LinkinForEver
مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به عزیزان
این کار واسه خودش داستانی داره ...... اگر دوست داشتید بخونید ... :
-------------------------------------------------------------------
این یکی از کارهای اخریم هست که برای یکی از مدیران انجمن انجام دادن و واقعا باید از دو جهت ازشون تشکر کنم .
- یکی صبر کردنشون ، چون اینترنتم به مدت 2 هفته قطع شد و سرویس دهنده هم حجمم رو گرفت و بهم پس نداد
- دوم بخاطر اینکه در این کار خیلی چیز ها یاد گرفتم نکاتی خیلی ریز که تاحالا اصلا بهشون بر نخورده بودم .
ایشون از من نمایه بالایی از مداد رو خواستن ، که کافی بود اونرو طراحی کنم .
و تصویری که از ایشون گرفتم به عنوان کانسپت یک طرح وکتور بود :
دست به کار شدم برای مدلینگ و کارها خوب پیشمیرفت و دو مارکر رو طراحی کردم .
اما به مداد که رسیدم توپولوژی رو گیر کردم که در اینجا عباس جان که واقعا ازش ممنونم بابت کمک با ارزشش به کمکم اومد و با صبر و حوصله بهم یاد داد که چه روشی رو برای مدلینگ انتخاب کنم .
مدلینگ رو تموم کردم و گفتم که رندرش باید ساده باشه ... بعد از دو روز کار روی رندر اصلا به نتیجه ی خوبی نرسیدم .
خیلی ذهنم مشغول شد ، جوری که گفتم من مثل این ایکون ها نسازم ول نمیکنم ، تصمیم گرفتم و دست بکار شدم .
حدود 200 تست رندر با نورپردازی مختلف انجام دادم تا سر انجام به یک نتیجه ی خوب رسیدم .
حدودا با 10 نور و یک HDR که این نور ها در هر کدوم از سه رندر متفاوت بودند .
رندر ها خیلی زیادند اما تست هایی که به نتیجه رسیدن رو گذاشتم ...
اما ... رندرم پخته نبود ! نمیدونم چرا اما اصلا با رندر استدیو میونه خوبی ندارم .
دیگه برام اشتیاقی واسه بیشتر کار کردن نموند و میخواستم همین کار رو ارصال کنم .
که یهو خورد به قطعی نتم . سر یک مسئله ی کاملا بیخود ! من رو 2 هفته هی پاس کاری میکردن .
این فرصت رو مناسب دیدم تا کار رو ادامه بدم و همه کار هامو کنسل کردم نشستم پای رندر مارکر ها .
و خوشبختانه بعد از 1 روز به نتیجه ی دلخواهم رسیدم :
( در این مدت موفق شدم یک تعریف جدید از شکل استدیو دست پیدا کنم و اینکه چقدر نور های Key اهمیت دارند . )
خوب ، پرونده ی این دوتا بسته شد و اما مداد !
مداد نور پردازیش 2 روز ازم گرفت ، تکستچرش و متریالش 1 روز !
شاید هم این ضعف خودم بوده شایدم کار سخت بوده .
به هر حال ... مداد خیلی اذیت کرد ، اینجا Vray RT ویری 3 خیلی کمکم کرد ، خیلی تو نورپردازی و متریال با CUDA در زمان صرفه جویی شد .
تست مداد بعد از تموم شدن :
و تست رنگ ( چون این کار قرار بود جوری برای کارفرما ارسال بشه که تغییر رنگ هم مقدور باشه با یک لایه جدا رنگ کار رو تنظیم کردم که میشه به هر رنگی بعد از رندر تغییر کنه )
سعی کردم تک تک حالت های کانسپت رو شبیه سازی کنم ، در عجب چطوری اون فرد طراح 2D اینقدر طبیعی همچین نورپدازی رو انجام داده که دقیقا مثل ویری شده ...
اینم یک تصویر از صحنه ...
خب ... این داستان بلند این کار بود شرمنده سرتون رو درد اواردم و ممنون که خوندید .
حالا چند ویپ کوچیک از کار مثلا Post Production و ...
- پست پروداکش تصویر خروجی برای استفاده در نرم افزار و ... :
ابعاد بزرگ است ...
- تصویر تئوری تغییر نور بعد رندر به دو متود :
- تصویر کیفیت اصلی رندر مداد :
- تصویر کاتالوگ ( وایر ، رنگ بندی ، اسموت ) :
عزیزان ممنون بابت وقتی که گذاشتید کار رو دیدید ، میدونم کار چیز خاصی نداره اما خیلی چیز هارو به من یاد داد .
این کار دیگه تموم شدست اما خیلی خوشحال میشم نظرات سازندتون رو بشنوم .
این کار واسه خودش داستانی داره ...... اگر دوست داشتید بخونید ... :
-------------------------------------------------------------------
این یکی از کارهای اخریم هست که برای یکی از مدیران انجمن انجام دادن و واقعا باید از دو جهت ازشون تشکر کنم .
- یکی صبر کردنشون ، چون اینترنتم به مدت 2 هفته قطع شد و سرویس دهنده هم حجمم رو گرفت و بهم پس نداد
- دوم بخاطر اینکه در این کار خیلی چیز ها یاد گرفتم نکاتی خیلی ریز که تاحالا اصلا بهشون بر نخورده بودم .
ایشون از من نمایه بالایی از مداد رو خواستن ، که کافی بود اونرو طراحی کنم .
و تصویری که از ایشون گرفتم به عنوان کانسپت یک طرح وکتور بود :
دست به کار شدم برای مدلینگ و کارها خوب پیشمیرفت و دو مارکر رو طراحی کردم .
اما به مداد که رسیدم توپولوژی رو گیر کردم که در اینجا عباس جان که واقعا ازش ممنونم بابت کمک با ارزشش به کمکم اومد و با صبر و حوصله بهم یاد داد که چه روشی رو برای مدلینگ انتخاب کنم .
مدلینگ رو تموم کردم و گفتم که رندرش باید ساده باشه ... بعد از دو روز کار روی رندر اصلا به نتیجه ی خوبی نرسیدم .
خیلی ذهنم مشغول شد ، جوری که گفتم من مثل این ایکون ها نسازم ول نمیکنم ، تصمیم گرفتم و دست بکار شدم .
حدود 200 تست رندر با نورپردازی مختلف انجام دادم تا سر انجام به یک نتیجه ی خوب رسیدم .
حدودا با 10 نور و یک HDR که این نور ها در هر کدوم از سه رندر متفاوت بودند .
رندر ها خیلی زیادند اما تست هایی که به نتیجه رسیدن رو گذاشتم ...
اما ... رندرم پخته نبود ! نمیدونم چرا اما اصلا با رندر استدیو میونه خوبی ندارم .
دیگه برام اشتیاقی واسه بیشتر کار کردن نموند و میخواستم همین کار رو ارصال کنم .
که یهو خورد به قطعی نتم . سر یک مسئله ی کاملا بیخود ! من رو 2 هفته هی پاس کاری میکردن .
این فرصت رو مناسب دیدم تا کار رو ادامه بدم و همه کار هامو کنسل کردم نشستم پای رندر مارکر ها .
و خوشبختانه بعد از 1 روز به نتیجه ی دلخواهم رسیدم :
( در این مدت موفق شدم یک تعریف جدید از شکل استدیو دست پیدا کنم و اینکه چقدر نور های Key اهمیت دارند . )
خوب ، پرونده ی این دوتا بسته شد و اما مداد !
مداد نور پردازیش 2 روز ازم گرفت ، تکستچرش و متریالش 1 روز !
شاید هم این ضعف خودم بوده شایدم کار سخت بوده .
به هر حال ... مداد خیلی اذیت کرد ، اینجا Vray RT ویری 3 خیلی کمکم کرد ، خیلی تو نورپردازی و متریال با CUDA در زمان صرفه جویی شد .
تست مداد بعد از تموم شدن :
و تست رنگ ( چون این کار قرار بود جوری برای کارفرما ارسال بشه که تغییر رنگ هم مقدور باشه با یک لایه جدا رنگ کار رو تنظیم کردم که میشه به هر رنگی بعد از رندر تغییر کنه )
اینم یک تصویر از صحنه ...
خب ... این داستان بلند این کار بود شرمنده سرتون رو درد اواردم و ممنون که خوندید .
حالا چند ویپ کوچیک از کار مثلا Post Production و ...
- پست پروداکش تصویر خروجی برای استفاده در نرم افزار و ... :
ابعاد بزرگ است ...
- تصویر تئوری تغییر نور بعد رندر به دو متود :
- تصویر کیفیت اصلی رندر مداد :
- تصویر کاتالوگ ( وایر ، رنگ بندی ، اسموت ) :
عزیزان ممنون بابت وقتی که گذاشتید کار رو دیدید ، میدونم کار چیز خاصی نداره اما خیلی چیز هارو به من یاد داد .
این کار دیگه تموم شدست اما خیلی خوشحال میشم نظرات سازندتون رو بشنوم .
آخرین ویرایش: