر کنیم مارو راهنمایی کنند.واگه لینک مفیدی هم دارن در صورت امکان آدرسشو بدن
:rose::rose::rose:
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
برای اینکار حتما باید یگردی یه شرکت درست و حسابی پیدا کنی . زیرا هلی شات اون هم در مواقعی که خود فیلمبردار باید تو هلی کوپتر بشینه بسیار کار پیچیده و مشکلیست. دستگاه هایی که لرزش رو اون بالا کامل می گیرند خیلی گرون قیمته و از پس شخص بر نمیاد و فقط در انحصار شرکت هاست. مگر اینکه هلی کوپتر کوچک کنترلی کار کنی. که اونم 100 تا محدودیت داره.
تازه اینم که میگم در انحصار شرکت هاست باز باید خیلی بگردی شاید 2 تا شرکت به زور گیرت بیاد که همچین کاریو به صورت حرفه ایی انجام بدن.
اگرم هلی کوپتر 4 سرنشینه مال خودته که اصلا فیلمبرداریو بی خیال بیا بریم باهاش بچرخیم...:neutral:
 

aliziya

Member
ممنون از پاسخت
نه هلی کوپتر که مال صاحبشه . قرار یه 2 ساعتی بچه ها عکاسی کنن بعد یه صندلی خالی هم داراه که قرار من برم تصویر بگیرم . امکان هزینه کردن رو نداریم الان. یه دوربین نهایتا z7 و احیانا یه شولدر هم با خودم می برم.
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
عزیزم با z7 و یه شولدر نمی تونی هلی شات بگیری. نما مزخرف می شه همه جزییاتو از دست می دی. بعدشم کی آخه z7 رو می بنده رو شولدر؟ البته اگه منظورت شولدرمانت باشه.
 

aliziya

Member
خوب شما با حداقل امکانات و شرایط چکار می کردین. منظورم اینه که با حداقل امکانات و زمان بهترین بهره رو بردن؟ لطفا راهنمایی کنید . می خوام از این فرصت استفاده خوبی ببرم
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
بهترین کار اینه یه کارمنتی چیزی پیدا کنی و دوربین رو بچسبونی به بدنه ی هلی کوپتر چون رو دست از اون فاصله نمی شه درست نما گرفت. یا اینکه با یه یه پایه که روی زمین کاملا فیکس شده نما بگیری. بعد باید دیافت در بسته ترین حالت ممکن باشه تا عمق میدان زیادی داشته باشی برای نمای هلی شات لازمه. عمق میدان لنز باید روی بینهایت باشه.
مهمترین کار تو پست پروداکشنه که باید فیلمت رو لرزشگیری کنی.
 

aliziya

Member
مرسی
حالا اگه دیاف رو بندم پس سرعت شاترم رو چند بزارم . شاتر سرعتش بالا باشه بهتر نیست. از استدیکم استفاده کنم چی؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا