مخابرات: تابناک نگران چیست؟

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6

روابط عمومی شرکت مخابرات ایران طی اطلاعیه ای به مطلب منتشر شده در سایت خبری-تحلیلی تابناک با عنوان « بخش خصوصی رسماً منهدم می شود!» پاسخ داده که عینا در پی می آید:

فضای رسانه ای کشور به ویژه پس از ظهور اینترنت و راه اندازی سایت های رنگارنگ، متأسفانه فرصتی را فراهم کرده که هرکه هرچه به نظرش رسید در این فضا به نمایش بگذارد و کمترین اهمیتی هم به این نکته ندهد که حیثیت و اعتبار اشخاص، چه حقیقی و حقوقی خدشه دار و گاه لگدکوب شود. جالب تر اینکه، اگر اطلاعاتی هرچند اندک، از یک سازمان به دست این دوستان بیفتد که براساس حدس و گمان بوی قصوری از آن به مشام برسد حکم نهائی محکومیت آن سازمان در زمینه نابودی بنیانی یک حق را صادر می کنند. و انتظار ما از سایت معتبر و پرمخاطب تابناک ورای دیگر سایت هاست امّا با کمال تأسف تیتر مطلب سایت تابناک یعنی « بخش خصوصی رسماً منهدم می شود! »، مصداق کامل چنین حکمی ست.
همه ی کسانی که به گونه ای با شبکه ی اینترنت سروکار داشته و از سوئی از مطالعه روزنامه ها و سرزدن به این سایت و آن سایت غافل نمانده اند، به خوبی می دانند طی دو سال اخیر دهها مطلب با این مضمون که « ایران در زمره ی کشورهایی ست که در توسعه ی اینترنت پرسرعت رتبه ی آخر را دارد » به چاپ رسیده یا در سایت های مختلف انعکاس یافته است. و اما، هم اکنون که شرکت مخابرات ایران عزم خود را برای حل این بحران ارتباطی جزم کرده، به جای آنکه رسانه ها به گونه ای رفتار کنند که موجبات ترغیب هرچه بیشتر این شرکت را به منظور حل این معضل فراهم کنند، در این زمینه موضع گیری می نمایند!
بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر کشور نیازمند به حداقل 20 میلیون پورت اینترنت پرسرعت است. و به فرض واگذاری 3 میلیون پورت، از سوی شرکت مخابرات ایران، هنوز ظرفیتی خالی معادل بیش از 5 برابر این ظرفیت وجود داشته که می تواند توسط بخش خصوصی تأمین شود. افزون بر اینها، مشخص نیست رقم سرسام آور و در عین حال کذب 300 میلیارد تومانی که ادعا شده آنرا بخش خصوصی هزینه کرده، از کجا آمده است. هر عقل سلیمی به خوبی درخواهد یافت که اگر هریک از شرکتهای خصوصی ( 11 شرکت PAP ) تنها یک پنجم این رقم را هزینه می کردند هم اینک چنین وضعی وجود نداشت.
اینکه گفته شده ورود و خروج به مراکز مخابراتی با موانع همراه است کاملاً درست است. چراکه، فضای ارتباطی کشور می باید از امنیت برخوردار بوده و بدیهی است که تردد به این مراکز تابع قوانین و ضوابط خاص خویش است و همان گونه که قبلاً اشاره شده آن گروه از شرکتهای PAP که اطلاعات مربوط به همکاران خود را در اختیار شرکت مخابرات ایران گذاشته اند، در این زمینه با محدودیتی مواجه نشده اند. ولی برخی دیگر از شرکتها مشخص نیست به چه دلیلی نمی خواهند اسامی همکاران خود را اعلام کنند؛ و اجابت این تقاضا، موضوعی ست که حداکثر به 2 ساعت زمان نیاز دارد.
و نکته آخر اینکه مسؤولین شرکت مخابرات ایران همواره مدافع بخش خصوصی بوده و از هرگونه کمک به توسعۀ این بخش دریغ نکرده است. و هم اکنون که خود به عنوان یک شرکت خصوصی فعالیت می کند، جهت همکاری با شرکت های همکار اعلام آمادگی می کند و انتظار دارد، هر مطلب کوچک و کم اهمیت رسانه ای نشود، چرا که در درون یک خانواده بزرگ مخابراتی قابل حل است.




منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا