قالب مدلسازی و رندر ماشین bmw m6

Mosoly

Member
سلام به همه
این آخرین کار من توی این ماه در نرم افزار Blender ـــه.
زمان مدلسازی سه روز طول کشیده و توی موتور قدرتمند Cycles بلندر انجام شده....خوشحال میشم نظر دوستان رو بشنوم...
ممنون
cao32nb816d5ql87p8t0.jpg


qan6a8cir2wh957uj26e.jpg
 

پیوست ها

  • 00002.jpg
    00002.jpg
    62.7 کیلوبایت · بازدیدها: 18
آخرین ویرایش:

mohammad@er

Well-Known Member
سلام بر دوست عزیز ....

خوبی ؟

اقا کار قشنگیه ... فقط یه چند تا مشکل داره ...

1 اینکه دیسک های ترمزت بیش از حد بیرونه یعنی هم خیلی بزرگه هم باید بره تو تر ... اگرم رفرنس اصلی هم اینجوریه یه کالیبر برای روی دیسک بزار که کار اینجوری طبیعی تر دربیاد ...

2 رندرش خوبه ولی متریال سازیت یه جوریه ... برعکس عمل کردی ... باید یه حالت متالیک می دادی که چند درصد رفلکت داشته باشه .. اما الان رفلکت داره ولی یجورایی حالت مات داره ....

فکر کنم با تغییر جهت نور ها کار متحول شه از نظر رندرینگ ...


موفق باشی عزیزم..
 

Mosoly

Member
سلام بر دوست عزیز ....

خوبی ؟

اقا کار قشنگیه ... فقط یه چند تا مشکل داره ...

1 اینکه دیسک های ترمزت بیش از حد بیرونه یعنی هم خیلی بزرگه هم باید بره تو تر ... اگرم رفرنس اصلی هم اینجوریه یه کالیبر برای روی دیسک بزار که کار اینجوری طبیعی تر دربیاد ...

2 رندرش خوبه ولی متریال سازیت یه جوریه ... برعکس عمل کردی ... باید یه حالت متالیک می دادی که چند درصد رفلکت داشته باشه .. اما الان رفلکت داره ولی یجورایی حالت مات داره ....

فکر کنم با تغییر جهت نور ها کار متحول شه از نظر رندرینگ ...


موفق باشی عزیزم..


خیلی ممنون محمد جان...آزه جای دسک ها باید اصلاح بشه....
روی نورپردازی هم دارم کار میکنم!
مرسی
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
سلام دوست عزیز
خسته نباشی
کارت چند تا ایراد داره که اگه تازه شروع کرده باشی عادیه.
تو مدلینگ اجزا با هم هماهنگی ندارن (باید انقدر روشهای مختلف و تمرین کنی که این مشکل حل بشه)
رینگ عمق نداره تقریبا شبیه قالپاق شده یا مثلا بوستر ترمز جا مونده (باید بیشتر به مدل مرجع دقت کنی )
تو کارهای بعدی موفق باشی :rose:
 

mohammad@er

Well-Known Member
سلام ..
رینگ عمق نداره تقریبا شبیه قالپاق شده یا مثلا بوستر ترمز جا مونده

خسته نباشید ...

اقا بوستر یه چیز دیگست ... به این میگن کالیبر .. لنت ها توش قرار می گیره و با پیستون هاش که توسط روغن نیروش تامین میشه فشار ایجاد می کنه به دیسک باعث اصطلاک میشه ... که ماشین یا موتور وایمیسه ...

صرفاً جهت اطلاع ...
 

homayoon_fattah

Well-Known Member
مشخصه که کار جزئیات زیادی داره ، و شما زحمت زیادی کشیدین . رفته رفته با تمرین بیشتر کارهاتون بهترو بهتر میشن . کار خوب زیاد ببینید و به جزئیات اجسام دقت بیشتری بکنید .
 

SinaTR

Well-Known Member
سلام
يه سری ايراداتو دوستان گفتن يه سری ايرادا رو نه.
ببين تو مدلسازی ماشين دقت رو بعضی مسائل کارتو خيلی تغيير می ده، با همايون موافقم "به جزئیات اجسام دقت بیشتری بکنید"
به نظر من کار عجله ای زدی.
رينگ و ديسک ماشين زيادی بيرونه و اينکه رينگ پهنای لازم رو نداره، اولين چيزی که به چشم مياد.
دومين چيزی که به چشم مياد لاستيک دوره شيشس که اندازه و شکل غير عادی داره.
بقيه چيزایی که با نگاه بيشتر به چشم مياد:
درز کاپوت ناميزون
عدم فاصله بين شيشه جلو و کاپوت و نبودن برف پاکن ها (در صورتی که به نظر می رسه داخل ماشين هم مدل شده)
تخت بودن شيشه ها (رفلکت شکسته شيشه واسه مشکل ورتکس هاست)
ساف نبودن و يا نا ميزون بودن خطوط، بيشترين مشکل خطوط واسه سپر جلو هست که قسمتای انهنا دار ، انهنای درستی ندارن و قسمتای صاف هم صاف نيست، يه جورايي مثل ماشين تصادف کرده شده مخصوصا قسمت ورودی هوای طرفين سپر جلو که عکسی که از نما جلو گذاشتی کاملا موجدار بودنش معلومه، و خط دور چرخها روی گلگير که هر قسمت اندازه متقاوتی داره.
تيز بودن قسمت وسط سقف که اينم از نمای جلو معموله.
به هر حال اميدوارم روی کارای بعديت بيشتر وقت بذاری و به رفرنس بيشتر دقت کنی، موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

Mosoly

Member
سلام
يه سری ايراداتو دوستان گفتن يه سری ايرادا رو نه.
ببين تو مدلسازی ماشين دقت رو بعضی مسائل کارتو خيلی تغيير می ده، با همايون موافقم "به جزئیات اجسام دقت بیشتری بکنید"
به نظر من کار عجله ای زدی.
رينگ و ديسک ماشين زيادی بيرونه و اينکه رينگ پهنای لازم رو نداره، اولين چيزی که به چشم مياد.
دومين چيزی که به چشم مياد لاستيک دوره شيشس که اندازه و شکل غير عادی داره.
بقيه چيزایی که با نگاه بيشتر به چشم مياد:
درز کاپوت ناميزون
عدم فاصله بين شيشه جلو و کاپوت و نبودن برف پاکن ها (در صورتی که به نظر می رسه داخل ماشين هم مدل شده)
تخت بودن شيشه ها (رفلکت شکسته شيشه واسه مشکل ورتکس هاست)
ساف نبودن و يا نا ميزون بودن خطوط، بيشترين مشکل خطوط واسه سپر جلو هست که قسمتای انهنا دار ، انهنای درستی ندارن و قسمتای صاف هم صاف نيست، يه جورايي مثل ماشين تصادف کرده شده مخصوصا قسمت ورودی هوای طرفين سپر جلو که عکسی که از نما جلو گذاشتی کاملا موجدار بودنش معلومه، و خط دور چرخها روی گلگير که هر قسمت اندازه متقاوتی داره.
تيز بودن قسمت وسط سقف که اينم از نمای جلو معموله.
به هر حال اميدوارم روی کارای بعديت بيشتر وقت بذاری و به رفرنس بيشتر دقت کنی، موفق باشی

سلام
از نگاه دقیق و نقد خیلی خوبی که کردی ممنونم....درسته تمام مواردی که گفتید رو با رندر نهایی تطبیق دادم...کاملا درسته
خیلی از این مورد ها رو در حین کار متوجه اش نبودم ولی الان خیلی به چشم میان....
حتما...سعی میکنم بیشتر به رفرنس ها توجه کنم
باز هم ممنون
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام وقتی اساتید مدلسازی مثل سینا تهرانی نظر میدن من به شخصه به خودم اجازه ورود توی این حیطه رو نمیدم.
در مورد رندرینگ
استدیو خوب شده. نقاط سفیدی که توی رفلکت میافته بیشتر بشه بهتر هست
در مورد فضای کویری رنگ ها خوب نیست. تاریک زیاد شده. به نظرم بک گراند یه مقدار عدم تناسب داره با سوژه .
در کل تلاش خوبی بود موفق باشی
 

Mosoly

Member
سلام وقتی اساتید مدلسازی مثل سینا تهرانی نظر میدن من به شخصه به خودم اجازه ورود توی این حیطه رو نمیدم.
در مورد رندرینگ
استدیو خوب شده. نقاط سفیدی که توی رفلکت میافته بیشتر بشه بهتر هست
در مورد فضای کویری رنگ ها خوب نیست. تاریک زیاد شده. به نظرم بک گراند یه مقدار عدم تناسب داره با سوژه .
در کل تلاش خوبی بود موفق باشی

خیلی ممنون عارف جان.....تو هم همین طور
 

SinaTR

Well-Known Member
سلام وقتی اساتید مدلسازی مثل سینا تهرانی نظر میدن من به شخصه به خودم اجازه ورود توی این حیطه رو نمیدم.
در مورد رندرینگ
استدیو خوب شده. نقاط سفیدی که توی رفلکت میافته بیشتر بشه بهتر هست
در مورد فضای کویری رنگ ها خوب نیست. تاریک زیاد شده. به نظرم بک گراند یه مقدار عدم تناسب داره با سوژه .
در کل تلاش خوبی بود موفق باشی


آقا عارف شما لطف دارين ولی من هنوز خیلی مونده که بشه بهم گفت استاد، من فقط يه آماتورم که غير از مدل کردن ماشين کار ديگه بلد نيست! ;)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا