مزایای خرید خانه پیش ساخته

آشنایی با خانه های پیش ساخته


هنگامی که بخش های مختلف یک ساختمان از قبل و در مکان دیگری ساخته شود سپس به محل مورد استفاده منتقل شده و مونتاژ گردد به آن خانه پیش ساخته گفته می شود. با توجه به قیمت پایین این سازه ها نسبت به دیگر انواع سازه و نیز تنوع بالای در طراحی و امکان جابه‌جایی این روزها با طرفداران زیادی مواجه شده و در بخش های زیادی از زندگی روزمره به کار گرفته می شوند. از مکانی برای زندگی اعضای خانواده گرفته تا گلخانه و ویلا های مجلل و تفرجگاه های توریستی از این خانه پیش ساخته استفاده می شود. به همین دلیل تولید کنندگان زیادی در این عرصه مشغول به فعالیت هستند. نکته مهم در خصوص برتری یک سازه پیش ساخته نسبت به دیگری طراحی خاص و کارآمد و منحصر به فرد آن است. بناهای گنبدی از انواع سازه های پیش ساخته در شرکت ایگلو ویلا هستند که با داشتن طراحی هوشمندانه مزیت های زیادی را با خود همراه کرده است.


طراحی کارآمدتر در سازه های ساخته شده در ایگلو ویلا


در طراحی هر نوع سازه ای اعم از پیش ساخته و ثابت زیبایی در کنار کارآمدی بنا باید در نظر گرفته شود و هیچ یک از این بخش ها نباید فدای جنبه دیگر گردد. طراحان و مهندسین در ساخت خانه های گنبدی تمام تجربه و علم خود را به کار می گیرند تا نتیجه کار برای شما چه به لحاظ طراحی و چه به لحاظ کارآمدی و ساختاری رضایت بخش باشد. به عنوان مثال عایق بندی در این نوع از سازه های پیش ساخته از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و سقف های کوتاه مانع تجمع حرارت در بخش بالایی بنا و سردی قسمت پایین می شود. پس اغلب پنجره بهتر است تا در قسمت های پایینی و همکف تعبیه شوند.
برای این سازه مزایای بسیار زیادی ذکر می شود. در مهم ترین آن ها اعم است از :


۱- سازگاری بالا با محیط زیست : این نوع از سازه ها تاثیرات زیست محیطی بسیار خوبی دارند. چراکه به لحاظ رویکردهای مدیریت ضایعات در سطح ایده آلی نسبت به سازه ها و بنا ها سنتی قرار می گیرند. از طرفی به منابع طبیعی بسیار کمتری در قیاس با انواع سنتی بنا نیاز است و این موضوع در بررسی مزایا و معایب خانه های پیش ساخته از اهمیت به خصوصی برخوردار است.


۲- کمتر شدن هزینه ها : در این نوع سازه امکان خرید یک جای مصالح وجود دارد و به همین دلیل مدیریت مالی بسیار آسان تر است. همچنین هزینه های ساخت بر حسب متراژ ساخت محاسبه می شود. از این رو با توجه به بودجه خود می توانید متراژ و طرح مناسب را انتخاب کنید.


۳- سرعت بالا در ساخت و ساز : یکی از بزرگ ترین مزیت های خانه های پیش ساخته سرعت بالای ساخت آن ها است. حتی پروژه به دلایلی نظیر بد بودن شرایط جوی نیز متوقف نخواهد شد. چرا که اصولا در محیط های کارگاهی ساخته می شود.


۴- صرفه جویی در مصرف انرژی : خانه های پیش ساخته از عایق کاری های بسیار عالی برخوردارند به همین دلیل میزان مصرف انرژی در آن ها نسبت به بنا های سنتی بسیار پایین است. ( خانه های پیش ساخته ی گنبدی در بین سایر انواع این سازه ها به دلیل تکنولوژی های پیشرفته تر مورد استفاده عایق کاری بهتری دارند.)


۵- استحکام بالا و مقاومت زیاد : در ساخت این نوع سازه علی الخصوص خانه پیش ساخته بتنی از بتن پیش ساخته سبک و پانل های فولادی استفاده می شود به همین دلیل مقاومت و استحکام آن ها بسیار بالا می باشد. این سازه ها در برابر رطوبت و طوفان نیز از مقاومت و استحکام خوبی برخوردارند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا