مزایا و معایب تری دی مکس نسبت به مایا ؟؟؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.
سلام
دوستان من تازه میخوام انیمیشن سازی رو شروع کنم
اما نمیدونم مایا کار کنم یا تری دی مکس
دوستان اگه با دلیل اینکه کدوم نرم افزار نسبت به اون یکی برتری داره ممنون میشم
 

30min

Banned
دوست عزیز سئوال شما که البته هزاران نفر هم قبل از شما پرسیدن مثل این میمونه که بپرسی لازانیا خوشمزه تره یا ماکارونی ؟!! :wink:
جوابش کاملا سلیقه ای هستش به نظر من و تا الان مرجع مطمئنی با دلیل و مدرک جواب این سئوال رو نداده .
شما هم زیاد روش فکر نکن یکی رو انتخاب کن .
 
ممنون از راهنمائیتون اما نمیشه گفت انتخاب کردن تو این زمینه سلیقه ایه
به هر حال تفاوت های زیادی بین این دو نرم افزار وجود داره . کسانی که سالها با این نرم افزار ها سرو کار داشتن اقطعا متوجه این موارد شدن
بالاخره یکی از نظر رندر یا از نظر ابجکت ها یا متریال دادن و طبیعی به نظر رسیدن کار و.... با هم از نظر قدرت و کیفیت و...تفاوتهایی دارن
در هر صورت دوست دارم نرم افزاری رو که شروع میکنم و قراره هم هزینه هم سالعا روش زحمت بکشم چیزی باشه که بعد مدتی پشیمون نشم.
 

ali_118

کاربر VIP
این که شما روی چه حسابی کسی رو که جوابتونو داد جزو افراد حرفه ای و با تجربه حساب نکردین واقعا برای من جای تعجب داره و بسی شرمندگی که اینقدر زود در مورد افراد و نظراتشون قضاوت میکنید.

اصول کار در تمام نرم افزار های سه بعدی مشابه هست، تنها ابزار ها و روش کار هست که تفاوتهای جزئی داره، مخصوصا در مکس و مایا از زمانی که هر دو توسط Autodesk خریداری شدند
شما زمانی که روی هر کدوم از اینها وقت گذاشتین و تسلط کامل به اون پیدا کردین میتونین به سرعت سایر نرم افزار های سه بعدی رو یاد بگیرین؛ و اینکه افرادی که حرفه ای کار میکنن خودشونو محدود به یک نرم افزار نمیکنند

من خودم با تری دی مکس راحت ترم فقط صرف اینکه با مکس شروع کردم و تسلط کافی به محیطش دارم

اینکه شما دوچرخه سواری رو با دوچرخه کوهستان شروع کنید یا دوچرخه کورسی تاثیری در حرفه ای شدن شما در رشته ی دوچرخه سواری داره ؟ آیا کاری که از یک کورسی سوار بر میاد از دیگری بر نمیاد ؟!
 

++Hadi++

Active Member
تری دی مکس بیشتر واسه مدل سازی و بازی سازی (خلق مدلهای درون بازی ) و تصاویر 3 بعدی real و واسه امور مدل سازی عمومی و عامیانه برای خیلی از افراد مثل کابینت ساز ها،انیماتور ها ،بازی سازها و ... هست و اصولا این برنامه خیلی عمومی و محبوب هست و معمولا رفرنس ها آموزشی و کلاسهای آموزشی زیادی رو داره و افراد زیادی اونوبلدن و حرفه ای هم تادلت بخواد در گوشه و کنار پیدامیشه...
مایا اینطوری نیست ، یعنی مثل تری دی مکس همه گیر نیست اما ...

مایا یه برنامه ای برای حرفه ای ها هست ... بیس 3 بعدی سازی در جهان رو مایا هست . یعنی در هر کار حرفه ای (انیمیشن هایی درحد پیکسار )،باید بیس همه چی رو مایا پیاده و بسته شه و اون مایاست که خروجی نهایی رو رندر میکنه ... البته اصولادر این گروههای بزرگ مخصوصا فیلم سازی ،اون مایا هست که خیلی به چشم می یاد ،چرا که مایا در خلق تصاویر 3 بعدی فانتزی و واقعی خیلی حرفه ای هست و نود های برنامه نویسیش باالباقی قسمتهاش خیلی خیلی مچ تره ... البته خیلی از ابزارشون با هم برابر ه ولی بیشتر تری دی مکس به پلاگین های متنوع و کار ساده کنش معروفه و چون عامیانه و عمومی هست و از همه سلیقه و قشری رو دراون می بینی ،برنامه نویسای زیادی رو هم می بینی که برای تری دی مکس ، پلاگین ها و برنامه های فوق العاده و کار ساده کن رو می نویسن ، البته نمی خوام بگم تری دی مکس از مایا قویتره ، که البته مایا گزینه ها و آپشن های خیلی خیلی بیشتری رو واسه همه چیز از تری دی مکس و الباقی برنامه های 3 بعدی سازی داره ،مایا انقده گسترده و وسیعه که حرفه ای شدن همه جانبه در اون خیلی خنده دار به نظر می رسه ،مخصوصا در گروههای حرفه ای خارجی دیگه یه نفر اوستای همه فن حریف مایا نمی شه مگر معدود کساییکه دیگه خودشون عمری بامایا کار کردند و دیگه تواین مورد ترکوندند ... ولیمعمولا گروه دوربین ،گروه انیمیشن ، گروه جلوه هایویژه و پارتیکل ،گروه برنامه نویس ، گروه مدل ساز ،گروه متریال ساز ،گروه ایده پرداز ،گروه کارگردانی ، و خیلیای دیگه هستند که با هم یه محصول بزرگو می دن بیرون ،و البته کلی برنامه هست که کارو در مسائلی خاص راحت می کنن ، مثل RealFloor البته اگه اشتباه نکنم که در خلق انیمیشن های فیزیکی واقعا ترکونده ، یعنی مایعات وگازها و مثلا سقوط یک دسته کنده درخت از آبشارو انقده خوب شبیه سازیمینه که دهنت بازمی مونه ... یا مثلا ریختن کرم خامه ایرو شیرینیرو ... و البته برای جلوههای ویژه هم مثل افکت های نوری برنامه ایمثل افتر افکت یا خیلی نرم افزارهای دیگه به کمک مایامی یان ... و درکل به نظرمن مایا بهتره امادرکنار یه گروه حرفه ایمایا ،تریدی مکس کارو افتر کار و خیلیای دیگه جمع می شن تاکاری در حد کارهای پیکسار بوجود بیاد ...
ایشالا انتخاب درستی رو انجام بدی...
آها در این حد بگم آواتارو و تقریبا خیلی یا همه انیمیشن های 3 بعدی رو (فک کنم فاینال فانتزی هم اینجوره ) تا اونجایی که می دونم با مایا opensource به اضافه برنامه MotionBuilder ساختن دیگه برو تصمیمتو بگیر ...
بای...
 

ali_118

کاربر VIP
تا جایی که یادم میاد این بحث برتری نرم افزار بیشتر از 4 5 تاپیک فقط در همین بخش داشته که حتی قبلا که اختلاف های دو نرم افزار بیشتر بود این بحث ها به نتیجه ای نمیرسید

مهدی جان شما مثالی بزنید از کاری که در مایا انجام میشه و در مکس با اون کیفیت قابل اجرا نیست و بلعکس
 

EAneo

New Member
اگه میخوای انیمیشن بسازی برو maya کار کن.
اگه میخوای کارهای ایستا یا تک فریم مثل کارهای معماری بسازی بورو سراغ 3DsMAX
اگه میخوای تلفیغ مجازی و فیلم واقعی (match movie) بسازی برو سراغ Soft image XSI
اگه میخوای مدل بسازی برو سراغ Zbrush و Rhino
 

ali_118

کاربر VIP
دوستان لطف کنن بدون مدرک اطلاعات غلط خودشون رو به دیگران تحمیل نکنن.

از مدیر میخوام که این تاپیک مثل سایر تاپیک های قبلی قفل بشه.

ممنون.

موفق باشید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا