مزایای استفاده از دستگاه cnc چیست؟

nirvana6565

New Member
مزایای ماشینکاری CNC


مزایای ماشین‌های CNC در مقایسه با روش‌های ماشینکاری معمولی بسیار زیاد است. این ماشین‌ها از سطوح بالاتری از اتوماسیون استفاده می‌کنند و خطاهای احتمالی را کاهش می‌دهند و در عین حال بهره‌وری و مقرون به صرفه بودن را در کل افزایش می‌دهند. در اینجا مجموعه ای از مزایای اصلی دستگاه های CNC آورده شده است:

1-بهره وری

از آنجایی که می‌توانید یک آسیاب CNC یا دستگاه دیگری را برای انجام مجموعه‌ای از اقدامات پیچیده برنامه‌ریزی کنید، اغلب می‌توانید در حالی که دستگاه شروع به کار می‌کند، کنار بروید. این می تواند شامل ماشینکاری خودکار خارج از ساعت در تنظیمات خاص باشد که بهره وری و نرخ خروجی شما را به شدت افزایش می دهد. این امر به ویژه در مورد مهندسان دقیق که چندین مرکز CNC مانند Oracle Precision را اداره می کنند صادق است.

2-ثبات

از آنجایی که استفاده از CNC تقریباً خطای انسانی را از بین می برد، دستگاه های CNC در کاری که تولید می کنند بسیار سازگار و دقیق هستند و محصولات یکنواخت و بدون عیب را در اختیار مشتریان قرار می دهند. این همان چیزی است که ماشینکاری CNC را برای مناطقی که کیفیت در آنها حیاتی است، بسیار مهم می کند، زیرا سطح اطمینان و کیفیت در کار تولید شده بسیار بالاتر است.

3-مقرون به صرفه بودن

ماشین‌های CNC بیش از هزینه‌های اولیه خود را با نرخ خروجی بالا و تعداد اشتباهات کمتر در اجزای تولید شده جبران می‌کنند. اپراتورها همچنین برای کار با دستگاه CNC به آموزش کمتری نیاز دارند و می توانند نحوه استفاده از دستگاه را در یک محیط مجازی بیاموزند و نیازی به قطعه کار آموزشی را از بین ببرند. همانطور که این ماشین ها محبوب تر و گسترده تر می شوند، هزینه آنها همچنان کاهش می یابد.

4-ایمنی

هر گونه مسائل ایمنی خطرناک، مانند گیر کردن یا سایر خطاهای ماشینکاری، بر خلاف ماشینکاری گارد باز معمولی، فقط برای دستگاه مضر است و برای اپراتور مشکلی ایجاد نمی کند.

5-تطبیق پذیری

ماشین‌های CNC را می‌توان در مدت زمان کوتاهی برای تولید یک محصول کاملاً جدید دوباره برنامه‌ریزی کرد و آن‌ها را برای دوره‌های تولید کوتاه یا طولانی ایده‌آل می‌کند. شما می توانید برنامه نویسی را بدون اینکه وقت گیر یا بسیار پرهزینه باشد تغییر دهید.
منبع مطلب:
https://pouyaboresh.com/plasma-cutting/
 

جدیدترین ارسال ها

بالا