قالب مداد و ماژیک ساده و طراحی مشکل !!!

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به عزیزان
این کار واسه خودش داستانی داره ...... اگر دوست داشتید بخونید ... : :green:
-------------------------------------------------------------------

این یکی از کارهای اخریم هست که برای یکی از مدیران انجمن انجام دادن و واقعا باید از دو جهت ازشون تشکر کنم .

- یکی صبر کردنشون ، چون اینترنتم به مدت 2 هفته قطع شد و سرویس دهنده هم حجمم رو گرفت و بهم پس نداد
- دوم بخاطر اینکه در این کار خیلی چیز ها یاد گرفتم نکاتی خیلی ریز که تاحالا اصلا بهشون بر نخورده بودم .


ایشون از من نمایه بالایی از مداد رو خواستن ، که کافی بود اونرو طراحی کنم .
و تصویری که از ایشون گرفتم به عنوان کانسپت یک طرح وکتور بود :
123Pqfb.jpg


دست به کار شدم برای مدلینگ و کارها خوب پیشمیرفت و دو مارکر رو طراحی کردم .
اما به مداد که رسیدم توپولوژی رو گیر کردم که در اینجا عباس جان که واقعا ازش ممنونم بابت کمک با ارزشش به کمکم اومد و با صبر و حوصله بهم یاد داد که چه روشی رو برای مدلینگ انتخاب کنم .

مدلینگ رو تموم کردم و گفتم که رندرش باید ساده باشه ... بعد از دو روز کار روی رندر اصلا به نتیجه ی خوبی نرسیدم .

خیلی ذهنم مشغول شد ، جوری که گفتم من مثل این ایکون ها نسازم ول نمیکنم ، تصمیم گرفتم و دست بکار شدم .
حدود 200 تست رندر با نورپردازی مختلف انجام دادم تا سر انجام به یک نتیجه ی خوب رسیدم .
حدودا با 10 نور و یک HDR که این نور ها در هر کدوم از سه رندر متفاوت بودند .

رندر ها خیلی زیادند اما تست هایی که به نتیجه رسیدن رو گذاشتم ...


1xBKWD.jpg



اما ... رندرم پخته نبود ! نمیدونم چرا اما اصلا با رندر استدیو میونه خوبی ندارم .
دیگه برام اشتیاقی واسه بیشتر کار کردن نموند و میخواستم همین کار رو ارصال کنم .

که یهو خورد به قطعی نتم . سر یک مسئله ی کاملا بیخود ! من رو 2 هفته هی پاس کاری میکردن .
این فرصت رو مناسب دیدم تا کار رو ادامه بدم و همه کار هامو کنسل کردم نشستم پای رندر مارکر ها .

و خوشبختانه بعد از 1 روز به نتیجه ی دلخواهم رسیدم :
( در این مدت موفق شدم یک تعریف جدید از شکل استدیو دست پیدا کنم و اینکه چقدر نور های Key اهمیت دارند . )


2D5cSs.jpg

ابعاد عکس بزرگ ها بزرگ هست کلیک کنید .
خوب ، پرونده ی این دوتا بسته شد و اما مداد !
مداد نور پردازیش 2 روز ازم گرفت ، تکستچرش و متریالش 1 روز !
شاید هم این ضعف خودم بوده شایدم کار سخت بوده .
به هر حال ... مداد خیلی اذیت کرد ، اینجا Vray RT ویری 3 خیلی کمکم کرد ، خیلی تو نورپردازی و متریال با CUDA در زمان صرفه جویی شد .


تست مداد بعد از تموم شدن :

E2.jpg


و تست رنگ ( چون این کار قرار بود جوری برای کارفرما ارسال بشه که تغییر رنگ هم مقدور باشه با یک لایه جدا رنگ کار رو تنظیم کردم که میشه به هر رنگی بعد از رندر تغییر کنه )

3PSLlQ.jpg


سعی کردم تک تک حالت های کانسپت رو شبیه سازی کنم ، در عجب چطوری اون فرد طراح 2D اینقدر طبیعی همچین نورپدازی رو انجام داده که دقیقا مثل ویری شده ...

اینم یک تصویر از صحنه ...
4pPxum.jpg

- نور های قرمز رفلکتور هستند .
- نور های زرد نور های ثانوی .
- و نور ابی نور اصلی هست .


خب ... این داستان بلند این کار بود شرمنده سرتون رو درد اواردم و ممنون که خوندید .

حالا چند ویپ کوچیک از کار مثلا Post Production و ...


- پست پروداکش تصویر خروجی برای استفاده در نرم افزار و ... :



60568465719451906975.jpg

ابعاد بزرگ است ...

- تصویر تئوری تغییر نور بعد رندر به دو متود :



Methods.jpg


- تصویر کیفیت اصلی رندر مداد :



JXJjVd.jpg



- تصویر کاتالوگ ( وایر ، رنگ بندی ، اسموت ) :




Catalog3-Low4.jpg



عزیزان ممنون بابت وقتی که گذاشتید کار رو دیدید ، میدونم کار چیز خاصی نداره اما خیلی چیز هارو به من یاد داد .
این کار دیگه تموم شدست اما خیلی خوشحال میشم نظرات سازندتون رو بشنوم .
:rose:
 
آخرین ویرایش:

Mr. LonelY

کاربر فعال
مرسی از توضیحات کاملت حمید جان
با ابنکه من سررشته ای از 3D ندارم ولی به عنوان یک بیننده واقعا لذت بردم
امیدوارم موفق باشی

پ.ن: کار مارو هم پیگیری کن حاجی :oops:
 

mohammad@er

Well-Known Member
حمید رضا جان من به تو افتخار می کنم.:oops:

منم یه مدل طراحی و رندرینگ داشتم مال یه طرح زینتی بود.

که فقط و فقط در رندر استدیو تونستم به نتیجه دلخواه برسونمش.



باور کن شاید 1 ماه داشتم روی اون طرحم کار می کردم.

هر کجا که هستی موفق و معید باشی.:rose:
 

HR3D

کاربر فعال
خیلی با دقت و با ظرافت بالا ، واقعا این صبر و حوصله ات رو تحسین میکنم حمید جان امیدوارم بازم کار های فوق العاده ی دیگه ای ازت ببینم

منم منباب حسودی یه همچین چیزی رو الان استارت زدم و رندر گرفتم چطوره ؟ :

http://8pic.ir/images/71102029246647787280.png
البته فکر کنم متریالینگ و لایتینگ هنوز جای کار داره !!! ولی خیلی بده نشده مگه شده ؟ !!!!! :lol::lol:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
مرسی از توضیحات کاملت حمید جان
با ابنکه من سررشته ای از 3D ندارم ولی به عنوان یک بیننده واقعا لذت بردم
امیدوارم موفق باشی

پ.ن: کار مارو هم پیگیری کن حاجی :oops:

قربونت فواد جان ، کدومش ؟ موزیک یا لوگو ؟؟؟ :green:


مخلصیم محسن جان ... :rose:

حمید رضا جان من به تو افتخار می کنم.:oops:
منم به تو افتخار میکنم :rose:
ممنون لطف داری رفیق
خیلی با دقت و با ظرافت بالا ، واقعا این صبر و حوصله ات رو تحسین میکنم حمید جان امیدوارم بازم کار های فوق العاده ی دیگه ای ازت ببینم

منم منباب حسودی یه همچین چیزی رو الان استارت زدم و رندر گرفتم چطوره ؟ :

http://8pic.ir/images/71102029246647787280.png
البته فکر کنم متریالینگ و لایتینگ هنوز جای کار داره !!! ولی خیلی بده نشده مگه شده ؟ !!!!! :lol::lol:

اقا اختیار داری اصلا کاره ما در حدی نیست با کار شما مقایسه بشه ! ... :cool:

شما سروری ...
برادر گلم تبریک میگم
خیلی خوب شده
دستتون درد نکنه
مشخصه وقت روش گذاشتید
درود علیرضا جان ، خیلی لطف کردین :rose:
ایشالله جبران میکنیم ... :green:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام. به نظرم رندر استدیو یکی از سخت ترین کارهای رندر هست.چون باید بشه با زیباترین حالت یه جسم رو معرفی کرد.دست مریزاد خدا قوت.
 

mgh-max

کاربر فعال
پشتکارت برام قابل تحسینه ولی چیزی که برام عجیبه این بود که مسر بودی مثل ایکونای بالایی در بیاری. چون من خودم گرافیک دو بعدیم کار می کنم کمو بیش میدونم این قبیل ایکونا رو با گرافیک دو بعدی در میارن ینی میخوام بگم با گرافیک سه بعدی اصلا نمیشه کاملا مثل اونا در آورد چون از اساس به قصد رئال بودن طراحی نمیشن. حالا اگه قصدت این بود که توی رندر استیودیویی روشو کم کنی بهت تبریک می گم بابت چیزایی که تونستی یاد بگیری ولی بخوایم از منظر تجاری و تحویل به کار فرما بگیم اگه کل کارو تو زمینه گرافیک دو بعدی انجام میدادی هزینه کمتری می گرفت چه از نظر فنی چه از نظر زمان صرف شده
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام. به نظرم رندر استدیو یکی از سخت ترین کارهای رندر هست.چون باید بشه با زیباترین حالت یه جسم رو معرفی کرد.دست مریزاد خدا قوت.
خیلی ممنون عارف جان ، خیلی سخت بود ! شاید سخت تر از داخلی یک خونه ! اما شکر خدا به تجربه ی خوبی رسیدم .
باز هم اینجا مدیون عباس جانم که تو نورپردازی استدیو هم کمکم کرد .
فدایی داری :rose:
خسته نباشی
خوب و مفید و عالی
درود امید جان ، اقا ممنون ، VN Plugin 4 هم خیلی عالی بود ... لذت بردم از این قدرت دیزاین و برنامه نویسی ...:rose:

پشتکارت برام قابل تحسینه ولی چیزی که برام عجیبه این بود که مسر بودی مثل ایکونای بالایی در بیاری. چون من خودم گرافیک دو بعدیم کار می کنم کمو بیش میدونم این قبیل ایکونا رو با گرافیک دو بعدی در میارن ینی میخوام بگم با گرافیک سه بعدی اصلا نمیشه کاملا مثل اونا در آورد چون از اساس به قصد رئال بودن طراحی نمیشن. حالا اگه قصدت این بود که توی رندر استیودیویی روشو کم کنی بهت تبریک می گم بابت چیزایی که تونستی یاد بگیری ولی بخوایم از منظر تجاری و تحویل به کار فرما بگیم اگه کل کارو تو زمینه گرافیک دو بعدی انجام میدادی هزینه کمتری می گرفت چه از نظر فنی چه از نظر زمان صرف شده

ممنون ، خب کارفرما تریدی این فایل رو میخواست در اصل . یعنی بشه هر بعدی ازش گرفت ، راستش این کار خیلی عالی طراحی دو بعدی شده بود ، شخص طراح کاملا فیزیک رو درست حساب کرده و تغریبی کار نکرده یعنی فلان نور فلان جا میرفت همونجور انعکاس میکرد .
اما خب بله حق باشماست اگر دلیل اول نبود کلا Digital Paint کار میکردم . :rose:
 

yas_d

Member
حمید جان خیلی‌ خوب شده رفیق:rose:
خیلی‌ خوشم میاد از این نگاهت به پروژه‌ها که همیشه بهترین کیفیت مدّ نظرت هست:):rose:
منتظر کارای بعدیت هم هستیم:paint:
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام.مرسی از لطفی که بهم داری اما خوب من کاری نکردم خودت کارت درسته....
در مورد کار که واقعا عالی شده واقعا ایول داری.اینکه توی کارت مصمم هستی واقعا قابل تقدیره.
موفق تر باشی:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا