مراحل لمینت دندان با عکس

sarakvz

Member
لمینت دندان یکی از پرطرفدارترین روش‌های درمانی دندانپزشکی است. امروزه افراد زیادی متقاضی لمینت دندان هستند تا لبخندی زیبا و جذاب داشته باشند. در ادامه درباره مراحل لمینت دندان با عکس و مراقبت های پس از آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.
نمونه-کارهای-لمینت-دندان-دکتر-نصیری.jpg
برای انجام لمینت دندان، دندانپزشک ابتدا وضعیت دهان و دندان‌های شما را به دقت بررسی می‌کند. هر گونه پوسیدگی یا عفونت دندانی باید قبل از اجرای لمینت دندان درمان شود. پزشک با معاینه شما، مشخص می‌کند که کاندید لمینت دندان هستید یا خیر؟ این به این خاطر است که برخی افراد نمی‌توانند لمینت دندان انجام دهند.

به طور کلی اگر مشکلات زیر را دارید:

  • اگر دندان قروچه دارید،
  • اگر فک بالا و پایین شما با هم در یک راستا نیستند،
  • اگر عمق ترک‌خوردگی روی دندان‌هایتان زیاد است،
  • اگر مینای دندان‌هایتان بیش از حد نازک است،
  • اگر دندان‌هایتان ضعیف و شکننده هستند،
  • اگر عفونت لثه فعال و پیشرونده دارید،
  • اگر دندان‌هایتان به دلایل مختلفی تحت فشار زیادی هستند،
  • شما نمی‌توانید لمینت دندان انجام دهید.
دندانپزشک پس از بررسی وضعیت و تعیین مناسب‌ یا نامناسب بودن لمینت دندان، به شما مشاوره می‌دهد. اگر مشکلات بالا را نداشته باشید، مراحل درمانی دیگری برای بررسی مناسب بودن این روش برای شما انجام می‌شود. برای مثال عکس رادیوگرافی از فک‌ شما تهیه می‌شود.

سپس اگر مشکلاتی از قبیل پوسیدگی یا عفونت دندان وجود داشته باشد، درمان می‌شود. وجود هر گونه عفونت یا پوسیدگی در دندان‌ها درمان لمینت را مختل می‌کند. همچنین لمینت باعث تشدید پوسیدگی و عفونت بیشتر دندان‌ها می‌شود.
در مرحله بعدی از مراحل لمینت دندان، دندان‌های شما برای نصب لمینت آماده می‌شوند. برای نصب و قرارگیری لمینت روی دندان، سطح مینای دندان کمی تراشیده می‌شود. همچنین پوسیدگی‌ها با پرکردگی قبلی باید با مواد جدید کامپوزیت دندان جایگزین شوند. هر گونه لب‌پرشدگی و شکستگی دندانی هم باید ترمیم شود.
حالا نوبت انتخاب رنگ لمینت دندان است. رنگ لمینت دندان کاملا به سلیقه و نظر شخصی شما بستگی دارد. البته برخی فاکتورها هستند که برای انتخاب رنگ لمینت دندان باید به آن‌ها توجه کنید تا رضایت بیشتری از لمینت دندان خود داشته باشید. پس از انتخاب رنگ، قالبگیری از دندان‌های شما انجام می‌شود. قالب تهیه شده به لابراتوار دندانپزشکی فرستاده شده و طبق آن لمینت‌های سرامیکی ساخته می‌شوند.
پروسه تولید لمینت مناسب دندان‌های هر فرد بین ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد. در این مدت ممکن است لمینت دندان روی دندان شما نصب شود. لمینت قبل از نصب، روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. وقتی که کاملا از رنگ، اندازه و فرم نهایی آن رضایت داشتید، چسبانده می‌شود.
لمینت-دندان.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا