مدلینگ برای زیبراش

درود
من یه طرحی رو با لاین مکس درست کردم که خیلی پیچیده هست حالا می خوام اون رو ببرم زیبراش یه مشکل داره که سطح رو و پشت سگمنت نداره یا اگه داره همش به یه ورتکس متصل شده حالا می خوام کاری کنم که این دوتا فیس سگمنت دار بشن بطوری که طرح بمونه تا ببرم به زیبراش
عکس هم گذاشتم
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    134.4 کیلوبایت · بازدیدها: 21
سلام پسر عمو :rose:
یه راهش اینه که از shadow box استفاده کنی: تو اون قابلیت سایه سه نما میفته روی سه تا صفحه و حجم برش خورده حاصل از اون سه تا اکسترود تشکیل میشه. نکته جالبش امکان ادیت اون حجم با همون سایه ها هست. فکر میکنم بتونی اون عکس رو با آلفا بیاری و مثل براش فتوشاپ یه لکه درخت بذاری و ... البته چند روز بیشتر نیست دیدم این خاصیتو و خوب بلد نیستم.

یه راه خوب هم برای اصلاح فیس اینه که quick slice مکس رو استفاده کنی یا دستور cut با این دستورها که از زیرمجموعه های poly هستند خود فیس های کوچیک مربعی میسازی . یکم ور بری درست میشه. اون فیس با هزارتا ورتکس رو اول دستی قسمت بندی کن بعد دیگه به هم نمیریزه.
یا علی
 
مورد اول من الفا کار رو درست کنم بعد به کجا بدم توی زیبراش یا خود مکس ؟؟!

دومی که خیلی وقت می بره !!

راه حل دیگه نداری پسر عمو مثلا اگه خودت بودی چجوری این رو در می اوردی ؟
 

amir.nemati63

کاربر VIP
سلام
برهانی عزیز راه درستی پیشنهاد داد.
از همین تصویر یه رندر بگیر که پس زمینه سفید و موضوع مشکی باشه بدون سایه روشن. حالت الفا ایمیج

تصاویر مرجع برای shadow box رو میتونی در فتوشاپ روی قالبی که زیبراش ارئه داده merge کنی به صورت تصاویری از نماهای مختلف و یا اینکه مثل ماسک کردن توی خود زیبراش روی صفحه ها رو سیاه و سفید کنی.

shadow box رو میتونی از طریق زدن دکمه ی light box کنار projection master و از تب tools پیدا کنی.
باید از طریق منوی tools و زیر منوی subtools گزینه ی shadow box رو پیدا کنی و روش کار کنی.

چند دفعه خواستم روند کار رو بصورت تصویری قرار بدم که zbrush پرید بیرون و نشد.


بعد داخل زیبراش از قسمت shadow box توی یکی از تصویر ها load ش کن و برای بقیه تصویر ها هم به اندازه ی ضخامتش که توی ذهنت هست تصویر سیاه سفید درست کن خودش برات مدلش میکنه با تعداد فیس مربعی منظم
 

3d-max

New Member
دوست عزیز یک کار میگم بکن احتمالا جواب بده ......
بعد از این که با line طراحیت انجام دادی بهش HSDS اضافه کن .... این جوری مثل این میمونه که cut کرده باشی همون جوری که برهانی گفت
..... بعدش edite poly !!!!
فقط ببین اگر تعداد ورتکس ها زیاد باشه خراب میشه یعنی اگر موقع طراحی ورتکسی رو Smooth کرده باشی چون برای گرد کردن تعداد زیاد میشه اخر کار خراب میشه البته در حالت دو بعدی ورتکسی که smooth شده باشه فقط یک ورتکس نشونت میده بعد که hsds اضافه کردی با مشکل بر میخوری ....
احتمال 99% میشه !
 
آخرین ویرایش:
ممنون دوستان
من از یه راه دیگه ای رفتم که روی 5 دقیقه جواب داد و حدود 24 هزار تا پلیگان درست کردم (چه می کنم )
فقط یه سوال زیبراش 3 shadow box نداره چون من هر چی گشتم نداشت
بازم ممنون
 
ببخشین دیر شد
برای اینکه کار های تکراری انجام بدین بهترین راه ساختن ماکرو یا همون مکس اسکریپت هست
روش :
اول یه کاری می خواین بکنید رو در نظر بگیرین مثلا می خواین روی ورتکس یه تغییری ایجاد کنید پس یه ورتکس انتخاب کنید و اگه ادج ادج رو انتخاب کنید توی کار ما به پلیگان نیاز داریم شما همه ی پلیگان ها رو انتخاب می کنید (ctrl+a)
حالا شما روی slice plane کلیک می کنی و بعد پلن رو تنظیم می کنی
گوشه ی سمت چپ مکس پایین کلیک راست می کنید open listener رو بزنید و از تب macro recordre روی گزینهی enable کلیک کنید
حالا پلن زرد رنگ رو یه کمی جابه جا می کنی و روی دگمه ی slice کلیک می کنی حالا
بعد دو باره روی enable کلیک کنید تا غیر فعال بشه حالا همه ی تکست ها رو انتخاب کنید و drag کنید جاهای بالای صفحه مثل کنار دگمه ی رندر یا هر جای دیگه و حالا کار تمومه . روش کلیک می کنی می بینید دوباره همین کار رو انجام می ده
 

پیوست ها

  • ravesh.jpg
    ravesh.jpg
    547.6 کیلوبایت · بازدیدها: 7

جدیدترین ارسال ها

بالا