مزایا و معایب پیام رسان تلگرام

behi16

Member
امروزه استفاده از پیام رسان تلگرام در جامعه گسترش فراوانی پیدا کرده است و اکثر افرادی که دارای گوشی های هوشمند هستند از این پیام رسان استفاده می کنند.
این شبکه جدا از محاسنی که می تواند به منظور ارتباط دو یا چند جانبه داشته باشد دارای خطراتی هم هست و نکته قابل توجه این است که با پیشرفت فنی این شبکه اجتماعی و برخی تغییرات صورت گرفته درصد این خطرات که سبب سو استفاده برخی افراد هم شده، افزایش داشته است.
یکی از مشکلات و معضلاتی که در گروه های تلگرام وجود داشت و همچنان دارد، این است که بعضی از اعضای گروه برای دیگر اعضاء به طرق مختلف، ایجاد مزاحمت می کردند اما در نسخه جدید، کانال های تلگرام با عدم نمایش اعضای کانال و یا ورود و خروج افراد این امنیت را برای اعضاء دیگر ایجاد کرده تا مورد آزار و اذیت قرار نگیرند.
به گونه ای مثلا یک شخص که عضو گروه است نمی تواند به صورت خصوصی مطلبی و یا نکته ای را با دیگر اعضا گروه در میان بگذارد.
اما یکی دیگر از نکات مثبت کانال در تلگرام عدم امکان افزودن ربات به گروه می باشد. در گروه ها گاها ربات هایی اضافه می شد که مطالب غیراخلاقی و شایعه و تبلیغات منتشر می کرد که بسیار آزار دهنده است، اما در کانال ها امکان اضافه شدن ربات وجود ندارد.
اما کانال تلگرام معضلاتی هم به همراه دارد، معضلی که همواره در شبکه های اجتماعی و ارتباط جمعی وجود داشته است و آن هم سوء استفاده برخی افراد به طرق مختلف از این فضا بوده است.این سوء استفاده ها به نحوی است که افراد سودجو با راه اندازی صفحه های غیررسمی به نام افراد مشهور و شخصیت های مختلف، مشکلات فراوانی را برای آن ها اعم از پخش شایعه، اخبار دروغ و... می کردند.
حال با افتتاح کانال در تلگرام، این سوء استفاده ها وارد فاز جدیدی شده است و دغدغه و نگرانی های افراد مشهور هم بیشتر.متاسفانه بعضی از مشکلات تلگرام باعث شده است تا عده ای از کاربران مجبور به حذف اکانت تلگرام خود شوند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا