اگر به آموزشي ها نگاه كني ، زماني كه با ورژن قديمياي مايا كار ميكنن ، چون اون موقع دكمه ي 1 و2 و 3 فقط براي subdiv بود ، وقتي مي خواستن مدل smooth شده رو ببينن ، مدل poly رو مرتب به subdiv كانورت مي كردن و بعد از check كردن ،دوباره كارشون رو در حالت polygon ادامه مي دادند ...
اما در ورژن هاي بعدي مايا دكمه هاي 1 و 2 و 3 براي polygon هم اضافه شدن و بدون اينكه divide هاي مدل رو زياد كنه ، مي توني شكل smooth شده اش رو ببيني ... ( و اين واقعا فوق العاده هست !! )
از ورژن مايا 2009 به بعد ، به منتال ري قابليت رندر مدل در حالت SUBD ( همون level 3 اضافه شده ، و با اينكار تقريبا ديگه نيازي به smooth كردن مدل و افزايش divide ها نيست !!! ) اين ديگه واقعا معركست !!
در نسخه ي 2008 مايا ، منتال ري همچين قابليتي نداشت ...
مدلينگ رو مي شه با تكنيك هاي polygon و nurbs و subdiv انجام داد . شايد curve رو هم بشه به عنوان روش ديگه در نظر گرفت ...
هر سه روش بالا با هم متفاوتند و قابليت هاي خاص خودشون رو دارن ... ( يعني خواص اين سطح ها با هم متفاوت هست ... )
اما بين اين ها براي من polygon يه چيز ديگست و خيلي انعطاف پزيره ...
من كلا از subdiv و smooth و چندتا چيز ديگه استفاده نمي كنم ...
البته منظورم اين نيست كه شما هم استفاده نكنيد
هركسي روش خودش و داره و متناسب با نيازش از روش هاي مختلف استفاده مي كنه ...
موفق باشيد.
يا علي.