مراحل ساخت یک فیلم انمیشین

mohsen_blid

Active Member
سلام خدمت دوستان
من دنبال اطلاعاتی در رابطه با ساخت یک فیلم انمیشین هستم
که مراحل تبدیل یک ایده به یک فیلم رو به صورت ریز بدونم چه کسانی با چه عناوینی چه کار هایی انجام میدن
؟
 

skyblu3

Member
سوالتون خیلی کلیه...
من یه توضیح میدم کوچولو...
اول داستان را تکمیل و شخصیت هارو مشخص میکنی و شخصیت هاتو میسازی...
بعد محیط را کم کم میسازی و شروع به انیمیت دادن میکنی...
در آخرم بعد از چند مرحله رندر میره برای کاره کمپوزیت و رندر نهایی...
و آخرشم میره استدیو برای صدا گزاری...

اگه سوالتو جزئی تر بپرسی بهتر میشه کمک کرد
 

mohsen_blid

Active Member
animations جان واقعا ممنون اطلاعات بسیار خوبی بود و بسیار کارگشا
واقعیتش اینه که من می خوام برای از پایگاه داده دیتابیس یک شرکت انمیشین رو درست کنم و برای اینکار نیاز به اطلاعاتی در رابطه با روند یک کار و ارتباطات هر گروه با گروه دیگر هستم

تا اینجا این اطلاعات خیلی بهم کمک کرد اما چندین سوال دیگه برام به وجود اورده
1- ایا مدلساز ها همزمان با استوری برد ها مدل ها رو طراحی می کنند یا بعد از طراحی استوری بورد ها؟
2- گروه های انیماتور چطوری کار می کنند مثلا هر زیرگروه مسئول یک کارکتر هست یا تنها یک نفر مسئول حرکت یک کارکتر؟
3-چطور کار های انیمیت شده رو بهم متصل می کنن ؟گروه خاصی این کار را بر عهده می گیره یا نه ؟
4- ایا یک نفر از مدل ساز ها یا انیماتور ها می تونن همزمان در دو پروژه همکاری کنند؟مثلا به دلیل مشکل در یک بخش از پروژه دیگر مجبور به استفاده از اون انیماتور یا مدلساز حرفه ای بشن؟
 

skyblu3

Member
animations جان واقعا ممنون اطلاعات بسیار خوبی بود و بسیار کارگشا
واقعیتش اینه که من می خوام برای از پایگاه داده دیتابیس یک شرکت انمیشین رو درست کنم و برای اینکار نیاز به اطلاعاتی در رابطه با روند یک کار و ارتباطات هر گروه با گروه دیگر هستم

تا اینجا این اطلاعات خیلی بهم کمک کرد اما چندین سوال دیگه برام به وجود اورده
1- ایا مدلساز ها همزمان با استوری برد ها مدل ها رو طراحی می کنند یا بعد از طراحی استوری بورد ها؟
2- گروه های انیماتور چطوری کار می کنند مثلا هر زیرگروه مسئول یک کارکتر هست یا تنها یک نفر مسئول حرکت یک کارکتر؟
3-چطور کار های انیمیت شده رو بهم متصل می کنن ؟گروه خاصی این کار را بر عهده می گیره یا نه ؟
4- ایا یک نفر از مدل ساز ها یا انیماتور ها می تونن همزمان در دو پروژه همکاری کنند؟مثلا به دلیل مشکل در یک بخش از پروژه دیگر مجبور به استفاده از اون انیماتور یا مدلساز حرفه ای بشن؟

1- معمولا بعد استوری برد میزنن اما میشه همزمان هم زد...بعضیا اصلا با استوری کار نمیکنن.
2- والا ما توی شرکت پلانی کار میکردیییم...یعنی هر انیماتور یه پلان را کامل انیماتوری میکرد
3- هر پلان که ساخته میشه میره درست نور دهی و رند و کمپوزیت...و در آخر همه روی هم سوار میشن...
4- ببینید وقتی مدلسازی تموم بشه دیگه خیلی کم به مدلساز نیاز هست...مگر اینکه چیزه جدیدی به داستان اضافه بشه...پس مدلساز میتونه کار دیگه هم بکنه
 

mohsen_blid

Active Member
یه سوال دیگه دارم اونم اینه که کسی که مدلینگ می کنه ایا اطلاعات ساخت رو به انیماتور میده ؟منظورم اینه که روش هایی هست که انیماتور باید در رابطه با روش و راه های ساخت مدل بدونه؟

لباس و پوشش مدل رو چه کسی مشخص می کنه؟
 

hosienmax100

3D Artist
هم انیماتور ها هم مادلر ها اشنا هستند به نحوه ساخت و کار اینطور نیست که یه مدلساز اصلا ندونه چی به چیه و یا برعکس ..

مدلساز هم طبق یه استاندارد خاص مدل رو اماده میکنه و تحویل انیماتور میده میره برا انیمیت و اینا ...

از قبل خیلی چیزها مشخص میشه مثله نرم افزار های پایه ..نوع موتوری که رندر نهایی رو باهاش می گیرن ..خلاصه با هم در ارتباط هستند همه ی گروه ..

لباس و پوشش رو طراح شخصیت (حالا اگه خود مدلساز نباشه ) و بعد اسکلاپت رو میزنن اگر به تایید کارگردان رسید خب مدلساز مدل اصلی رو ریتاپولوژی میکنه و ادامه ...

در کل اگر می خواهید نحوه ی پروسه کل رو بدونید توی youtube سرچ بزنید

موفق باشید
 

mohsen_blid

Active Member
رینگینگ رو انیماتور ها انجام میدن یا مدل ساز ها ؟یا گروه دیگه ای؟


دقیقا چه کلماتی رو باید سرچ کنم تا با شرایط و مراحل و ریزه کاری ها این کار اشنا بشم؟
 

hosienmax100

3D Artist
مثلا اسم یه انیمیشن رو قبل behind the scenes بزنید یا Making of a ice age

ice age البته یه مثال بود *

کلی مطالب تو اینترنت هست برای همون مثال :

http://www.gfxworld.ws/index.php?/news/comments/making_of_ice_age_i/

یه pose ساده خود مدلساز معمولا میزنه برای ریگ ولی اصل کار رو انیماتور انجام میده چون خیلی کنترل کننده ها رو باید بسازه برا مدل و اینا ..

موفق باشید /
 

mohsen_blid

Active Member
شیدر رو میشه بگید دقیقا چیه و چه تفاوت های با تکسچر داره؟
دومین سوالم مربوطبا کانسپت هست کانسپت هم همون کنار قرار دادن اجزا در کنار هم هست درسته؟تقریبا صحنه ارایی میشه گفت درسته؟
اسکیج هم همون انواع میمیک یک کارکتر هست مثل خندیدن تعجب کردن و اینها؟
اسکریپت دقیقا منظورش چیه؟
 

mohsen_blid

Active Member
جستجویی که کردم فهمیدم شیدر به معنی سایه زنی و عمق دهی هست
اشتباها به جای کامپوزیت گفتم کانسپت
چند تا سوال هر قسمت چه اطلاعاتی رو باید به قسمت بعدی بده
مثلا قسمت مدلسازی چه اطلاعاتی رو در رابطه با مدل باید به رینگینگ کار بده
برای پایگاه داده می خوام بدونم که هر قسمت به چه اطلاعاتی نیاز داره
 

animations

Active Member
توی یه شرکت کوچک انیمیشنی، معمولا حداقل یک نفر هست که ایده و فیلمنامه رو می نویسه.

بعد که تهیه کننده پیدا شد و فیلمنامه تایید شد، حداقل یک نفر کاراکترها رو طراحی می کنه، کانسپت کار رو می زنه، پس زمینه ها رو می کشه و احتمالا همون آدم storyboard رو هم می کشه.

کارگردان به همه این مراحل نظارت می کنه و بعد که استوری برد تایید شد، طراحی ها رو می دن به مدلساز و توضیح می دن که کاراکترها باید چه قابلیت هایی داشته باشند.

بعدش مپ و تکسچر رو درست می کنند. معمولا مسئول lay out و رندر این کار رو انجام می ده، ولی گاهی هم ممکنه خود مدلساز مپ ها رو بسازه.

توی شرکت های کوچک انیمیشنی، حداقل یه آدم هست که خیلی تکنیکیه و همه فن حریفه! معمولا ریگ و مورف رو اون انجام می ده. این آدم دقیقا باید بدونه که کاراکتر چه قابلیت هایی داره و چطوری باید حرکت کنه و...

بعد از مرحله پیش تولید، کاراکترها، بک گراند ها، لی اوت و استوری برد رو در اختیار انیماتور می ذارن. انیماتور همه حرکت ها رو می سازه و از همه پلان ها preview می گیره.

بعد پلان ها رو به مسئول رندر می دن. اگه به افکت و جلوه های ویژه نیاز داشته باشه، همون آدم تکنیکی رو وارد عمل می کنند.

بعدش هم کامپوزیت و خروجی نهایی انجام می شه.


(این تخصص ها برای یه شرکت خیلی کوچیکه. توی شرکت های بزرگتر، معمولا یک نفر مسئول این همه کار نیست)
 

mohsen_blid

Active Member
انیمیشن جان اسم کوچکیت رو نمی دونم ممنون بابت پاسخت
درسته ولی حالا به فرض اگه یک اینماتور کار بخواد یک مدل رو انیمیت کنه و این دو فرد مختلف باشن انیماتور کار باید از مدل باید چه چیزایی رو بدونه تا در انیمیت کردن براش کار راحت تر و کم دردسر باشه همینطور برای نور و رندر گیری
مثلا سایز ابزار ساخته شده یا پلاگین یا تکنیک های ساخت
ممنون میمش در این زمینه هم منو راهنمایی کنی
مرسی
 

animations

Active Member
من به عنوان یه انیماتور اگه بخوام یه کاراکتر رو متحرک کنم، اولش فقط آدرس جایی که کاراکتر در کامپیوتر ذخیره شده رو می پرسم و مدل شیت رو تحویل می گیرم. خودم دستگیره های کاراکتر رو امتحان می کنم و اگه مشکلی باهاشون داشته باشم، با ریگ کار صحبت می کنم. (گفتم که ریگ کار آچار فرانسه شرکته!) اگه لازم باشه از روش خاصی استفاده کنم، یا تنظیمات فایل ها رو تغییر بدم، خودش بهم می گه... اگه مثلا کاراکتر یه شیء داشته باشه (مثلا یه بیسیم) که برای لینک دادن یا تنظیماتش نیاز به اطلاعاتی داشته باشم بهم می گه. در غیر این صورت فقط فایل ها رو باز می کنم و طبق استوری برد شروع به انیمیت می کنم.

معمولا وقتی استوری برد رو تحویل می گیرم، کارگردان بهم می گه که دوست داره کاراکتر بطور کلی چطوری حرکت کنه. مثلا حرکاتش سریع باشه، کند باشه، و کلا خصوصیات اخلاقی کاراکتر چطوریه. مثلا خجالتیه، شیطونه و... البته اگه کارگردان توی شرکت نباشه، این اطلاعات رو از ریگ کار یا مدلساز می گیرم. چون قبلا به اونها هم توضیح داده شده.


اگه بگی این اطلاعات دقیق رو برای چه موضوعی می خوای شاید بتونم بهتر کمکت کنم. الان بطور کلی اینها به ذهنم می رسه...

مدلساز کاراکتر باید مدل شیت در اختیار داشته باشه. به علاوه، ظاهر کاراکتر در حالت های مختلف (اسکچ ها و نقاشی ها) تا بدونه چی باید بسازه. باید بدونه که حالت چهره کاراکتر قراره چقدر عوض بشه. اگه کاراکتر قراره تغییر فرم بده، مدلساز باید اینها رو بدونه.

مدلساز پس زمینه ها باید بدونه که دوربین از چه زاویه هایی فضا رو نشون بده تا مدل رو کامل بسازه. باید بدونه که مثلا قراره در و پنجره ها باز و بسته بشن یا نه و... مدلسازی که اجسام رو می سازه، باید اشیا رو متناسب با سایز کاراکترها بسازه. در ضمن باید بدونه که قابلیت های اون شیء چیه. مثلا در مورد بیسیم، سیم قراره بلند بشه یا نه!

کسی که مپ و تکسچر می زنه، باید موتور رندر رو بدونه و کاملا باید با سلیقه کارگردان بره جلو. در ضمن باید حواسش باشه که همه مپ ها رو توی آدرس درستی بذاره که بعدا مشکلی پیش نیاد.

ریگ کار وقتی مدل رو از مدلساز می گیره، لازم نیست از اون اطلاعات خاصی بگیره. ولی باید بطور کلی نماهای استوری برد و اسکچ های کاراکترها رو ببینه که بدونه کاراکترش باید چه توانایی هایی داشته باشه. مثلا اگه قراره پاهای کاراکتر درازتر بشن، باید درستش کنه.

قبل از اینکه کار رو بدن به انیماتور باید تنظیمات رندر رو درست کنند و چک کنند که فایلها هیچ مشکلی نداشته باشن. ایرادها رو بر می گردونند به نفر قبلی تا درست بشه. چون الان تعداد فایل های نهایی کمه. بعد که انیمیت شد، اصلاحات خیلی سخت و تعداد فایل ها خیلی زیاد می شه. باید فایل ها طوری آماده شده باشند که برای ساخت لی اوت، یک فایل بک گراند (که رندرش هم تنظیم شده باشه) رو باز کنند و کاراکترها رو بیارند توش و هیچ ارور یا اشکالی (حتی کوچک) پیش نیاد و سایزها هم همه درست باشند.

در مورد انیماتورها قبلا گفتم.

رندر کار باید حواسش باشه که مثلا دست و پای کاراکترها توی اجسام دیگه فرو نرند، مپ ها درست باشند و... اگه هر قسمت ایراد داشته باشه، فایل رو بر می گردونند به کسی که اشتباه کرده تا درستش کنه. (من چون تا حالا رندرکار حرفه ای نبودم، راجع به این قسمت زیاد نمی تونم کمکی کنم).
 

mohsen_blid

Active Member
ممنون انیمت جان
در اخر پستم گفتم که برای ساخت پایگاه داده به این اطلاعات نیاز دارم
من ازمایشگاه پایگاه داده دارم و برای این باید پایگاه داده یک شرکت انیمیشن سازی رو پیاده کنم
برای این سوالم اینه که هر بخش چه اطلاعاتی نیاز داره
مثلا در بخش نوردهی ممکنه مکان نور ها در رندرینگ مشکل زا بشه یا باید در هر صحنه نور ها جاشون عوض بشه برای همین باید تعداد نور ها و نوع نور ها مشخص بشه
منظورم این اطلاعات هست
برای مثال می گم
مثلا یه دانشجو می دونه باید این ترم انتخاب واحد کنه بنابراین باید بره برای ثبت نام و دانشجو باید لیست دروس ارائه شده در این ترم رو بدونه تا بتونه انتخاب واحد کنه
از اون طرف هم سیستم باید بر اساس سال ورودی و ترم های مشروطی و واحد های گذرانده شده واحد های باقی مانده رو با رعایت پیش و هم نیازی به دانشجو ارائه بده اینا میشه عملکرد ثبت نام برای یک دانشجو
منم می خوام صفت و اطلاعات مهمی که باید در هر مرحله باشه رو بدونم تا بتونم طراحی خوبی داشته باشم
مثلا برای بخشی از سناریو فیلم ممکنه کارگردان گروه مدلساز و تسکچر و نوردهی و طراحی رو به یک جای ببره که در فیلم از اونجا اقتباس کنن فرضا ببره یه بیابون (مثل رینگو) یا مثلا ببره یه ابشار رو ببینن
حالا این اطلاعات در بخش های از کار به عنوان منبع و الهام استفاده میشه و هر بخش از اون استفاده می کنن
در خود نرم افزار هم یکسری ابزار ها استفاده می شه که بخش بعدی نیاز داره بدونه که در مرحله قبل از چه ابزار های ساخته شده تا در حین ساخت به مشکل نخوره و یا کار با سرعت بیشتری پیش بره .
مثلا برای ساخت ذره ها از پلاگین ساخته شده یا دستی ساخته شده ؟
از چه سبکی برای نور دهی استفاده شده ؟
چه فاصله ای باید در نوردهی رعایت بشه ؟
دوربین باید به چه سبکی حرکت داده بشه ؟
و......
منتظر راهنماییت هستم
 

mohsen_blid

Active Member
ممنون انیمت جان
در اخر پستم گفتم که برای ساخت پایگاه داده به این اطلاعات نیاز دارم
من ازمایشگاه پایگاه داده دارم و برای این باید پایگاه داده یک شرکت انیمیشن سازی رو پیاده کنم
برای این سوالم اینه که هر بخش چه اطلاعاتی نیاز داره
مثلا در بخش نوردهی ممکنه مکان نور ها در رندرینگ مشکل زا بشه یا باید در هر صحنه نور ها جاشون عوض بشه برای همین باید تعداد نور ها و نوع نور ها مشخص بشه
منظورم این اطلاعات هست
برای مثال می گم
مثلا یه دانشجو می دونه باید این ترم انتخاب واحد کنه بنابراین باید بره برای ثبت نام و دانشجو باید لیست دروس ارائه شده در این ترم رو بدونه تا بتونه انتخاب واحد کنه
از اون طرف هم سیستم باید بر اساس سال ورودی و ترم های مشروطی و واحد های گذرانده شده واحد های باقی مانده رو با رعایت پیش و هم نیازی به دانشجو ارائه بده اینا میشه عملکرد ثبت نام برای یک دانشجو
منم می خوام صفت و اطلاعات مهمی که باید در هر مرحله باشه رو بدونم تا بتونم طراحی خوبی داشته باشم
مثلا برای بخشی از سناریو فیلم ممکنه کارگردان گروه مدلساز و تسکچر و نوردهی و طراحی رو به یک جای ببره که در فیلم از اونجا اقتباس کنن فرضا ببره یه بیابون (مثل رینگو) یا مثلا ببره یه ابشار رو ببینن
حالا این اطلاعات در بخش های از کار به عنوان منبع و الهام استفاده میشه و هر بخش از اون استفاده می کنن
در خود نرم افزار هم یکسری ابزار ها استفاده می شه که بخش بعدی نیاز داره بدونه که در مرحله قبل از چه ابزار های ساخته شده تا در حین ساخت به مشکل نخوره و یا کار با سرعت بیشتری پیش بره .
مثلا برای ساخت ذره ها از پلاگین ساخته شده یا دستی ساخته شده ؟
از چه سبکی برای نور دهی استفاده شده ؟
چه فاصله ای باید در نوردهی رعایت بشه ؟
دوربین باید به چه سبکی حرکت داده بشه ؟
و......
منتظر راهنماییت هستم
 

mohsen_blid

Active Member
اینماتور جان کجایی؟
دوستان کسی نیست راهنمایی کنه یا جایی رو معرفی کنه در این رابطه
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز جان من تازه امدم اینجا تا حدی جواب دوستان رو خوندم ولی بذار یه سره و پشت سر هم بگم
1. Story که همه میدونن داستان که اول باید تمام بشه بعد بری مرحله بعد

2. Story Board که این هم همه میدونن بیشتر حرکات دوربین و مکان قرار گیری کاراکتر ها تو معین میشه

3. Story Reel که من ندیم کسی به این موضوع اشاره کرده باشه. تو این قسمت مثل Story Board بوسیله ی طراحی حرکات جزئی تر کاراکتر رو مشخص میکنن و تو برنامه های Edit روش صدا میزان تا زمان درست پلانها و حرکات کاراکتر ها مشخص بشه

4.Character Design و Environment Design همون طور که از اسمش پیداش طراحی کاراکتر و محیطه که این مرحله میتونه جلوتر و یا به صورت Overlap با مرحله های StoryBoard و Srory reel انجام بشه.

5. Modeling Character و Environment که تو این بخش سریع بعد مدلینگ باید به مبحث Texture پرداخت و بعد از اتمام Model و Texture کاراکتر ها باید برن به مرحله ی ریگ

6. Character Rigging که این بخش هم مثل بقیه معلوم باید چیکار کرد و یه نکته ما یه مرحله داریم به نام Layout که میتونه هم زمان با بخش Rig پیش بره

7. Layout scen ، که باید در این مرحله چینش فضای لوکیشن ها مون رو انجام بدیم. lمثلا اگه مکان خیابونه همه اجازای تصویر رو توش بچینیم اگه محیط طبیعته با اضافه کردن دار و درخت و بوته صحنمون رو تکمیل کنیم.

8. حالا میریم به بخش Animat که خود این بخش دارای بخش های مجزای دیگس (( الف: اینجا هم یه layout دیگه داریم که توی Scen ـمون مکان قرار گیری کاراکتر ها و حرکت کلیشون رو مشخص میکنیم. مثلا کاراکتر یکیمون باید از فریم 0 تا 150 در مکانی باشه و دیالوگ بگه و بعد از فریم 150 تا 200 از کادر خارج بشه ما تو این قسمت فقط مکان ایستادن کاراکتر و زمان خروج کاراکتر رو با سور دادن کاراکتر برای انیماتور مشخص میکنیم.
ب: Pose to pose که تو این بخش pose ـهای کلی کاراکتر مشخص میشه. ج: Block Animation که دارای جزیات بیشتری نصبت به Pose to Pose
هست و در آخر نرم کردن حرکات و و لیپ سینک. اینا رو دیگه کلی گفتم اذیت نشی.

9.اگه پروژمون VFX داره باید این بخش رو مدتی بعد از بخش Animation شروع کرد تا اگه VFX ها مون مرتبت با کاراکتر هست (( مثلا افتادن کاراکتر درون آب )) زمان بندی و حتی جسم متحرکت کاراکتر رو برای ایجاد این جلوه تو دستمون داشه باشیم و اگه جلوه ی ویژه ی ما مرتبت به این چیزا نبود مثلا ما کاراتری داریم که لب تخته سنگ لب ساحل نشسته و جلوه ی ما اینجا ایجاد دریا با موج که فقط نیاز به Layout صحنه داریم که قبلا انجام شده پس میتونه هم زمان با Animation پیش بره.

10. بخش Lighting که میشه به صورت آروم آروم هم زمان با این بخش ها دیگه پیش بره و در آخر با سر هم شدن همه اجزا تو Scen تکمیلش کرد.

11. Render که نیاز شدید به یه Render Man هست که اصولا این هم در ایران موجود نمیباشد، یعنی کسی که از مباحث رندر شبکه سر رشته داشته باشه.

12. Composite که این همه برای همه آشناس بعد رندر اگه رندرمون Layer بندی شده باشه پیر این فر ددر میاد برای ترکیب تصاویر :D

13. صدا گذاری و دوبله ی فیلم که این نکته مهم رو بگم در پروژه های بزرگ دوباره صدای شخصت ها رو میگیرن، یه بار اول کار که حس کاراکتر و زمان دقیق بدست بیاد (( به این صدا ، صدای شاهد میگن)) که در حین گرفتن صدا از صدا پیشگان هم فیلم برداری میکنن تا از حرکاتشون الهام بگیرن و یه بار در آخر کار که صدا پیشه بهتر بتونه حس کاراکتر رو بگیره.

14. بزن رو DVD برو خونه بشین نگاه کن حالش رو ببر که تو این بخش وجود تخمه و تنقلات لازمه که میشه اینا رو یعنی خرید تخمه به صورت هم زمان و Ovrelap با مراحل دیگه تهیه کرد.

عگه قلت املایی داشطم ببخشید
باشد که مقبول بی افتد
یا حق
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ممنون انیمت جان
در اخر پستم گفتم که برای ساخت پایگاه داده به این اطلاعات نیاز دارم
من ازمایشگاه پایگاه داده دارم و برای این باید پایگاه داده یک شرکت انیمیشن سازی رو پیاده کنم
برای این سوالم اینه که هر بخش چه اطلاعاتی نیاز داره
مثلا در بخش نوردهی ممکنه مکان نور ها در رندرینگ مشکل زا بشه یا باید در هر صحنه نور ها جاشون عوض بشه برای همین باید تعداد نور ها و نوع نور ها مشخص بشه
منظورم این اطلاعات هست
برای مثال می گم
مثلا یه دانشجو می دونه باید این ترم انتخاب واحد کنه بنابراین باید بره برای ثبت نام و دانشجو باید لیست دروس ارائه شده در این ترم رو بدونه تا بتونه انتخاب واحد کنه
از اون طرف هم سیستم باید بر اساس سال ورودی و ترم های مشروطی و واحد های گذرانده شده واحد های باقی مانده رو با رعایت پیش و هم نیازی به دانشجو ارائه بده اینا میشه عملکرد ثبت نام برای یک دانشجو
منم می خوام صفت و اطلاعات مهمی که باید در هر مرحله باشه رو بدونم تا بتونم طراحی خوبی داشته باشم
مثلا برای بخشی از سناریو فیلم ممکنه کارگردان گروه مدلساز و تسکچر و نوردهی و طراحی رو به یک جای ببره که در فیلم از اونجا اقتباس کنن فرضا ببره یه بیابون (مثل رینگو) یا مثلا ببره یه ابشار رو ببینن
حالا این اطلاعات در بخش های از کار به عنوان منبع و الهام استفاده میشه و هر بخش از اون استفاده می کنن
در خود نرم افزار هم یکسری ابزار ها استفاده می شه که بخش بعدی نیاز داره بدونه که در مرحله قبل از چه ابزار های ساخته شده تا در حین ساخت به مشکل نخوره و یا کار با سرعت بیشتری پیش بره .
مثلا برای ساخت ذره ها از پلاگین ساخته شده یا دستی ساخته شده ؟
از چه سبکی برای نور دهی استفاده شده ؟
چه فاصله ای باید در نوردهی رعایت بشه ؟
دوربین باید به چه سبکی حرکت داده بشه ؟
و......
منتظر راهنماییت هستم

راستیتش من که خوب متوجه نشدم چی مگی عزیز. شرمنده
 

animations

Active Member
اینماتور جان کجایی؟
دوستان کسی نیست راهنمایی کنه یا جایی رو معرفی کنه در این رابطه

محسن جان، اگه بتونی یه کتاب انگلیسی تخصصی در این زمینه پیدا کنی بهتر به نتیجه می رسی.

ما همه توی ایران هرتی کار می کنیم! یعنی می ریم سر کار، از همونجا یه چیزهایی یاد می گیریم و بعد مشغول به کار می شیم. کسی راجع به اصول کلی کار (یعنی همینهایی که خودت راجع بهشون می گی) اطلاعات جامع و کاملی نداره. وقتی برای پروژه برنامه ریزی می شه، فقط راجع به کلیات به نتیجه می رسیم و جزئیات رو در حین انجام پروژه می بینیم و مشکلات رو می پیچونیم، یا یه جوری سر و تهش رو هم می یاریم.

چون اینجا کسی انیمیشن رو آکادمیک تحصیل نکرده. دانشگاه های اینجا هم به درد عمه مون می خوره! هر کسی هر چی می دونه رو از توی کار یاد گرفته. اونهایی که سابقه و تخصص بیشتری دارند، بصورت حسی بهتر عمل می کنند و کار رو بهتر پیش می برند.

اگه همه چیز خیلی دقیق پیش می رفت، از پروژه ها بدون اشکال خروجی گرفته می شد و کار خیلی سریع و راحت و روتین پیش می رفت. ولی متاسفانه اینجا اینطوری نیست! به جرات می تونم بگم که همه پروژه ها بدون استثنا اشکال فنی دارند...

می تونی بری توی یه شرکت و یه کار تحقیقی انجام بدی که بهتره کارها چطوری پیش بره که هر بخشی برای بخش های دیگه دردسر درست نکنه!


اگه بخوای، من فقط می تونم راجع به موضوعاتی که یه انیماتور باید حواسش باشه بگم، چون تخصص خودم در این زمینه ست. مثلا یه چک لیست در مورد کارهایی که انیماتورها برای هر پلان باید توجه کنند و انجام بدند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا