مدیریت رفلکت آبجکتها

شروع موضوع توسط yoosof-e-zahra ‏26 سپتامبر 2014 در انجمن برنامه 3DStudio MAX

  1. yoosof-e-zahra

    yoosof-e-zahra Member

    ارسال‌ها:
    35
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    سلام به همگی
    اگه بخواهیم یک آبجکت توی بعضی ابجکتها رفلکت بشه توی بعضی ابجکتها هم نشه چه کار باید کرد؟
     
    نوشته شده توسط yoosof-e-zahra در ‏26 سپتامبر 2014
  2. rezazarasvand

    rezazarasvand کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    191
    تشکر شده:
    492
    امتیاز دستاورد:
    63
    سلام دوست عزیز ، فکر کنم سوالتون معماست درسته ؟!
     
    نوشته شده توسط rezazarasvand در ‏27 سپتامبر 2014
    LinkinForEver از این پست تشکر کرده است.
  3. yoosof-e-zahra

    yoosof-e-zahra Member

    ارسال‌ها:
    35
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    نه
    راستشو بخوای من نمی دونم چطور باید رفلکتها رو مدیریت کنم؟
    الان توی یه پروژه لازم دارم
     
    آخرین ویرایش: ‏27 سپتامبر 2014
    نوشته شده توسط yoosof-e-zahra در ‏27 سپتامبر 2014
  4. rezazarasvand

    rezazarasvand کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    191
    تشکر شده:
    492
    امتیاز دستاورد:
    63
    خوب سوالتونو واضح تر مطرح کنید!
     
    نوشته شده توسط rezazarasvand در ‏27 سپتامبر 2014
    yoosof-e-zahra از این پست تشکر کرده است.
  5. yoosof-e-zahra

    yoosof-e-zahra Member

    ارسال‌ها:
    35
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    ببینید من یک نوشته برجسته ای از طلا دارم که روی یک جعبه چوبی قرارداده شده و جعبه هم روی یک plane هست. در حقیقت هم نوشته طلا بازتاب محیط داره و هم جعبه چوبی یک مقدار بازتاب محیط رو داره و هم سطحی که جعبه روش قرار داره یک بازتاب کمی داره.

    حالا برای جلوه بیشتر طلا یک باکس سفید گذاشتم که می خوام رفلکتش روی نوشته بیفته
    ولی میخوام این باکس سفید رفلکتش روی زمین و روی درب جعبه نیفته
     
    نوشته شده توسط yoosof-e-zahra در ‏27 سپتامبر 2014
  6. Hidden Dragon

    Hidden Dragon کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    441
    تشکر شده:
    1,134
    امتیاز دستاورد:
    93
    با سلام،

    در رندر کننده های مختلف روشهای متعددی وجود داره،

    با Scanline و منتال ری میشه از گزینه های Exclude در Raytrace استفاده کرد

    در وی ری Override mtl تا حدی کار رو راه میندازه ( البته در وی ری 3 این مشکل حل شده )

    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط Hidden Dragon در ‏27 سپتامبر 2014
    lmajid2، yoosof-e-zahra و rezazarasvand از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. yoosof-e-zahra

    yoosof-e-zahra Member

    ارسال‌ها:
    35
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    ممنونم برادر
    میشه یه نمونه رو توی منتال ری بهم نشون بدی تا حالا با این گزینه توی متریال ها کار نکردم
    البته من روی propertice باکس سفید گزینه نمایش در رندر رو برداشتم فقط گزینه نمایش در رفلکشن ها رو گذاشتم باشه ولی این گزینه شما برای پروژه خیلی حیاتیه میشه توضیح بیشتری بدید
    ممنون میشم من الان توی منتال ری دارم کار میکنم
     
    نوشته شده توسط yoosof-e-zahra در ‏27 سپتامبر 2014
  8. Hidden Dragon

    Hidden Dragon کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    441
    تشکر شده:
    1,134
    امتیاز دستاورد:
    93
    با سلام،

    ساده ترین کار در منتال ری استفاده از متریال Raytrace هست ( البته بخاطر داشته باشید متریال فیزیکال منتال ری Arch & Design هست اما در مورد سوال شما بهتره از Raytrace خود مکس استفاده بشه )

    در داخل تنظیمات متریال Ray trace در Raytrace Controls گزینه Local Exclude قرار داره که میتونید از طریق اون موضوعات مورد نظر رو از Reflection موضوعاتی که این متریال روی اونها قرار میگیره حذف کنید

    به همین سادگی ...

    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط Hidden Dragon در ‏27 سپتامبر 2014
    lmajid2، yoosof-e-zahra و rezazarasvand از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. yoosof-e-zahra

    yoosof-e-zahra Member

    ارسال‌ها:
    35
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    ممنونم ولی نتیجه ای که من توی arch & design میگیرم توی raytrace نمی گیرم البته مشکل حل شده ولی متریال های قبلی بهتر بودن
    راهی برای arch & design وجود نداره؟
     
    نوشته شده توسط yoosof-e-zahra در ‏27 سپتامبر 2014
  10. Hidden Dragon

    Hidden Dragon کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    441
    تشکر شده:
    1,134
    امتیاز دستاورد:
    93
    با سلام،

    اخوی اینجوری که پیداست شما هم مثل ما رابطه چندان خوبی با خواب سر شب نداری:wink:

    در مورد صحنه شما میشه کار رو با یه حقه دیگه انجام داد ولی روش حرفه ای تر گرفتن دو رندر با انعکاس و بدون انعکاس و تلفیق اونها در فتوشاپ هست.

    اما برای رندر مستقیم این حالت در مکس با منتال ری

    بجای اون موضوع سفید رنگ برای انعکاس از یک نور فتومتریک به حالت Rectangle استفاده کنید، نیازی به سایه ندارید و ضمنا گزینه Diffuse نور رو هم غیر فعال کنید

    حالا موضوعی رو که میخواهید این نور در اون انعکاس داشته باشه از طریق نور Include کنید یا برعکس، موضوعاتی رو که میخواهید انعکاس نور رو نشون ندن از نور Exclude کنین

    حالا میتونید به راحتی از Arch & Design استفاده کنید.

    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط Hidden Dragon در ‏27 سپتامبر 2014
    lmajid2 و yoosof-e-zahra از این پست تشکر کرده اند.
  11. yoosof-e-zahra

    yoosof-e-zahra Member

    ارسال‌ها:
    35
    تشکر شده:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    ممنونم از راهنمایی شما
    نکته جالبی بود
    حالا یک مسئله هست اون هم اینه که اون انعکاس اطرافش یک مقدار محو هست
    یعنی به صافی همون
    Rectangle نیست
    فکر کنم باید مربوط به تنظیمات رندر باشه درسته؟
    من که هر کاری کردم نتونستم این محو شدن اطراف
    Rectangle در انعکاس رو از بین ببرم و صافش کنم
    10000.jpg
     
    نوشته شده توسط yoosof-e-zahra در ‏27 سپتامبر 2014
  12. Hidden Dragon

    Hidden Dragon کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    441
    تشکر شده:
    1,134
    امتیاز دستاورد:
    93
    با سلام،

    محوی انعکاس نور به تنظیمات رندر ربطی نداره و بخاطر نحوه توزیع نور فتومتریک هست چون این نور یک نور Area واقعی نیست

    و ضمنا مثل وی ری قابلیت Directional رو نداره به همین خاطر در کناره های نور شما حالت محوی رو می بینید، با این شرایط

    بهترین راه تولید دو تصویر و تلفیق اونها در فتوشاپه.

    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط Hidden Dragon در ‏27 سپتامبر 2014
    lmajid2 و yoosof-e-zahra از این پست تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید