مدیرعامل پاکلین: ادغام خشکشویی‌های آنلاین رویکرد درستی نیست

paklean

New Member
“مجید صادقی” مدیرعامل استارت‌آپ خشکشویی اینترنتی پاکلین خبر مذاکره تعدادی از خشکشویی‌های آنلاین جهت ادغام را تایید و اعلام می‌کند که این یک رویکرد درست برای استارت‌آپ‌های این حوزه نیست چراکه صرفاً باعث تشکیل یک عدد منفی بزرگ‌تر می‌شود. به گفته او، استارت‌آپ‌ پاکلین به همین دلیل به درخواست بعضی استارت‌آپ‌های این حوزه برای ادغام پاسخ منفی داده است. صادقی در همین رابطه به می‌گوید:

” تصور من این است که این تصمیم، حاصل عملکرد غیرمثبت آنهاست. برخی اعلام می‌کنند که در حال حرکت در یک خط منفی هستند و جریان نقدینگی مثبتی ندارند. شاید سرمایه‌ای که برای این‌کار در نظر گرفته‌اند به اتمام رسیده و حالا همین اتفاق باعث شده تا بخواهند به سمت ادغام با هم حرکت کنند و از نظر من، این کار باعث می‌شود تا یک عدد منفی بزرگ‌تر به وجود بیاید. ادغام برای خشکشویی‌های آنلاین راهکار درستی نیست و به همین دلیل در این ادغام شرکت نمی‌کنیم. “

صادقی در پاسخ به این سوال که چرا بعضی از خشکشویی‌های آنلاین باید به فکر ادغام باشند، می‌گوید: «ما کسب‌وکارهای این حوزه را با دقت بررسی کرده‌ایم. در بیشتر موارد ارزش افزوده‌ای‌ که ایجاد شده صرفاً از جنس قیمت پایین است. خشکشویی آنلاینپاکلین از طرفی روی قیمت مانور نمی‌دهد. شاید قیمت ما بالاتر از دیگران باشد، اما در کیفیت خدمات و لجستیک سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که هر روز ارزشمندتر می‌شود و به همین دلیل حاضر نیستیم در این ادغام شرکت کنیم.”

صادقی همچنین اشاره می‌کند که در حال حاضر هیچ‌یک از استارت‌آپ های این حوزه تبدیل به بازیگر غالب نشده‌اند چراکه هنوز هیچ‌یک به بلوغ لازم نرسیده‌اند. با این حال او از جذب سرمایه جدید برای پاکلین خبر می‌دهد و می‌گوید: “روال جذب سرمایه ما همیشه به صورت پایدار ادامه دارد. حتی زمانی که یک راند جذب سرمایه داریم، باز هم به سرمایه‌گذاری دور بعدی فکر می‌کنیم چراکه اساساً سرمایه‌گذاری‌های کلان بیشتر از ۶ ماه زمان می‌برند. پس ما صبر نمی‌کنیم تا پول‌مان به اتمام برسد و بعد به فکر جذب سرمایه یا روش‌های دیگر باشیم.”

صادقی با توجه بر اینکه شرایط اقتصادی در یک سال اخیر چه اثری بر فعالیت خشکشویی‌های آنلاین داشته نیز می‌گوید که در این حالت، بازیگری که روی «جیب مردم» سرمایه‌گذاری کند، بازنده است:

“واقعیت این است که یک استارتاپ باید مشتری خود را در جامعه مشخص کند و خدمات مناسبی را به قشر خاصی که انتخاب می‌کند بدهد؛ قشری که اتفاقا شاید در این شرایط قوی‌تر هم شده است. ما هیچ زمان وارد بازی با قیمت نشدیم، بلکه روی زیرساخت حمل‌ونقل هوشمند سرمایه‌گذاری کردیم تا هزینه‌های خود را کاهش و کیفیت را افزایش دهیم. مشکل اینجاست که در این بازار بسیاری از بازیگران تلاش می‌کنند تا با قیمت بازی کنند. به همین شکل است که می‌بینیم بعضی بازیگران با تبلیغات گسترده می‌آیند، یک مدت با قیمت پایین کار می‌کنند، اما در نهایت پول‌شان تمام می‌شود و کنار می‌روند.”

مدیرعامل پاکلین رشد این بازار را در آینده مثبت ارزیابی می‌کند و خبر از رشد ۳۴ درصدی آن در سطح جهانی می‌دهد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا