مديريت ارتباط با مشتري Crm هزاره سوم

h3soft

New Member
سوال: CRM چيست ؟
CRM مخفف Customer Relationship Management و به معناي مديريت ارتباط با مشتري است. در واقع اين واژه بدين مفهوم است كه مشتريان هر شركت، سازمان، ارگان و غيره .. را با توجه به دستورالعملها و فرآيندي كنترل كرده و ميزان رضايتمندي و وفاداري مشتريان را هميشه بصورت مكانيزه و خودكار ارتقاء دهيم.


سوال: چرا CRM امروزه مورد توجه قرار گرفته است ؟
تا پيش از اين و در دنيايي كه رقابت كمتري بين صنوف مختلف مطرح بوده، اكثر موسسات، شركت‌ها و سازمان‌ها بدون توجه زياد به مشتري، اقدام به ارائه خدمات و محصولات خود مي‌نمودند. در اين ميان بسياري از مشتريان به دلايل متفاوتي چون: عدم رضايت سرويس دهي، كيفيت نامناسب محصولات، عدم توجه شركت يا موسسه و غيره .. از سازمان جدا شده و نيازهاي خود را در مكان ديگري برطرف مي‌نمودند. اما با وارد شدن به دنياي پر از رقابت، اصل مشتري مداري يكي از مهمترين برگهاي برنده هر موسسه، شركت و سازماني است.

سوال: نرم افزار CRM چيست ؟
بطور كل، CRM يكسري اصول كلي مديريتي و مشتري مداري دارد، ولي تمامي اين اصول بواسطه يك نرم افزار رايانه اي به بهترين نحو ممكن قابل استفاده مي‌باشد. نگهداري اطلاعات مشتريان، بررسي پيگيري مكانيزه قراردادها، خدمات به مشتريان ، مديريت پيگيري‌ها، مديريت فروش و بازاريابي و همچنين گرفتن آمارهاي مختلف از تمامي وجوه سيستم از جمله توانمندي يك نرم افزار CRM است.

سوال: استقرار CRM چه فرآيندي است و استقرار آن چه مدت زمان طول خواهد كشيد؟
پس از گذشت فرآيندي در سطح شناخت و تحليل و پياده سازي و آموزش، و بسته به بزرگي سيستم اين زمان بسيار متغير است.

سوال: هزينه راه اندازي CRM چقدر است؟
مطمئنا اين هزينه براي اهداف مختلف بسيار متفاوت است. بطور قطع، بررسي سازمان شما و دادن قيمت استقرار CRM و بررسي ‌هاي اوليه كاملا رايگان خواهد بود و شما به هيچ عنوان متضرر نخواهيد بود. بلكه بهينه شدن ميزان فروش ساليانه و موفقيت CRM توسط شركت بطور تضميني قيد خواهد شد.


سوال: آيا امكان شكست در استقرار CRM وجود دارد ؟
بسياري از پروژه هاي CRM به دلايل مختلفي با شكست مواجه خواهند شد. به عنوان مثال مقاومت پرسنل قديمي سازمان در قبال تغيير و تحولات سيستمي يكي از عمده ترين اين دلايل مي‌باشد. در واقع CRM كمك بسيار زيادي به سرعت عمل و راحتي پرسنل نيز خواهد كرد كه انتقال اين تفكرات در فرآيند استقرار CRM گنجانيده شده است. اگر عزم شركت جزم شده و خود را با تغييرات وفق دهند بطور قطع و يقين ، استقرار CRM موفقيت آميز خواهد بود اما درصد اين موفقيت نيز مجددا به عوامل ديگري بستگي دارد.

سوال: چه شركت‌هايي مخاطب نرم افزار CRM هستند ؟
تمامي شركت‌ها، موسسات و سازمان هايي كه به نوعي با مشتري در تماس بوده و عنصر مشتري مداري را از مهمترين و با اهميت ترين بخش سازمان خود مي‌بينند.




شركت نرم افزاري هزاره سوم (مشاور و مجري پياده سازي CRM)
http://www.h3soft.com
 

جدیدترین ارسال ها

بالا