مدلسازی Low poly !!!

M.U.T

Member
به تصویر زیر دقت کنید

1.jpg


خطی که نشون دادم دارای شکستگی بیشتری هست و خط پایین یعنی edge های پایین شکستگی واضحی داره.چرا اینطوره؟چطور ممکنه که شکستگی پایینی رو هم مثل بالا کرد تا محسوس نباشه؟چی باعث میشه تا شکستگی بالا که خیلی بیشتر هست با ظاهری نرم باشه و شکستگی پایین که شکست کمتری داره شکستگی مشخص و محسوسی داشته باشه؟
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
دوست عزیز، الان به خاطر زاویه نور و زاویه ای که رندر گرفتی به نظر می یاد بالایی نرم تره.
برای اینکه شکستگی های مدلت محسوس نباشه، بهتره آخرش مدلت رو smooth کنی. الان مدلت رو انتخاب کن و کلید 3 روی کیبورد رو بزن. تقریبا معلوم می شه که بعد از smooth چقدر لبه ها نرم می شن.
 
آخرین ویرایش:

M.U.T

Member
مشکل من نرم کردن نیست و هدفم نرم کردن لبه ها نیست.من خود سطح مدل رو میگم.
من نمی خوام مدل نرم بشه یا smoth یا subdiv بشه .کلید 3 برای مدل های subdiv شده یا Nurb هاست.(کلید 1 و 2 و 3 برای work area است نه رندر)
همونطور که در تیتر نوشتم قصد من مدلسازی low poly هست.همه بازی ها مدل هاش طوری ساخته می شه که در عین کم بودن subdivition ها سطحش سخت و تیز نیست.مثل ضلع بالایی شکلی که نشون دادم.
نرم نشان داده شدنش هم به خاطر زاویه نور و رندر نیست.با هر ماده ای و هر نور و زاویه ای همین وضعه[URL="http://scout.persiangig.ir/Images/Aim%20Speak/9.jpg"](Click to see a few sample)[/URL]
مسئله راهیه که بشه همه مدل رو به اون صورت نرم درآورد.در عین اینکه subdivition هاش همینقدره.(همونطور که edge های بالا که نرم شده)
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
کلید 3 همونطور که گفتین نشون می ده توی viewport چقدر جسمتون نرم می شه. اگه با polygon کار می کنین، بعد که مدلسازی تموم شد، قبل از رندر باید smooth بشه تا تیزی ها از بین بره.

ولی اگه شما نخواین مدل رو smooth کنین تا edge اضافه نشه بهش، راهش اینه که از subdiv برای مدلسازیتون استفاده کنین. برای استفاده از ابزارهای poligon هم می دونین دیگه... همش باید convert کنین به poligon، دوباره برگردونین به subdiv

نمی دونم تونستم کمکی کنم یا نه.
 

masadaynaka

Member
لبه ی مورد نظرتو انتخاب کن... بعد از منوی normals گزینه ی soften edge رو اعمال کن
اگه می خوای کل surface رو تغییر بدی از همین منوی normal گزینه های soften edge و یا harden edge رو انتخاب کن
بد نیست بدونی وقتی کلید shift رو نگه داشتی می تونی روی مدلت کلیک راست کنی و منوی soften/ harden edge رو به آسونی در اختیار داشته باشی...
موفق باشی:cool:
 

reza_1001

Well-Known Member
مشکل من نرم کردن نیست و هدفم نرم کردن لبه ها نیست.من خود سطح مدل رو میگم.
من نمی خوام مدل نرم بشه یا smoth یا subdiv بشه .کلید 3 برای مدل های subdiv شده یا Nurb هاست.(کلید 1 و 2 و 3 برای work area است نه رندر)
همونطور که در تیتر نوشتم قصد من مدلسازی low poly هست.همه بازی ها مدل هاش طوری ساخته می شه که در عین کم بودن subdivition ها سطحش سخت و تیز نیست.مثل ضلع بالایی شکلی که نشون دادم.
نرم نشان داده شدنش هم به خاطر زاویه نور و رندر نیست.با هر ماده ای و هر نور و زاویه ای همین وضعه[URL="http://scout.persiangig.ir/Images/Aim%20Speak/9.jpg"](Click to see a few sample)[/URL]
مسئله راهیه که بشه همه مدل رو به اون صورت نرم درآورد.در عین اینکه subdivition هاش همینقدره.(همونطور که edge های بالا که نرم شده)
با سلام خدمت دوستان

'''''کلید 3 برای مدل های subdiv شده یا Nurb هاست.(کلید 1 و 2 و 3 برای work area است نه رندر)''''''

کلید 3 در رندر هم مورد استفاده است . به شرطی که با mental ray یا Render man رندر کنید.
و در اصل این یکی از بهترین مزیت های شماره های جدید مایاست.
 

f.honey

New Member
سلام به دوستای خوبم .
یه مشکل یعنی یه سوالی برام پیش اومده
من یه کاراکتر کار کردم که sub tools داره مثل لباس کیف و کلاه
این کار رو با فرمت obj ذخیره کردم .
ولی زمانی که مجددا کارو وارد zbrush کردم هیچکدوم از این متعلقاتش وارد نشد.
من مجبور شدم که دوباره با فرمت ztl ذخیره کنم.
خب حالا مشکل اصلی اینه که اگر بخوام این کار رو ببرم به maya اولا هیچیک از فرمتهای ztl رو نمیشناسه
و اگر بخوام با obj وارد maya کنم هیچکدوم از متعلقاتش رو شناسایی نمیکنه .
حالا سوال اینجاست که با چه فرمتی ذخیره کنم که همیه ی متعلقاتش sweech بشه تو maya?:shock:
 

animations

Active Member
سلام به دوستای خوبم .
یه مشکل یعنی یه سوالی برام پیش اومده
من یه کاراکتر کار کردم که sub tools داره مثل لباس کیف و کلاه
این کار رو با فرمت obj ذخیره کردم .
ولی زمانی که مجددا کارو وارد zbrush کردم هیچکدوم از این متعلقاتش وارد نشد.
من مجبور شدم که دوباره با فرمت ztl ذخیره کنم.
خب حالا مشکل اصلی اینه که اگر بخوام این کار رو ببرم به maya اولا هیچیک از فرمتهای ztl رو نمیشناسه
و اگر بخوام با obj وارد maya کنم هیچکدوم از متعلقاتش رو شناسایی نمیکنه .
حالا سوال اینجاست که با چه فرمتی ذخیره کنم که همیه ی متعلقاتش sweech بشه تو maya?:shock:


سلام دوست عزیز. بهتره برید (توی این قسمت) یه مبحث تازه درست کنین و سوالتون رو مطرح کنین.

موفق باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا