مدلینگ کاراکتر

شروع موضوع توسط h-a-n-s ‏18 ژانویه 2014 در انجمن مباحث آموزشي و مقالات

  1. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
  2. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6

    [FONT=&amp][FONT=&amp]1- آشنایی با اصول طراحی (نقاشی) انسان-نسبت های طلایی

    [/FONT]
    بدن انسان از نسبت های خاصی تبعیت می کنه که به اون نسبت طلایی می گن مثل نسبت سر به بدن ، نسبت چشم به سر و .... [/FONT]
    [FONT=&amp]نسبت های موجود در بدن انسان به افرادی که طراحی (نقاشی) یاد میگرند آموزش داده میشه. اگه با این نسبت ها آشنا باشید در مدل سازی سه بعدی به نتیجه بهتری می رسید. [/FONT]
    [FONT=&amp]
    در ادامه لینک کتاب"طراحی 2[/FONT][FONT=&amp]" [/FONT][FONT=&amp]که مربوط به رشته های هنر ، گرافیک و... هنرستان هست قرار گرفته و همچنین کتاب طراحی از اندام و لباس مربوط به رشته طراحی و دوخت [/FONT]

    [FONT=&amp]کتاب طراحی 2
    [/FONT]
    [FONT=&amp]http://www.chap.sch.ir/books/406[/FONT]
    [FONT=&amp]

    کتاب طراحی از اندام و لباس[/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.chap.sch.ir/books/452[/FONT]
    [FONT=&amp]

    کتاب دوم به انگلیسی و در مورد طراحی مانگا Manga For The Beginner[/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.mediafire.com/download/xgvu1xjjv29xzuh/Anim.rar[/FONT]
    [FONT=&amp]

    پیشهناد می کنم طراحی رو شروع کنید کار دشواری نیست همراه با سرمقش های کتاب شروع به طراحی کنید. هدف این نیست که لوناردو دواینچی بشید بلکه هدف اینکه نسبت ها و قوانین برای همیشه تو ذهنتون جای بگیره و زمانی که مدل سازی سه بعدی می کنید از این داشته ها استفاده کنید.

    [/FONT]
    [FONT=&amp]در ادامه چند تا لینک تصویری در خصوص طراحی مانگا - زبان آموزش انگلیسی
    [/FONT]
    [FONT=&amp]آموزش طراحی مانگا-ترسیم سر از نما جلو و کناری
    [/FONT]
    [FONT=&amp]http://www.aparat.com/v/s6px3[/FONT]
    [FONT=&amp]
    اصول طراحی مانگا[/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.aparat.com/v/FqIri
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.aparat.com/v/HqLgY
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.aparat.com/v/KL7nm
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.aparat.com/v/IcmV2
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.aparat.com/v/qCfEz[/FONT]
    [FONT=&amp]

    آموزش طراحی مانگا-ترسیم بدن [/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.aparat.com/v/PHhlA[/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.aparat.com/v/DcEFo
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.aparat.com/v/C2mhw[/FONT]
    [FONT=&amp]

    طراحی مانگا- ترسیم صورت پسر و دختر[/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.aparat.com/v/1QVqW
    [/FONT]

    [FONT=&amp][FONT=&amp]http://www.aparat.com/v/3ZO4S


    [/FONT]
    [/FONT]
     
    آخرین ویرایش: ‏4 آوریل 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏18 ژانویه 2014
    unknown_i3oy، Saeed2vfx، madmaster_3d و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    [FONT=&amp]2- مدلینگ سر _ روش های مدل سازی و نکاتی که در مدلینگ باید رعایت شود (توپولوژی)[/FONT]
    [FONT=&amp]

    یه [/FONT][FONT=&amp]pdf [/FONT][FONT=&amp] برای این قسمت که درباره مدلینگ و توپولوژی سر
    [/FONT]
    http://www.mediafire.com/download/5snr49bsl96d1ql/head.rar
    [FONT=&amp]

    مدلینگ سر به روش های مختلفی انجام میشه، بستگی به خودتون داره که از کدوم روش بخواهید استفاده کنید. البته دونستن اصول طراحی دوبعدی ، اینکه سر از نماکناری و روبرو به چه شکل اینجا خودشو نشون میده و کسانی که اصول طراحی رو بلد باشن زودتر به نتیجه میرسن. در ضمن توپولوژی فراموش نشه
    [/FONT]
    [FONT=&amp]1- مدلینگ با استفاده از [/FONT][FONT=&amp]box [/FONT][FONT=&amp] و یا [/FONT][FONT=&amp]Sphere[/FONT][FONT=&amp] که در ویدو ها زیر میتونید مشاهد کنید :
    [/FONT]
    http://www.aparat.com/v/Yz1sq

    http://www.aparat.com/v/DOPzc


    [FONT=&amp]این ویدو در خصوص مدل سازی گوش هست و روشی رو آموزش میده که آناتومی گوش برای همیشه تو ذهنتون جای میگیره. [/FONT][FONT=&amp]9+y[/FONT]

    http://www.aparat.com/v/CVlPY


    [FONT=&amp]2- مدلینگ با استفاده از پلان و بلوپرینت ، که تو این لینک توسط آقای علی جهان زاده آموزش داده شده
    [/FONT]
    [FONT=&amp]http://www.chameleon-drg.com/CharacterModeling_HumanHead[/FONT]


    [FONT=&amp]3- استفاده از نرم افزار های زیبراش ، مادباکس و تری دی کوت ، این نرم افزار ها کاری شبیه مجسمه سازی تو دنیای واقعی رو انجام میدن : [/FONT]

    http://www.aparat.com/v/Q5dK8

    http://www.aparat.com/v/lRhDf

    http://www.aparat.com/v/vTOw8

    http://www.aparat.com/v/sabM7
     
    آخرین ویرایش: ‏4 آوریل 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏20 ژانویه 2014
    unknown_i3oy، [email protected]، Saeed2vfx و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    3- شروع یک پروژه - ساخت مدل سر Tommy


    تو این قسمت مدل سازی سر با استفاده از مادباکس انجام میشه. شما می تونید از زیبراش و تری دی کوت نیز به همین روش استفاده کنید. بستگی به خودتون داره که با کدوم نرم افزار راحت تر هستید.


    آموزش تری دی کوت :

    http://3d-coat.com/tutorial/free-tutorial/


    آموزش زیبراش – آموزش کامل و کاربردی از شرکت لیندا :

    http://p30download.com/fa/entry/43931/


    در صورتی که با مادباکس کار نکردید نگران نباشید چون این نرم افزار چندان پیچیده نیست و با چند روز کار کردن میتونید تمام منوهاش یاد بگیرید برای شروع آموزش های زیر رو پیشنهاد می کنم.


    آموزش mudbox - این آموزش هم از شرکت لیندا :

    http://p30download.com/fa/entry/39849/


    یه آموزش دیگه برای شروع کار با mudbox :

    http://www.traptcg.com/introtomudboxpart01interfaceandnavigationflv


    بعد از آشنایی با منوها و براش ها (قلم ها) با تکرار و تمرین باید مهارت تون رو افزایش بدید . برای کار اول پیشنهاد میشه چند تا عکس از نماهای مختلف از خودتون بگیرد و یه آینه هم بزارید کنار دستتون و شروع به مدل سازی کنید شاید کار اول باب میل تون نباشه ولی با چند بار تکرار به نتیجه می رسید.


    برای دست گرمی این ویدو ها رو میزارم :

    [​IMG]


    فایل های مورد نیاز تمرین میتونید از لینک پایین دانلود کنید :

    http://www.mediafire.com/download/j5ep9qb0wf88o39/head(2).rar

    ساخت مدل سر Flynn

    http://takhtesefid.org/watch?v=0581476224975


    ساخت مدل سر Rapunzel

    http://takhtesefid.org/watch?v=14491505109


    -------------------------------------------------------------------------------
    یه سری Referances image head که برای تمرین به دردتون میخوره :

    http://www.mediafire.com/download/9vyh2dyit6rl282/head-02.rar

    -----------------------------------------------------------------------------------

    نوبت میرسه به پروژه اصلی که قرار مدلینگش انجام شه. Tommy


    [​IMG]

    ساخت مدل سر Tommy

    http://takhtesefid.org/watch?v=905190104219



    نکته :

    - سعی کنید با بیس پایین ( مش های کم ) فرم و شکل اصلی مدل رو ایجاد کنید و فقط برای جزییات مش ها را افزایش بدید در صورتی که خواستید طول ، عرض و ارتفاع کلی مدل رو تغییر بدید مش ها رو کاهش بدید . با استفاده از کلید های page up و page down
    - در هنگام مدل سازی فقط از یک نما (مثلا روبرو ) استفاده نکنید بلکه تو نماهای مختلف مدل سازی رو انجام بدید . یعنی اینکه تو یه نما ثابت نمونید . وقتی یه زمانی رو تو نما روبرو کار کردید نما دید رو عوض کنید و از نما های کناری مدل رو بررسی کنید. جابجای مکرر در نماهای مختلف
    - از کل به جز برسید اول ساخت فرم و شکل کلی صورت با توجه به عکس های مرجع بعد مشخص کردن مکان و اندازه چشم ، پلک ، بینی ، لب ، گوش ، ابرو و مو
    - بعضی وقتا که مدت زمان زیادی رو صرف مدل سازی می کنید دچار وسواس میشد و شروع به جابجایی و تغییر مکرر اندازه ها میکنید ولی به نظرتون باز مدل درست از آب در نمی یاد در این صورت برنامه رو ببندید و بعد از یه مدت استراحت دوباره شروع به کار کنید.احتمالا به خاطر خستگی چشم.
    - با تکرار ، تکرار ، تکرار و باز هم تکرار به نتیجه می رسید.

     

    پیوست ها:

    • Tangled.jpg
      Tangled.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 113.3
      نمایش ها:
      8
    • tommy.jpg
      tommy.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 986.1
      نمایش ها:
      7
    • p8wraugfgkar07ufg.jpg
      p8wraugfgkar07ufg.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 100.3
      نمایش ها:
      3
    آخرین ویرایش: ‏4 آوریل 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏3 فوریه 2014
    unknown_i3oy، Saeed2vfx، madmaster_3d و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    [FONT=&amp]4 - ریتوپولوژی در [/FONT][FONT=&amp]3d coat[/FONT][FONT=&amp]–[/FONT][FONT=&amp] ریتوپولوژی مدل سر [/FONT][FONT=&amp]Tommy[/FONT]

    [FONT=&amp]تو [/FONT][FONT=&amp]pdf [/FONT][FONT=&amp] که در قسمت دوم قرار گرفته در خصوص توپولوژی توضیح داده شد. [/FONT]
    [FONT=&amp]برای ریتوپولوژی میتونید از نرم افزار های توپوگان [/FONT][FONT=&amp]،[/FONT][FONT=&amp] تری دی کوت [/FONT][FONT=&amp]،[/FONT][FONT=&amp] زیبراش [/FONT][FONT=&amp]و[/FONT][FONT=&amp]3ds max[/FONT][FONT=&amp] استفاده کنید. چند تا لینک برای آشنایی با ریتوپولوژی در این نرم افزارها :
    [/FONT]
    [FONT=&amp]- ریتوپولوژی در [/FONT][FONT=&amp]3ds max[/FONT][FONT=&amp] :
    [/FONT]
    [FONT=&amp]http://www.traptcg.com/freeformmodelingtoolsin3dstduiomaxflv[/FONT]


    [FONT=&amp]- ریتوپولوژی در توپوگان - [/FONT][FONT=&amp]topogun[/FONT][FONT=&amp] :
    [/FONT]
    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=770412451984
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=405631329106
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=729804808348[/FONT]


    [FONT=&amp]- ریتوپولوژی بوسیله زیبراش - [/FONT][FONT=&amp]zbrush[/FONT][FONT=&amp] :
    [/FONT]
    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=843339733429
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=105160848381[/FONT]

    [FONT=&amp]
    - ریتوپولوژی در تری دی کوت - [/FONT][FONT=&amp]3d coat[/FONT][FONT=&amp] :
    [/FONT]
    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=483457362722
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.pilgway.com/~javis2/Training-RetopoSeries1&2/HumanHead01.mp4
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.pilgway.com/~javis2/Training-RetopoSeries1&2/HumanHead02.mp4
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://3d-coat.com/tutorials/free-tutorials/retopology[/FONT][FONT=&amp]/[/FONT]


    [FONT=&amp]- آشنایی با [/FONT][FONT=&amp]Auto Retopology[/FONT][FONT=&amp] در تری دی کوت :
    [/FONT]
    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=534806411643
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=625782458584
    [/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=365936526909[/FONT]
    [FONT=&amp]
    تا اصول و روش توپولوژی رو بلد نباشید ریتوپولوژی اتوماتیک به دردتون نمیخوره پس ابتدا شروع به ریتوپولوژی دستی کنید تا اصولش رو یاد بگیرد و بعد برید سراغ [/FONT][FONT=&amp]Auto Retopology[/FONT][FONT=&amp] در ضمن بدونید که در برخی موارد بعد از ریتوپولوژی اتوماتیک نیاز به اصلاح و تغییر هست.
    [/FONT]
    [FONT=&amp]--------------------------------------------------------------------------------[/FONT]

    [FONT=&amp]ریتوپولوژی مدل سر [/FONT][FONT=&amp]tommy[/FONT][FONT=&amp] بوسیله تری دی کوت :
    [/FONT]
    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=127735781096[/FONT]
    [FONT=&amp]

    - تو لینک پایین مدلی رو که در قسمت قبلی بوسیله مادباکس ساخته شد دانلود کنید.
    [/FONT]
    [FONT=&amp]tommy[/FONT][FONT=&amp] :[/FONT][FONT=&amp]http://www.mediafire.com/download/hmvflmn5jajsaua/tommy-obj.rar
    [/FONT]

    [FONT=&amp]Rapunzel[/FONT][FONT=&amp] : [/FONT][FONT=&amp]http://www.mediafire.com/download/rrgl9wdltxgcsnj/rapunzel.rar[/FONT]
     
    آخرین ویرایش: ‏4 آوریل 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏6 فوریه 2014
    unknown_i3oy، Saeed2vfx، madmaster_3d و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    5- مدلسازی بدن کاراکترTommy :


    برای این قسمت یک pdf و چند تا عکس آماده شده که در خصوص آناتومی ، شکل بدن و تفاوت اسکلت بدن مرد و زن هست :

    http://www.mediafire.com/download/imsbh7sfg2b7a1i/human_body.rar


    یه لینک پیشنهادی جهت مطالعه
    - تفاوت میان پرتره مردان و زنان :

    http://persiangfx.com/fa/gfx/painting/the-differences-between-male-and-female-portraits/


    نکته : نقاطی که مفصل های بدن در اون قرار گرفته در زمان مدلینگ باید تعداد مش های بیشتری داشته باشه تا کاراکتر نرم تر حرکت کنه یه نگاهی به لینک های پایین بیندازید :


    http://www.hippydrome.com/Skeleton.html

    http://www.hippydrome.com/TheTorso4Parts.html

    http://www.hippydrome.com/ChestFrntBckLftRt.html

    http://www.hippydrome.com/UpChestLRFB.html

    http://www.hippydrome.com/Shldr.html


    نکته : آناتومی کاراکتر از نما جانبی ، باید قوس های بدن ( گردن ، کتف ، کمر ، باس_ن ، زانو ) در زمان مدل سازی رعایت بشه و بدن کاراکتر بعد از مدلینگ از نمای کناری مثل خط کش صاف نباشه :

    [​IMG]


    برای مدلسازی بدن می تونید از بیس مش های موجود در مادباکس و زیبراش استفاده کنید و بعد از ساخت مدل ریتوپولوژی رو انجام بدید و یا اینکه مدل را در 3ds max و برنامه های مشابه ایجاد کنید.


    - مدلینگ بدن در zbrush :

    http://takhtesefid.org/watch?v=582091443269

    http://takhtesefid.org/watch?v=940857328507


    - ساخت بیس مش بدن انسان در 3ds max :

    http://takhtesefid.org/watch?v=473324558752


    یه سری به این کانال ها بزنید با جستجو تو صفحاتش لینک های خوبی برای مدلینگ کاراکتر پیدا می کنید :

    http://takhtesefid.org/user/mahyar#page=1;sort=time;order=-1

    http://takhtesefid.org/user/mobin70#page=1;sort=time;order=-1


    کلید های میانبر 3ds max :

    http://www.cadforum.cz/cadforum_en/autodesk-3ds-max-keyboard-shortcuts-tip7503

    http://www.cgrats.com/essential-3ds-max-keyboard-shortcuts.html


    ----------------------------------------------------

    مدل سازی بدن کاراکتر Tommy در تری دی مکس :

    - بدن :

    http://takhtesefid.org/watch?v=0102510192885

    - پا :

    http://takhtesefid.org/watch?v=869003266791

    - دست :

    http://takhtesefid.org/watch?v=595202788568

    - دندان :

    http://takhtesefid.org/watch?v=289894316919

    - سر هم کردن مدل :

    http://takhtesefid.org/watch?v=988639404288

    دانلود فایل پروژه این قسمت :

    http://www.mediafire.com/download/ir4fz823wn3lh71/tommy-5.rar

     

    پیوست ها:

    • 11.jpg
      11.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 35.9
      نمایش ها:
      1
    آخرین ویرایش: ‏4 آوریل 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏18 فوریه 2014
    unknown_i3oy، Saeed2vfx، madmaster_3d و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    6- آنرپ Tommy در 3d coat :

    اگه نمیدونید آنرپ (Unwarp) چیه و به چه درد میخوره یه سری به این پست بزنید :

    http://forum.majidonline.com/thread...ر-برنامه-UVLayout-آنرپ-به-همراه-نکات-تکسچرینگ


    - تو لینک پایین آقای علی جهان زاده Unwarp در 3dsmax آموزش میده :



    http://www.chameleon-drg.com/unwrapping-در-3ds-max-و-اصول-اجرای-آن


    - آنرپ در 3dcoat بسیار سریع و راحت هست تو مایه های سه سوت ، اگه با Unwarp تری دی مکس و مایا کار کرده باشید میتونید خیلی سریع اون رو تو تری دی کوت یاد بگیرید. در ادامه چند تا لینک آموزش آنرپ در 3dcoat :



    http://www.aparat.com/v/Q891G


    http://www.aparat.com/v/Dl6jF



    http://www.aparat.com/v/osMVD



    http://www.aparat.com/v/4mYVB



    http://www.aparat.com/v/z06Ma


    دانلود نرم افزار 3D-Coat
    :

    دانلود رایگان نرم افزار 3D-Coat 4.0.15 Win32/Win64

    http://cgtools.ir/software/3d-softw...in64-نرم-افزار-خلق-و-طراحی-تصاویر-3-بعدی.html

    --------------------------------------------------------------------------------

    آنرپ tommy در تری دی کوت :

    http://takhtesefid.org/watch?v=584369384291
     
    آخرین ویرایش: ‏18 فوریه 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏18 فوریه 2014
    unknown_i3oy، Saeed2vfx، madmaster_3d و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    7- آشنایی با [FONT=&amp]آناتومی عضلات بدن انسان :[/FONT]


    [FONT=&amp]تو این قسمت با آناتومی عضلات بدن آشنا میشیم ، با جستجو عبارت [/FONT]–[FONT=&amp]anatomy muscles[/FONT]–[FONT=&amp] و یا عبارات مشابه می تونید عکس های بیشتری در این خصوص پیدا کنید :[/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.dreamstime.com/welcome[/FONT]

    [FONT=&amp]
    ویدو زیر در خصوص sculpt (حجاری) عضلات بدن هست . فایل پروژه در ادامه قرار گرفته. سعی کنید با مطالعه هر چه بیشتر عکس های مربوط به آناتومی عضلات ، شکل و محل قرار گیری اونها رو به خاطر بسپارید.[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=427169703123[/FONT]

    [FONT=&amp]
    - لینک پروژه این قسمت :[/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.mediafire.com/download/idzylqwy66b2jtj/human_muscle.rar[/FONT]

    [FONT=&amp]
    - یه سری عکس برای آشنایی با آناتومی انسان :[/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.mediafire.com/download/avag3am9pnoneek/anatomy_photo.rar[/FONT]

    [FONT=&amp]
    - چند تا ویدو برای آشنایی با عضلات بدن انسان :[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=883081873428[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=393233841101[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=187479529296[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=574917716825[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=170873168236[/FONT]

    [FONT=&amp]
    - یه سری ویدو در خصوص sculpt آناتومی بدن انسان شامل قسمت میانی بدن-بازو- دست-پا و سر :[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=721221831665[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=563968530125[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=0681351150915[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=0201714310291[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=33980508853[/FONT]

    [FONT=&amp]http://takhtesefid.org/watch?v=306112778036[/FONT]


     
    آخرین ویرایش: ‏10 آوریل 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏8 مارس 2014
    unknown_i3oy، Saeed2vfx، madmaster_3d و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    8- مدلسازی کاراکتر (Tommy) با استفاده از base mesh :


    تو این قسمت یه مش ساده رو تو 3ds max میسازیم و میبریم تو mudbox بهش شکل فرم و جزئیات میدیم بعد مدل وارد 3d coat میکنیم و ریتوپولوژی رو انجام میدیم.


    - ساخت بیس مش در 3ds max

    http://takhtesefid.org/watch?v=264109146065


    - فرم دادن و اضافه کردن جزئیات در mudbox

    http://takhtesefid.org/watch?v=0447451584343


    - ریتوپولوژی در 3d coat

    http://takhtesefid.org/watch?v=400360719541


    فایل پروژه این قسمت به همراه یه سری base mesh انسان ، لباس و حیوانات :

    http://www.mediafire.com/download/qrkg59b9lg5u7b9/base_mash.rar



    - به لینک زیر برید و فایل کاراکتر رو دانلود کنید، با نگاه کردن به مدل شکل و فرم بدن دستون می آید و در زمان مدل سازی می تونه راهنمای خوبی براتون باشه.

    http://www.riggingdojo.com/free-model-from-hippydrome-com/


     
    آخرین ویرایش: ‏31 مارس 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏31 مارس 2014
    unknown_i3oy، Saeed2vfx و madmaster_3d از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    9- مدلسازی لباس و کفش :


    - عکسهای رفرنس (مرجع) کمک می کنه تا مدل سازی بهتر انجام شه ، سعی کنید قبل از مدل سازی رفرنس های بدرد بخور جمع کنید.


    - تی شرت

    http://takhtesefid.org/watch?v=270797858726


    - شلوار

    http://takhtesefid.org/watch?v=663143203612


    - شلوارک

    http://takhtesefid.org/watch?v=0266917263041


    - کفش

    http://takhtesefid.org/watch?v=312409924081


    - دمپایی

    http://w.takhtesefid.com/watch?v=147055770643


    فایل پروژه :

    http://www.mediafire.com/download/ll285owjcyyelc1/refrence_image.rar
     
    آخرین ویرایش: ‏10 آوریل 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏31 مارس 2014
    unknown_i3oy، Saeed2vfx و madmaster_3d از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    10- آشنایی با Texturing (بافت دهی) و PixPlant :


    به روند ساخت و اعمال تکسچر (بافت) به مدل تکسچرینگ می گویند . تکسچرینگ شامل دو قسمت
    ( UVW mapping (unwrap و texture painting

    نرم افزار های زیادی برای بافت دهی وجود دارد مانند فتوشاپ ، مادباکس ، ماری ، تری دی کوت و .... همچنین تکنیک های برای بافت دهی که در ادامه چند تا از این تکنیک ها رو معرفی میکنیم.


    Texture Projecting

    بافت دهی با استفاده از عکس های واقعی :

    http://takhtesefid.org/watch?v=987938920941

    http://takhtesefid.org/watch?v=181260909833

    http://takhtesefid.org/watch?v=00656723437125

    http://takhtesefid.org/watch?v=433076499766


    Polypaint و یا painting

    در این تکنیک با استفاده از رنگ ها و براش ها بافت مورد نظر رو ایجاد می کنند. این کار شبیه رنگ کردن نقاشی های دوبعدی مثل نقاشی رنگ روغن و یا نقاشی های دیجیتال که با استفاده از رنگ ها بافت های پوست ، پارچه و ... ایجاد می کنند. پیشنهاد می کنم فیلم های که در باره نقاشی انسان و رنگ آمیزی اوناست رو نگاه کنید .


    http://ww.takhtesefid.org/watch?v=422745223014

    http://ww.takhtesefid.org/watch?v=662864461791

    http://ww.takhtesefid.org/watch?v=96852557217

    http://ww.takhtesefid.org/watch?v=344779199519


    ویدو زیر درباره رنگ کردن ( ایجاد ) پوست انسان در فتوشاپ :

    http://ww.takhtesefid.org/watch?v=533137962558


    - یه روش هم اینکه با استفاده از عکس های واقعی یه براش بسازید و با اون مدلتون رو رنگ کنید :

    http://ww.takhtesefid.org/watch?v=401796913731

    http://ww.takhtesefid.org/watch?v=207638839494


    - چند تا ویدو دیگه برای آشنایی با تکسچرینگ :


    - مدل سازی و تکسچر بشکه نفت - مایا
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=409189106251

    - تکسچرینگ کاراکتر- زیبراش
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=0564306931569

    polypainting human in Zbrush-
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=946105257206
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=124467619854
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=268874525603
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=846497045554
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=50791546246
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=883454707641

    - تکسچر jinx در زیبراش
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=304666614903
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=4306626569

    - تکسچرینگ جعبه - مکس و فتوشاپ
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=893539323606
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=644757282188
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=713846760066
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=867240421286

    - مدل سازی آنرپ و تکسچرینگ راهرو - مکس و فتوشاپ
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=0501922172574

    - مدل سازی و تکسچر تفنگ – مکس
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=442423403334
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=0168335046458
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=312317975686
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=92605846958

    - تکسچر خیابان سنگ فرش – بلندر
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=448462862706

    - تکسچرینگ ماشین – cinema 4d
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=731967278546
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=495646677124

    - تکسچرینگ سر – مکس
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=918725339896

    - مبانی بافت دهی در مایا
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=765398427396

    - مدل سازی و بافت دهی سیب – مایا و فتوشاپ
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=645233439912
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=689115870996

    - تکسچر و رندر کاراکتر
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=938611794429

    - مدل سازی و تکسچر پاکت چیپس – مایا
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=880350508931

    - مدل سازی و تکسچر چشم - cinema 4d
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=9522567888

    - مدل سازی و تکسچر چشم – مایا مادباکس
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=497064861326

    - مدل سازی و تکسچر تانک – بلندر
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=856945878771

    - تکسچرینگ در تری دی مکس
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=416981506056

    - بافت دهی کاراکتر زیبراش
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=569445935677
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=5823135133

    - تکسچرینگ کاراکتر Ellie
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=0550715173507

    - بافت دهی به پانل – مایا و فتوشاپ
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=425269860451

    - تکسچرینگ شمشیر – مایا و فتوشاپ
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=71796847769

    - تکسچرینگ شمشیر – مکس و فتوشاپ
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=891451660107

    - تکسچرینگ زمین بزرگ – تری دی مکس
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=519509122347

    - تکسچرینگ سنگ – تری دی مکس
    http://w.takhtesefid.com/watch?v=0559494246474



    PixPlant :

    یک نرم افزار و اگه درستر بگیم یه پلاگین ساده و بسیار کاربردی که روی فتوشاپ نصب میشه و با استفاده از اون میتونید به راحتی Texture مورد نیازتون رو بسازید. میشه گفت از هر عکسی میتونید یه تکسچر با قابلیت تایل بسازید حتی عکس های که با گوشیتون می گیرید ، قابلیت دیگه این نرم افزار ایجاد Normal Map و Displacement Map و Specular Map و ...


    [​IMG]


    آموزش های ویدویی PixPlant تو سایت این نرم افزار :

    http://www.pixplant.com/support.php

     
    آخرین ویرایش: ‏24 آوریل 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏10 آوریل 2014
    madmaster_3d از این پست تشکر کرده است.
  12. madmaster_3d

    madmaster_3d Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,985
    تشکر شده:
    4,466
    امتیاز دستاورد:
    113
    البته به کار من نمیاد برنامه مادباکس. ولی اینکه وقت گزاشتی و این آموزش های رو برای دوستان تهیه کردی یک دنیا ارزش داره
    چون زمان بهترین هدیه ای هستش که شما می تونی به کسی بدی و با هیچ ثروتی نمیشه خریدش
     
    نوشته شده توسط madmaster_3d در ‏26 آوریل 2014
    h-a-n-s از این پست تشکر کرده است.
  13. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    [FONT=&amp]11- بافت دهی [/FONT][FONT=&amp]Tommy[/FONT][FONT=&amp] با استفاده از [/FONT][FONT=&amp]photoshop – pixplant – mudbox [/FONT][FONT=&amp] :

    [/FONT]

    [FONT=&amp]- تکسچرینگ[/FONT][FONT=&amp]Tommy [/FONT][FONT=&amp] در مادباکس[/FONT]


    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=751199754719[/FONT]

    [FONT=&amp]

    - تکسچرینگ تی شرت ، فتوشاپ[/FONT]



    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=505319863745

    [/FONT]


    [FONT=&amp]- تکسچرینگ شلوار ، فتوشاپ

    [/FONT][FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=778033495585

    [/FONT]


    [FONT=&amp]- تکسچرینگ شلوارک ، فتوشاپ
    [/FONT]


    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=440264878468

    [/FONT]


    [FONT=&amp]- تکسچرینگ کتانی ، فتوشاپ[/FONT]


    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=57034124418[/FONT]

    [FONT=&amp]

    فایل پروژه :[/FONT]



    [FONT=&amp]قسمت اول فایل [/FONT][FONT=&amp]obj[/FONT][FONT=&amp] مدل های سه بعدی ، پترن [/FONT][FONT=&amp]،[/FONT][FONT=&amp] براش و تکسچر نهایی
    [/FONT]


    [FONT=&amp]http://www.mediafire.com/download/fzc6lcf3yxnryam/tommy-texture-01.rar[/FONT]

    [FONT=&amp]
    قسمت دوم فایل های [/FONT][FONT=&amp]psd [/FONT][FONT=&amp] (فتوشاپ)[/FONT]



    [FONT=&amp]http://www.mediafire.com/download/re993egao6ftzz9/tommy-texture-02.rar[/FONT]
     
    آخرین ویرایش: ‏1 می 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏1 می 2014
  14. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    [FONT=&amp]12- مدلسازی مو :[/FONT]


    [FONT=&amp]1- مدل سازی بوسیله مش [/FONT]–[FONT=&amp]hair mesh[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=57299948622[/FONT]


    [FONT=&amp]2- ساخت مو با استفاده از اصلاحگر hair and fur[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=675563971467[/FONT]


    [FONT=&amp]3- مدل سازی با استفاده از مش و مپ - opacity map[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=549388830807[/FONT]


    [FONT=&amp]فایل پروژه این قسمت :[/FONT]

    [FONT=&amp]http://www.mediafire.com/download/7y14ywx6eaw91r3/hair.rar[/FONT]

    [FONT=&amp]------------------------------------------------------------------------------[/FONT]

    [FONT=&amp]چند تا ویدو برای ساخت مو در تری دی مکس :[/FONT]


    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=428574654667[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=446309722704[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=327661586795[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=00470154713378[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=202063513403[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=993315372812[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=967254319938[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=923202993745[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=920320659747[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=867453576576[/FONT]

    [FONT=&amp]http://w.takhtesefid.com/watch?v=944873481646[/FONT]

     
    آخرین ویرایش: ‏6 می 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏6 می 2014
  15. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    13- آشنایی با ریگینگ :


    اگه اطلاعاتی درباره ریگینگ ندارید مطالب زیر رو مطالعه کنید :

    - ریگینگ چیست؟ http://fastudio.blogfa.com/page/rigging

    - ریگ در انیمیشن و ساختار سلسله مراتبی‌ http://puyanama.com/1391/7433.html

    ===============================

    - آموزش ریگ در تری دی مکس توسط آقای مهدی دباغ :

    http://www.artaaria.ir/Learning.aspx?id=87&catID=8

    - آموزش ریگ در تری دی مکس - آقای علی جهان زاده :

    http://www.chameleon-drg.com/Rigging_Tools1_In_3dsMax

    http://www.chameleon-drg.com/RiggingTools02In3dsMax


    - چند تا ویدو آموزش ریگ در 3Ds max :

    3ds Max: Rigging Tutorial

    ========================================

    Basic Character Rigging in 3DS Max - Video Tutorial

    ========================================

    Rigging a game character using Biped and Skin in 3ds max

    ========================================

    - ریگ در Maya :


    Tutorial Basic Character Rigging Autodesk Maya

    ========================================

    Skinning Rigging and applying mocap data using Human IK tutorial in Maya

    ========================================

    Introduction To Character Rigging

    ========================================

    Maya 2013 Tutorial | Basic Rigging

    ========================================

    Engine Rigging tutorial in Maya

    ========================================

    Basic Character Rigging Part 1 / 3 - Skeletal structure, IK, Constraints and Control Setup

    Basic Character Rigging Part 2 / 3 - Custom Attributes, Connection Editor and Set Driven Key

    Basic Character Rigging Part 3 / 3 - Paint Skin Weights Tool, Component Ed and Setting Max Influence

    ========================================

    How to Paint Skin Weights in Maya 2011

    ========================================

    3D Maya tutorial - Paint Skin Weight Tool

    ========================================

    Maya Skin Weight Tutorial

    ========================================

    Paint Weight a Character in maya

    ========================================

    How to Copy Skin Weights in maya

    ========================================

    Weight Painting with Autodesk Maya

    ========================================

    Creating a Character Rig - Part 1: Common rigging pitfalls

    Creating a Character Rig - Part 2: Basic spline torso

    Creating a Character Rig - Part 3: Torso IK controls, rotation orders, and twist

    Creating a Character Rig - Part 4: Torso FK controls

    Creating a Character Rig - Part 5: Torso squash and stretch

    Creating a Character Rig - Part 6: Torso global transform and cleanup

    Creating a Character Rig - Part 7: Basic spline neck

    Creating a Character Rig - Part 8: Neck controls and squash/stretch

    Creating a Character Rig - Part 9: Neck space switching and cleanup

    Creating a Character Rig - Part 10: Basic IK, FK, and result leg joints

    Creating a Character Rig - Part 11: Leg settings switch with IK / FK attribute

    Creating a Character Rig - Part 12: Leg FK controls and joint stretching

    Creating a Character Rig - Part 13: Leg IK controls and joint stretching

    Creating a Character Rig - Part 14: No flip knee for IK leg

    Creating a Character Rig - Part 15: Dual knee solution

    Creating a Character Rig - Part 16: Snappable knee

    Creating a Character Rig - Part 17: Non-uniform no flip IK leg stretch and automatic IK FK toggle

    Creating a Character Rig - Part 18: Leg global transform, space switching, and cleanup

    Creating a Character Rig - Part 19: Reverse foot rig

    Creating a Character Rig - Part 20: Smart foot roll

    Creating a Character Rig - Part 21: Complementary foot controls and cleanup

    Creating a Character Rig - Part 22: Basic Twist Arm

    Creating a Character Rig - Part 23: Stretch IK/FK arms

    Creating a Character Rig - Part 24: Snappable elbow

    Creating a Character Rig - Part 25: IK/FK hybrid elbow

    Creating a Character Rig - Part 26: Translation-based shoulder rig

    Creating a Character Rig - Part 27: Arm global transform and cleanup

    Creating a Character Rig - Part 28: Basic hand joints

    Creating a Character Rig - Part 29: Compound finger controls

    Creating a Character Rig - Part 30: Palm controls

    Creating a Character Rig - Part 31: Hand global transform and cleanup

    Creating a Character Rig - Part 32: Mirroring

    Creating a Character Rig: Appendix A: Part 1 - Matching the FK arm to the IK arm

    Creating a Character Rig: Appendix A: Part 2 - Matching the IK arm to the FK arm

    Creating a Character Rig: Appendix A: Part 3 - Matching arm lengths

    Creating a Character Rig: Appendix A: Part 4 - Matching leg joints

    Creating a Character Rig: Appendix A: Part 5 - Matching the automatic IK knee

    ========================================

    Maya Tutorial - Character Rigging - Setting Up The Skeleton - Part 1/4

    Maya Tutorial - Character Rigging - Setting Up The Skeleton - Part 2/4

    Maya Tutorial - Character Rigging - Setting Up The Skeleton - Part 3/4

    Maya Tutorial - Character Rigging - Setting Up The Skeleton - Part 4/4

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Leg - Part 1/6

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Leg - Part 2/6

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Leg - Part 3/6

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Leg - Part 4/6

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Leg - Part 5/6

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Leg - Part 6/6

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Spine - Part 1/4

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Spine - Part 2/4

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Spine - Part 3/4

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Spine - Part 4/4

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Arm - Part 1/2

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Arm - Part 2/2

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Hand - Part 1/3

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Hand - Part 2/3

    Maya Tutorial - Character Rigging - The Hand - Part 3/3

    Painting Weights - Maya Tutorial

    Facial Rigging - Maya Tutorial

     
    آخرین ویرایش: ‏6 می 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏6 می 2014
  16. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    [FONT=&amp]14- پوز ([/FONT][FONT=&amp]pose[/FONT][FONT=&amp]) یا ژست [/FONT][FONT=&amp]دادن به کاراکتر :[/FONT]


    [FONT=&amp]زیبراش و مادباکس ابزاری برای پوز دادن به کاراکتر دارن همچنین میشه از ابزار ریگ مکس و مایا استفاده کرد. در این قسمت با استفاده از ابزار ریگ مایا به کاراکتر پوز می دیم. البته این اسمش ریگ نیست، ریگ یه داستان جدای داری که نیاز به تخصص خودش داره. در این قسمت کاراکتر وارد مایا میکنیم و یه سری joint[/FONT][FONT=&amp] براش میزاریم و اونو [/FONT][FONT=&amp]skin [/FONT][FONT=&amp] می کنیم. من چیز زیادی از ابزار ریگ مایا بلد نیستم پس اگه اشتباهی بود لطفا دوستان بگن. [/FONT][FONT=&amp]skin[/FONT][FONT=&amp] در مایا سریعتر و راحت تر از مکس هست به همین دلیل از مایا استفاده می کنیم. اگه با محیط مایا آشنایی ندارید نگران نباشید چون برنامه های شرکت [/FONT][FONT=&amp]Autodesk از لحاظ ناوبری و بعضی کلیدهای میانبر شبیه به هم هستند و با کمی تلاش یه چیزای دستتون میاد. برای آشنایی بیشتر ویدوهای زیر که برای مایا و به زبان فارسی هست نگاهی بیندازید.[/FONT]


    [FONT=&amp]- آشنایی با برنامه مایا آقای علی جهان زاده :[/FONT]

    [FONT=&amp][FONT=&amp]شروع کار با[/FONT][FONT=&amp] Maya 2012[/FONT][/FONT]


    [FONT=&amp]- آموزش برنامه مایا از تیم ویدو افکت :
    [/FONT]
    [FONT=&amp]http://www.video-effects.ir/?cat=1327[/FONT]
    [FONT=&amp]

    از جمله نکاتی که در زمان ریگ در مایا باید رعایت بشه :[/FONT]

    [FONT=&amp]- بعد از وارد کردن کاراکتر به محیط مایا پاک کردن سابقه یعنی فرمان delete history[/FONT][FONT=&amp] و همچنین استفاده از فرمان freeze transform[/FONT]

    [​IMG]

    - استفاده از ابزار freeze transform برای joint ها بعد از قرار دادن آنها در محل مورد نظر و سپس تنظیم کردن جهت محور مختصات joint با استفاده از فرمان orient joint

    [​IMG]


    - برای تنظیم orient joint ابتدا joint ستون فقرات را انتخاب سپس با تغییر گزینه های این منو جهت orient joint ستون فقرات را با محور مختصات پرسپکتیو یکی کنید و این تنظیمات را برای joint های دست و پا اعمال کنید.

    [​IMG]


    - مایا برای skin کردن سه گزینه دارد که در اینجا از فرمان smooth bind استفاده می کنیم، یکی از گزینه های تاثیرگذار در این منو دستگیره max influences می باشد که میزان تاثیرگذاری skin رو تعیین میکنه و تعیین مقدار مناسب، skin خوبی رو به شما میده و باعث میشه که زمان کمتری رو صرف paint skin کنید.

    [​IMG]


    - در زمان paint skin weights بین joint و joint قبلی و بعدی جابجا بشید تا skin مورد نظر رو بوجود بیارید. منظور اینه که فقط روی یک joint تمرکز نکنید و بین اونها جابجا بشید تا سریعتر به نتیجه برسید.

    - فرمان copy vertex weights و paste vertex weights و همچنین weight hammer که بر روی ورتکس های انتخابی تاثیر میذاره کمک میکنه تا به skin مورد نظر برسید.

    [​IMG]


    - بعد از skin کردن کاراکتر با استفاده از ابزار copy skin weights اون رو به لباس کاراکتر انتقال بدید، البته ابتدا با استفاده از دستور smooth bind لباس رو skin کنید بعد کاراکتر رو انتخاب و بعد لباس رو انتخاب کنید و copy skin weights اجرا کنید، در ضمن بدونید که بعد از اینکار باز هم نیاز هست که skin لباس رو ادیت کنید.

    دوستانی که ریگ بلد هستن اگه اشتباهی هست لطفا اصلاح کنند.


    - پوز دادن به tommy در مایا :

    قسمت اول

    http://takhtesefid.org/watch?v=436135828045

    قسمت دوم

    http://w.takhtesefid.com/watch?v=0670502529702

    - فایل پروژه این قسمت :

    http://www.mediafire.com/download/6v3uiddftkys8sd/pose.rar


     
    آخرین ویرایش: ‏20 می 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏20 می 2014
  17. h-a-n-s

    h-a-n-s Member

    ارسال‌ها:
    71
    تشکر شده:
    228
    امتیاز دستاورد:
    6
    15- رندر با Vray :


    برای نورپردازی ، متریال و تنظیمات رندر از آموزش های زیر استفاده شده. برای نورپردازی از 4 نور Vraylight استفاده شده دو تا در طرفین کاراکتر و یکی پشت کاراکتر برای متریال vray Fast SSS2 و یه نور روی حالت Sphere روبروی کاراکتر برای specular چشم.


    http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/studiolighting/



    http://www.3dtotal.com/index_tutorial_detailed.php?id=1674&catDisplay=1&roPos=1&page=1


    http://www.3dxpromotion.com/index.p...id=163:composite-ps&catid=41:render&Itemid=81


    رندر tommy با vray :

    http://takhtesefid.org/watch?v=446472829477


    فایل پروژه با مکس 2011 ذخیره و به همراه تکسچرها در قسمت زیر قرار گرفته. خوشحال میشم دوستانی که تو رندر تخصص دارن - وی ری یا منتال ری- بیان و رندر حرفه ای بگیرن، اگه آموزشی هم برای نورپردازی ، شیدرسازی ، تنظیمات رندر و کامپوزیت کاراکتر تهیه کنند که عالی میشه.


    http://www.mediafire.com/download/i41l8761kj0tz78/tommy.rar


    [​IMG]

    [​IMG]

     
    آخرین ویرایش: ‏1 ژوئن 2014
    نوشته شده توسط h-a-n-s در ‏1 ژوئن 2014

به اشتراک بگذارید