بی بی کد مسکونی گوکلانی - طراحی شرکت تام تک گنبد

HR3D

کاربر فعال
خیلی خوبه پیام جان ، ولی به نظرم سطح کار رو باید برد بالا و از خودمون یه توقع دیگه داشته باشیم که پروژه ای رو که داریم روش کار میکنیم در سطح کار های حرفه ای در بیاد و نباید سر بی حوصلگی و تسریع در آماده شدن پروژه کیفیت رو فدا کنیم ، الان در کار شما مدلینگ خیلی خوبه ولی اگه بیشتر روی متریال ها و نوردهیمون کار کنیم ، کار میشه از این رو به اون رو !! مثلا برای آسفالت یه Diffuse و Bump از یه عکس کافی نیست( کاری که من اون اولا زیاد میکردم!! :)) و برای عالی از آب در اومدن کار ، باید روی تک تک تکسچر های بخش های مختلف مربوط به یک متریال تو فتوشاپ کار کنیم و اونجا درستشون کنیم ، که منم این مشکلا رو زیاد داشتم که دوستان آموزش متریال سازی حرفه ای Viscorbe رو به اسم Creating V-Ray Materials به من معرفی کردن که برای دانلود با یه سرچ تو گوگل پیدا میکنید که قشنگ توش کامل توضیح میده که متریال های آبجکت های مختلف رو چگونه بسازیم و لذت ببریم مثلا یه متریال آسفالت خیس با کیفیت دارای چند لایه متریال هست رو میسازه و یاد میده چجوری تکسچر های یک متریال رو آماده کنید و... که خیلی به من کمک کرد ، در مورد نورپردازی هم آموزش های زیادی هست ولی من بیشتر چشمی کار کردم روی نورپردازی ، یعنی سر هر کار یه رندر تست با کیفیت پایین تو حالات و شدت های مختلف نورپردازی از صحنه میگیرم تا باب دلم بشه و بیشتر زیاد نمیزارم کامل رندر بشه که زمان ببره و موقع رندر تو قسمت Light Cache که خیلی کمک میکنه تو پیش زمینه گرفتن از تصویر اصلی رندر که سعی میکنم تو همین حین تغییر کار رو حس کنم (البته چیز پیچیده ای نیست و اداعای استادی ندارم :green: ) کمی جزیات هم کمک میکنه مثل تیر چراغ برق یا درخت و برگ رو زمین و کثیفی متریال های در و دیوار و .... البته من خیلی ساده گفتم تا افراد تازه کار که سر بزنن به تاپیک هم متوجه منظور من بشن فقط خطاب به شما نبود
امیدوارم هممون سر کار هامون حوصله ی بیشتری به خرج بدیم ( البته اینجا رو بیشتر با خودمم :)) و کار های بیشتری ازتون ببینیم

یا علی :rose:
 
آخرین ویرایش:
خیلی خوبه پیام جان ، ولی به نظرم سطح کار رو باید برد بالا و از خودمون یه توقع دیگه داشته باشیم که پروژه ای رو که داریم روش کار میکنیم در سطح کار های حرفه ای در بیاد و نباید سر بی حوصلگی و تسریع در آماده شدن پروژه کیفیت رو فدا کنیم ، الان در کار شما مدلینگ خیلی خوبه ولی اگه بیشتر روی متریال ها و نوردهیمون کار کنیم ، کار میشه از این رو به اون رو !! مثلا برای آسفالت یه Diffuse و Bump از یه عکس کافی نیست( کاری که من اون اولا زیاد میکردم!! :)) و برای عالی از آب در اومدن کار ، باید روی تک تک تکسچر های بخش های مختلف مربوط به یک متریال تو فتوشاپ کار کنیم و اونجا درستشون کنیم ، که منم این مشکلا رو زیاد داشتم که دوستان آموزش متریال سازی حرفه ای Viscorbe رو به اسم Creating V-Ray Materials به من معرفی کردن که برای دانلود با یه سرچ تو گوگل پیدا میکنید که قشنگ توش کامل توضیح میده که متریال های آبجکت های مختلف رو چگونه بسازیم و لذت ببریم مثلا یه متریال آسفالت خیس با کیفیت دارای چند لایه متریال هست رو میسازه و یاد میده چجوری تکسچر های یک متریال رو آماده کنید و... که خیلی به من کمک کرد ، در مورد نورپردازی هم آموزش های زیادی هست ولی من بیشتر چشمی کار کردم روی نورپردازی ، یعنی سر هر کار یه رندر تست با کیفیت پایین تو حالات و شدت های مختلف نورپردازی از صحنه میگیرم تا باب دلم بشه و بیشتر زیاد نمیزارم کامل رندر بشه که زمان ببره و موقع رندر تو قسمت Light Cache که خیلی کمک میکنه تو پیش زمینه گرفتن از تصویر اصلی رندر که سعی میکنم تو همین حین تغییر کار رو حس کنم (البته چیز پیچیده ای نیست و اداعای استادی ندارم :green: ) کمی جزیات هم کمک میکنه مثل تیر چراغ برق یا درخت و برگ رو زمین و کثیفی متریال های در و دیوار و .... البته من خیلی ساده گفتم تا افراد تازه کار که سر بزنن به تاپیک هم متوجه منظور من بشن فقط خطاب به شما نبود
امیدوارم هممون سر کار هامون حوصله ی بیشتری به خرج بدیم ( البته اینجا رو بیشتر با خودمم :)) و کار های بیشتری ازتون ببینیم

یا علی :rose:

آقا دمت گرم،اصلا فك نميكردم اين قد وقت بذاري بتايپي،مرسي از راهنماييات،آره،راستش من ١٠ تا كار مثه اينو تو يه مدت خييييلي كم فقط مجبور بودم جمع كنم،ولي بزودي يكي از طرحاي خودمو با حوصله ميسازم كه ايشالا از محضر اساتيد(املاش ايشالا درسته ديگه؟ :دي ) سربلند بيرون بيام


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

جدیدترین ارسال ها

بالا