..:::مسابقات معماری:::..

sallarmelli

Active Member
کانون وکلای دادگستری استان قزوین

کانون وکلای دادگستری استان قزوین در نظر دارد نسبت به طراحی ساختمان اداری خود واقع در مجتمع ادارات پونک از طریق مسابقه اقدام نماید. لذا از کلیه اساتید، مهندسان معمار و دانشجویان سال آخر معماری که تمایل به شرکت در این مسابقه را دارند دعوت به عمل می آید حداکثر تا تاریخ ۱۵/۰۲/۹۲ طرح های پیشنهادی خود را ارسال نمایند.
گروه داوران متشکل از اساتید، مدیران و صاحبنظران در این حوزه می باشند که اسامی آنها متعاقباً اعلام می گردد.
جوایز
نفر اول : ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر دوم: ۴۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر سوم: ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال
نفر چهارم: ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

لینک
 

milad.arch84

New Member
www.news.archsection.com/?p=167

موضوع مسابقه: Folly 2014
مهلت ثبت نام : 7 ژانویه 2014
مهلت ارسال طرح : 7 ژانویه 2014

افراد واجد شرایط : معماران و طراحان مرتبط ، به غیر از دانشجویان رسمی تمام حضوری دانشکده ها
( برای افراد خارج از شهر نیویورک ، هزینه رفت و امد و اقامت به عهده خود شرکت کننده می باشد )
هزینه ثبت نام : ندارد
نحوه ارسال مدارک : به صورت اینترنتی
جوایز : یک طرح انتخاب ، و مبلغ 5000 دلار به صاحب اثر برای به تحقق بخشیدن طرح اعطا خواهد شد .
معرفی اجمالی مسابقه :
Socrates و The League به طرح های پیشنهادی برای پروژه ها و سازه های نصب شونده با مقیاس بزرگ که تعبیر های امروزی از فولی معماری را بررسی کند (نشان دهد) ، خوشامد می گوید .
فولی های معماری ، به ویژه رایج در میان رمانتیک های [ وابسته به سبک رمانتیسم ] قرن های 18 ام و 19 ام ، سازه هایی هستند که معمولا هدف مشخصی ندارند و در داخل یک باغچه و یا فضای سبز محوطه قرار می گیرند .
این اقامت گاه (Socrates and the League ) در سال 2011 تاسیس شد تا نقاط تلاقی معماری و مجمسمه سازی را بررسی کند ، و همچنین برای بالا بردن اشتراکات در منابع و مراجع ، ایده ها و تکنیک هایی بین هر دو رشته .
برای اطلاعات بیشتر به این ادرس می توانید مراجعه نمایید :
http://archleague.org/2013/10/call-for-proposals-folly-2014/
ارائه و ترجمه :
وب سایت اخبار معماری : معرفی مسابقات بین المللی هنر و معماری

برنده مسابقه سال گذشته :
tree wood by Toshihiro Oki, Jen Wood and Jared Diganci
 

anvary

New Member
مسابقه کشوری کوشک کاغذی

با همت انجمن علمی معماری دانشگاه بوعلی سینا مسابقه طراحی معماری کوشک کاغذی برگزار می شود. دبیرخانه این رقابت در فراخوان خود آورده است: “نظر به برگزاری موفق مسابقه ساختمان کاغذی در سال گذشته, نظر به نظرات شرکت کنندگان و داوران نیاز به تغییرات اساسی در محتوا و شکل مسابقه احساس شد. مسابقه امسال به نوعی شکل تکامل یافته FabLab هایی است که امروزه در کشور های توسعه یافته و برخی دانشگاه های معتبری داخلی در حال برگزاری می باشد. هدف از این کارگاه ها گذر از ایده پردازی و سعی در ساخت ایده های نو وخلاقانه می باشد. ما کوشک را به عنوان یک مفهوم اصیل ایرانی دست مایه قرار دادیم تا به سازه ای که قرار است ساخته شود هویتی هم داده باشیم و در کنار آن به پایداری سازه ای آن نیز توجهی داشته باشیم.هدف ما ساخت یک بنا در مقیاس یک دهم به ابعاد ۵۰ در ۵۰ در ۵۰ سانتی متر می باشد که جان مایه انسانی بودن خود را همچنان حفظ کرده باشد. گرچه سازه های پارامتریک شاید یکی از پاسخ های متقن به این طرح باشد ولی محدودیتی در رابطه با سازه ها , البته در چهارچوب آیین نامه, وضع نگردیده است. پس استفاده خلاقانه از کاربندیها, رسمی بندی ها, خرپاها, تیر و ستون ها به هر نحوی امکان پذیر می باشد.
دانلود گزارش تصویری مسابقه کوشک کاغذی پارسال
سایت مسابقه: www.kooshkekaghazi.ir

memarinews-11-19-01-500.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا